˄

YouTube je ena največjih in najbolj priljubljenih platform za posredovanje videoposnetkov na spletu. Vsak mesec si uporabniki ogledajo več kot 4 milijarde ur videoposnetkov, vsako minuto pa je na YouTube naloženih približno 500 ur videovsebin.

 

YouTube so na valentinovo leta 2005 ustanovili Chad Hurley, Steve Chen in Jawed Karim, vsi nekdanji zaposleni pri PayPalu. Od svojih začetkov leta 2005 se je razvil iz spletnega mesta za prikazovanje amaterskih videoposnetkov v spletno mesto za izvirne vsebine.

 

Nastal je tudi povsem nov poklic - ustvarjalec vsebin na YouTubu, ki je lahko zelo donosen.

 

Grafika aplikacije Youtube.

 

Kakšen je bil prvotni namen YouTuba?

 

YouTube je bil prvotno ustvarjen kot platforma za vsakogar, ki je lahko objavil poljubno video vsebino. Načrtovali so, da bodo lahko uporabniki spletno mesto uporabljali za nalaganje, deljenje in gledanje vsebin brez omejitev. 

 

Od takrat se je razvil v eno najpomembnejših spletnih mest za posredovanje videoposnetkov na svetu. Danes številni ustvarjalci vsebin dostojno živijo od prodaje oglasnega prostora pred ali med videoposnetki, ki jih ustvarijo in naložijo na spletno mesto.



Začetki

 

Po besedah ustanoviteljev se je zamisel rodila na večerji v San Franciscu približno leto dni prej, leta 2004. Trio je bil razočaran nad tem, kako težko je bilo takrat najti in deliti videoposnetke na spletu. 

 

"Zdelo se nam je, da se z videom na internetu ne ukvarjamo zares," je v enem od prvih intervjujev povedal Chad Hurley. "Ljudje so zbirali videoposnetke na svojih mobilnih telefonih, vendar ni bilo preprostega načina za njihovo izmenjavo."

 

Maja 2005 se je na spletu pojavila beta različica YouTuba, mesec pozneje pa je bil objavljen prvi videoposnetek. Naslov videoposnetka je bil "Jaz v živalskem vrtu," šlo pa je za 19-sekundni posnetek, ki ga je objavil Karim sam. Na videoposnetku je bil Karim v živalskem vrtu v San Diegu in govoril o slonih. 

 

 

Do septembra 2005 je YouTube uspel pridobiti svoj prvi videoposnetek z enim milijonom ogledov. To je bil oglas za Nike, ki je postal viralen. 

Ta prvi viralni videoposnetek je prikazoval brazilskega nogometaša Ronaldinha, ki je prejel par zlatih čevljev. Nike je bil tudi eno od prvih večjih podjetij, ki je izkoristilo promocijski potencial YouTuba. 

Tako kot ostala socialna omrežja je tudi Youtube odlična platforma za spletno oziroma video oglaševanje

 

Nekatere izmed najbolj pomembnih prelomnic

 

  • Februar 2005: Chad Hurley na valentinovo registrira blagovno znamko, logotip in ime domene "YouTube". 

  • April 2005: "Jaz v živalskem vrtu" postane prvi videoposnetek, objavljen na spletnem mestu.

  • Julij 2005: Na spletno stran je prvič dodana možnost vstavljanja videoposnetkov v obliki HTML.

  • Avgust 2005: YouTube doda sistem ocenjevanja s petimi zvezdicami.

  • September 2005: Oglas za Nike postane prvi videoposnetek, ki doseže 1 milijon ogledov.

  • Oktober 2005: YouTube doda funkcijo seznama predvajanja, celozaslonski videoposnetek in funkcijo naročnine.

 

Youtube - gumb naroči se.

 

  • Februar 2006: Prvič je dodana personalizacija uporabniškega profila.

  • Maj 2006: Prvič so dovoljeni odzivi na videoposnetke. Platforma vključuje tudi funkcije za nalaganje videoposnetkov prek mobilnih telefonov.

