Danes je že skoraj vsak slišal za hitro rastočo družbeno omrežje TikTok. Tiktok je platforma, ki je osredotočena na video vsebine. Uporablja se za snemanje kratkih video posnetkov, različnih žanrov ki trajajo od 15 sekund do treh minut.
Ali ste slišali za Tiktok oglaševanje?
Aplikacija je bila ustvarjena septembra 2016. Sprva je postala izredno priljubljena v Vzhodni, Južni in Jugovzhodni Aziji. Sledile so ji Amerika, Turčija, Rusija in kasneje še preostali deli sveta. Velik dosežek je aplikacija dosegla oktobra 2020, ko je po celem svetu presegla več kot 2 milijardi mobilnih prenosov.
Ravno zaradi te izjemne popularnosti, pa se številna podjetja in posamezniki, ki gradijo na prepoznavnosti osebne znamke, poslužujejo TikTok-a. Tam imajo možnost, da na unikaten način dosegajo ciljne publike.
Tudi pri Pro Marketingu smo preučili platformo TikTok, zato vam znamo svetovati kdaj se odločiti za aktivnosti na tem omrežju.
Na večini platform družbenih omrežij je težko zagotavljati pravo količino oglasov glede na ostale vsebine, saj so uporabniki hitro nezadovoljni zaradi njihove prenasičenosti in se tako oglaševalcem sploh ne splača vlagati v oglase.
Ravno zato mnogi podjetniki obožujejo TikTok, saj le-ta oglase vključuje subtilno, ne da bi zavestno zmotili uporabnika in bili zanj pretirano moteči. Oglasi se namreč na ‘feed-u’ uporabnika prikažejo kot navaden videoposnetek, zato je zaželjeno, da se oglaševalci temu stilu tudi prilagodijo.
Sprva je bil TikTok targetiran na mlajše generacije, danes pa na platformi najdemo uporabnike vseh starosti. To pomeni, da sama aplikacija ponuja ogromno neizkoriščenega potenciala na področju oglaševanja.
Znotraj TikTok-a lahko oglašujemo na različne načine – lahko ustvarimo nov račun, kjer sami objavljamo vsebino, lahko sodelujemo z vplivneži in preko njih gradimo na prepoznavnosti naše osebne znamke, lahko pa se poslužujemo plačanega TikTok oglaševanja. Kateri način je najboljši? To mora, kot pri večini stvari, vsako podjetje ali posameznik, ki gradi na osebni znamki, ugotoviti sam.
Na TikTok-u lahko prav vsak postane ‘Content Creator’ (slovenski prevod – ustvarjalec vsebine). Danes je na sami aplikaciji, zaradi ogromnega števila uporabnikov, razvitih mnogo žanrov, zato lahko vsak najde vsebino zase in jo tudi zlahka targetira. Bodisi s pomočjo vsebine same (npr. plesna vsebina ali humoristična) bodisi s hashtagi. Tudi sam algoritem TikTok-a je izjemno hvaležen do novih ustvarjalcev, saj rad predlaga vsebine drugim uporabnikov, v kolikor meni, da bodo drugi od te vsebine imeli kakšno korist. Mnogo manjših računov je na ta način postalo viralnih čez noč in posledično dobilo veliko novih sledilcev.
S porastom prenosov TikTok je postalo neizogibno, da se bodo platformi pridružile tudi znane osebnosti – zvezdniki. Guardian je omenil, da je sam uspeh aplikacij v določeni meri odvisen tudi od tega, ali ga uporabljajo znane osebnosti ali ne. Za uspeh Snapchat-a je bila v veliki meri zaslužna Kylie Jenner, ki je na svojih družbenih omrežjih omenila, da ga uporablja. Posledično je njena baza oboževalcev začela z uporabo aplikacije, da bi sledila njenim objavam še tam. Podobne trende so opazili v aplikacijah, kot sta Instagram in Twitter, kjer so se pridružile znane osebnosti in tako povzročile velik porast dejavnosti novih uporabnikov.
Vsi vemo, kako pomembna in cenjena je dvosmerna komunikacija v marketingu. Ravno zato so določene znamke začele z uporabo TikTok-a, saj je eden izmed kanalov, ki omogoča organsko komuniciranje s publiko. Vzemimo primer. Želite lansirati nov izdelek, pa ne veste, kakšne barve embalaža bi bila najbolje sprejeta med vašo ciljno publiko? Le objavite video posnetek na svoj račun in sledilce vprašajte, kateri jim je bolj všeč. Na ta način boste dobili še najbolj direkten odgovor, ki ga lahko kasneje upoštevate.
Menimo, da je neizkoriščenega potenciala na aplikaciji ogromno. Zato, kaj še čakate?
V kolikor si želite boljšega razumevanja o TikTok-u, priporočamo ogled spodnjega posnetka ali pa svetovanja pri Pro marketingu.