˄

Digitalni marketing je kot stalno gibajoča se tarča – tisto, kar je danes trend, je že jutri lahko zastarelo. S hitrim razvojem tehnologij in nenehnimi spremembami v načinu, kako uporabniki komunicirajo na spletu, morajo tržniki neprestano prilagajati svoje strategije. V tej igri hitrih sprememb ni dovolj le slediti trendom – pomembno je, da jih predvidevate in vpeljete v svojo strategijo, še preden postanejo stalnica.

Pa si poglejmo nekaj trenutnih trendov, ki bi jih bilo smiselno vključiti v svojo strategijo.

 

 

Vsebine/pričanja uporabnikov – Moč vsebin, ki jih ustvarjajo uporabniki

 

1. Vsebina uporabnikov (User-generated content marketing)

 

Ker današnji potrošniki, v skoraj 90 %, bolj zaupajo priporočilom vrstnikov in realnim izkušnjam drugih uporabnikov, so vsebine uporabnikov ključne za uspešno marketinško kampanjo.

Poudarek na človeški vsebini in zgodbah povečuje pristnost blagovnih znamk, saj čustveno povezovanje s publiko gradi zaupanje. Poleg tega so zgodbe odlična platforma za komunikacijo vrednot in poslanstva podjetja, kar še dodatno okrepi zvestobo kupcev.

 

Kakšno vsebino lahko ustvarjajo uporabniki?

  • slike,
  • videe,
  • mnenja,
  • pričevanja itd.

 

Najbolj pomembna lastnost vsebine uporabnikov je zagotovo avtentičnost. Ljudje želijo iz prve roke videti in slišati, kakšni so določeni izdelki in storitve. Želijo neobdelane slike in videe, na katerih se vidi vse, želijo slišati tako prednosti kot tudi slabosti.

Na primer, Fenty Beauty je od lansiranja (2017) svoje široke palete odtenkov pudrov, pozival svoje sledilce na Instagramu, naj pri objavljanju fotografij in videoposnetkov svojega ličenja uporabljajo hashtaga #FENTYFACE in @FENTYBEAUTY. V nekaj več kot dveh letih je hashtag zbral neverjetnih 3,5 milijona objav, kar je znamki Fenty Beauty omogočilo ponovno deljenje UGC-posnetkov, na katerih so vse od navodil in nasvetov do osupljivih končnih podob.

 

 

Hiperpersonalizacija – Prilagodite vsako sporočilo pravemu občinstvu

 

2. Hiperpersonalizacija

 

Dodajanje imena osebe in segmentacija občinstva pri pošiljanju emailingov nista več dovolj.

Kot vse ostalo, mora tudi personalizacija narediti korak naprej.

Hiperpersonalizacija v digitalnem marketingu presega standardno segmentacijo občinstva in prilagajanje vsebine. Zahvaljujoč naprednim analitičnim orodjem in umetni inteligenci lahko podjetja ustvarijo izjemno personalizirane izkušnje za vsakega posameznika. Na podlagi vedenja uporabnikov, njihove zgodovine nakupov in podatkov o interakcijah lahko blagovne znamke pošiljajo ciljna sporočila v realnem času, kar vodi k večji angažiranosti in boljši konverziji. Personalizirani maili, prilagojeni oglasi in ponudbe so postali standard za podjetja, ki želijo ostati konkurenčna.

Torej, vse, kar potrebujete za dobro personalizacijo, so podatki.

 

TikTok je odličen primer hiperpersonalizacije. Njegova "For You" stran temelji na videoposnetkih, ki jih gledate, ter na tem, kako dolgo in kolikokrat si jih ogledate. Algoritem analizira vaša dejanja in na podlagi tega ustvarja prilagojeno vsebino, ki ustreza vašim interesom. To pomeni, da vsak uporabnik vidi unikatno kombinacijo videoposnetkov, ki najbolj ustrezajo njegovemu vedenju in preferencam, kar vodi v boljšo angažiranost in daljše zadrževanje na platformi.