  • Junij 2006: Funkcije za prilagajanje profilov so dodatno izboljšane, spletni strani pa je dodana zgodovina ogledov uporabnikov. V tem mesecu se YouTube dogovori tudi z NBC, da bo odstranil nekatere videoposnetke v skladu z zakoni o kršenju avtorskih pravic. YouTube vzpostavi tudi program za preverjanje vsebine, da bi preprečil podobne težave v prihodnosti. 

  • Oktober 2006: Google kupi YouTube za 1,65 milijarde dolarjev. Google nato opisuje YouTube kot "naslednji korak v razvoju interneta". Presenetljivo je, da je imel YouTube takrat le okoli 65 zaposlenih.

  • Maj 2007: YouTube začenja partnerski program, ki ustvarjalcem vsebin omogoča, da dejansko zaslužijo z videoposnetki, ki jih ustvarjajo in nalagajo. V tem mesecu se na internetu pojavi 56-sekundni viralni videoposnetek dojenčka po imenu Charlie. V videoposnetku Charlie ugrizne svojega brata v prst in se mu nasmehne. Družina, ki je videoposnetek naložila na YouTube, je z njim menda zaslužila 100 000 ameriških dolarjev.

  • Junij 2007: YouTube prvič dovoli uporabo drugih jezikov na svoji spletni strani.

  • Avgust 2007: Google se odloči, da bo s svojo novo pridobitvijo začel služiti denar, in na platformi prvič dovoli oglaševanje. Sprva so se uporabljale polprozorne pasice, ki so se pojavile na dnu videoposnetkov in za 10 do 15 sekund prekrile vsebino.

  • Januar 2010: V tem mesecu začenja delovati storitev izposoje celovečernih filmov na YouTubu. To je bila drzna poteza, s katero je neposredno izzvala hegemonijo podjetij Netflix in Apple. 

  • Marec 2010: V YouTube je dodan zdaj že vseprisoten sistem ocenjevanja "palec".

 

Youtube - gumb všeč mi je.

 

  • April 2011: Prvič se začne predvajati YouTube Live. Ta funkcija omogoča ustvarjalcem vsebin in podjetjem/javnim organizacijam, da vsebine predvajajo v živo. Na spletnem mestu se začnejo pojavljati koncerti, športni dogodki in celo poroke. 

  • December 2012: "Gangnam Style" postane prvi videoposnetek, ki je dosegel 1 milijardo ogledov.

  • Marec 2013: YouTube doseže 1 milijardo edinstvenih mesečnih obiskovalcev.

  • November 2015: Začetek delovanja storitve YouTube Red. Zdaj se imenuje YouTube Premium in je naročniška storitev, ki jo ponuja YouTube za dostop do svojih vsebin brez oglasov. 

  • Januar 2016: Videospot "Hello" pevke Adele postane najhitrejši videoposnetek, ki je dosegel 1 milijardo ogledov (v 88 dneh).

  • Februar 2016: YouTube začenja izvajati splošno naročniško storitev. Ta nadomesti storitev YouTube Red. 

  • Oktober 2019: YouTube prvič uvede funkcijo "dva oglasa". 

  • September 2020: Youtube uvede kratke videoposnetke. 

  • Avgust 2021: Youtube uvede možnost preklapljanja med računi. 

  • Oktober 2022: Youtube uvede možnost povečanja in pomanjšanja slike na mobilnih napravah in tabličnih računalnikih. 



YouTube je od svojih začetkov leta 2005 postal spletni velikan. Zdaj je prisoten v več kot 75 državah in na voljo v 61 jezikih, vsako minuto pa je nanj naloženih več sto ur video vsebin.

 

Danes ima spletno mesto več kot milijardo uporabnikov in je postalo glavna spletna platforma za izmenjavo videoposnetkov. 

 

Vas zanima oglaševanje na Youtube? Kontaktirajte nas!

 

Pro Marketing
Amila Paunović
Content Creator & Social Media Editor

Kategorija: Kreativno pisanje

Pro marketing logo