 

 

 

Umetna inteligenca (AI) – Motor sodobnega marketinga

 

3. Umetna inteligenca – AI

 

Umetna inteligenca revolucionira digitalni marketing z avtomatizacijo procesov, analizo podatkov in ustvarjanjem vsebin. AI omogoča podjetjem optimizacijo oglaševalskih kampanj, izboljšanje interakcij s strankami (npr. preko chatbotov) ter natančno analizo vedenja potrošnikov. Poleg tega se AI uporablja za napovedovanje trendov in prilagajanje strategij v realnem času. Od priporočil izdelkov do personaliziranih interakcij – AI omogoča blagovnim znamkam, da nudijo bolj relevantno in učinkovito uporabniško izkušnjo.

Vsi vemo, kako pomemben je v zadnjem letu postal Chat GPT. Vendar orodja AI niso vsemogočna. Imajo svoje pomanjkljivosti in omejitve – in kjer oni odpovejo, nastopimo mi. Zelo pomembno je, da se tržniki naučijo, kako uporabljati AI za učinkovitejše delo – to pa ne pomeni, da umetni inteligenci prepustimo celotno delo.

AI lahko spodbuja marketing in nam pomaga doseči več v krajšem času. Vendar je ključno, da umetno inteligenco in njene omejitve pravilno razumete, ji zagotovite vse informacije, vpoglede in podatke, vsebino, ki vam jo pripravi, pa nujno PREBERETE IN UREDITE.

 

AI ne more delovati na človeški ravni, vendar pa lahko informira, navdihne in pospeši vaše digitalne marketinške aktivnosti, vključno z:

  • generiranjem vsebine,
  • analizo razpoloženja,
  • segmentacijo občinstva,
  • pogostimi vprašanji,
  • najboljšimi marketinškimi praksami,
  • vključenostjo strank in pomočjo prek chatbotov.

 

Številna podjetja pa že razvijajo lastne različice umetne inteligence in chatbotov, ki so posebej prilagojene njihovemu poslu in potemtakem tudi bolj učinkovite. Npr. A1 uporablja Chatbot, ki odgovarja na pogosta vprašanja in nudi podporo pri različnih izzivih, s katerimi se stranke soočajo.

 

 

Uporaba družbenih omrežij kot iskalnikov – Ko družbena omrežja postanejo novi iskalniki

 

4. Uporaba družbenih omrežij kot iskalnikov

 

Družbena omrežja postajajo vedno bolj uporabna iskalna orodja, še posebej pri mlajših generacijah. Namesto tradicionalnih iskalnikov, kot je Google, se uporabniki vedno bolj zanašajo na platforme, kot sta TikTok in Instagram, za iskanje informacij, navdihov in priporočil o izdelkih ali storitvah.

Kar 67 % uporabnikov TikToka uporablja aplikacijo za odkrivanje blagovnih znamk in novih trgovin, 63 % potrošnikov pa uporablja družbena omrežja za iskanje novih restavracij ali raziskovanje novih jedi na menijih.

Google, tvoj čas je mimo, družbena omrežja nam ponujajo vsebino, ki si jo želimo: kratke in zabavne videe.

Torej se vse nagiba k temu, da trende postavljajo uporabniki in ne podjetja.

 

Dober primer: Scrub Daddy je podjetje za čistila, ki nekako naredi videoposnetke o gobici zabavne. Podjetje ima na TikToku več kot 3 milijone sledilcev, njihovi videoposnetki pa pogosto zberejo od 10 000 do 150 000 všečkov. Ključ do uspeha blagovne znamke na TikToku je humor in spretnost pri vključevanju izdelkov v različne viralne trende na TikToku.

Na primer, na TikToku je priljubljen trend, pri katerem uporabniki v ozadje vključijo plešočega Johna Ceno s pripisom, ki pojasnjuje, zakaj pleše. Scrub Daddy je ta trend uporabil, da bi delil, kako srečna je blagovna znamka, ko nekdo preide na njihov izdelek.

Scrub Daddy stalno spremlja najnovejše trende in izzive na TikToku ter tako ohranja svojo vsebino relevantno in svežo.

 

 

Potopitveni/izkustveni/interaktivni marketing – Poglobljene in interaktivne izkušnje za večjo angažiranost

 

5. Potopitveni/izkustveni in interaktivni marketing

 

Potopitveni in interaktivni marketing zajemata nove tehnologije, kot so navidezna resničnost (VR), razširjena resničnost (AR) in interaktivne izkušnje na spletu. Potrošniki si želijo globljih, bolj vključenih izkušenj, kar je pripeljalo do inovativnih načinov predstavitve izdelkov ali storitev. Od AR filtrov na družbenih omrežjih do 3D predstavitev izdelkov, blagovne znamke uporabljajo tehnologijo, da ustvarijo bolj dinamično in privlačno interakcijo s strankami.

Interaktivne vsebine, kot so kvizi, igre in AR izkušnje, povečujejo angažiranost in omogočajo uporabnikom, da postanejo aktivni udeleženci, ne le opazovalci.

 

Kako vključiti interaktivni marketing?

 

  • Interaktivni videi

Če uporabnikom omogočite nadzor (čeprav omejen) nad tem, kaj vidijo, je to zanesljiv način za povečanje interakcije in vključenosti – poleg tega jih je mogoče spremljati. Na primer, spletna mesta v panogah nepremičnin, gostinstva in potovanj vidijo velike koristi v zagotavljanju 3D ogledov, kjer se lahko uporabnik sprehaja po virtualnem prostoru v poljubni smeri.

 

  • Kalkulatorji in druga orodja

Nekatere najbolj priljubljene strani na spletu vključujejo interaktivna orodja, kot so kalkulatorji (npr. za hipoteke ali davčne izračune), in to zato, ker uporabnikom nudijo vrednost – ter jih rešijo zapletenega računanja – kar pomeni, da jih priporočajo prijateljem in se vedno znova vračajo.

 

  • Kvizi in ankete

Ljudje radi občutijo, da jih razumejo in da so slišani, zato so kvizi in ankete tako uspešni. To je odličen način za pridobivanje kontaktnih informacij za prijavo na e-poštne novice in še več.

 

  • Personalizacija e-pošte in oglasov

Naslavljanje strank po imenu v emailingu ali ciljanih oglasih doda resnično osebno noto, ki jo je težko prezreti.

 

  • Ponovna uporaba vsebin

Ljudje radi sprejemajo vsebino na različne načine – s ponovno uporabo vsebine in ustvarjanjem blogov, videoposnetkov, kratkih tvitov in/ali infografik nagovarjate širše občinstvo in povečujete svojo vključenost, saj je zanje ta vsebina bolj prebavljiva.

 

 

Vse zgoraj omenjene strategije ponujajo dragocene priložnosti za povezovanje z vašimi strankami na nov in inovativen način. Z vključevanjem teh sodobnih metod lahko izboljšate svojo vidnost in prepoznavnost blagovne znamke, poleg tega pa tudi ustvarite globlje povezave s svojo publiko. V svetu digitalnega marketinga, kjer se trendi hitro spreminjajo, je ključno, da ostanete fleksibilni in odprti za nove pristope. Tako boste lahko ohranili konkurenčno prednost in dosegli dolgoročen uspeh.

 

Prilagodite te strategije svojemu podjetju in opazujte, kako so vaše marketinške kampanje bolj učinkovite, privlačne in uspešne. Vaša sposobnost, da se povežete s svojo publiko na edinstven in oseben način, bo v veliki meri določila vaš uspeh v današnjem hitro spreminjajočem se digitalnem svetu.

Pro Marketing
Amila Paunović
Content Creator & Social Media Editor

Kategorija: Spletno oglaševanje

Pro marketing logo