Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA PODJETJA – pomemben del komunikacije podjetja

Vsako podjetje je do neke mere kot človek. Zveni kar čudno, mar ne? Kaj pa, če rečemo, da bi vsako podjetje moralo imeti svoj prepoznavni karakter, svoj jezik in način komunikacije ter podobo, s katero komunicira s strankami?

To je CGP – celostna grafična podoba podjetja!

CGP, celostna grafična podoba

KAJ JE CGP?

CGP ali celostna grafična podoba je eden izmed načinov komunikacije podjetja s strankami. Gre za vizualen del komunikacije – to, kar od podjetja kot stranke vidimo. Je usklajeno delovanje vidnih sporočil. CGP daje podjetju formo, koherenten in profesionalen zgled. Je na nek način “grafični zakonik”, označuje, kako se podjetje vizualno predstavlja v javnosti. 

Med elemente celostne grafične podobe spadajo:

  • barve podjetja (zapisane v # kodi – “hexadecimal color code”)
  • tipografija – nabor vseh fontov, ki jih podjetje uporablja
  • logotip – logotip je eden izmed glavnih elementov grafične podobe podjetja, priporočljivo je imeti več tipov logotipa za različne medije in velikosti
  • slogan – dober slogan je kratek, udaren in zapomljiv.  

Kje lahko uporabljamo CGP:

  • spletna stran – danes kot podjetje ne moremo obstajati brez spletne strani. Tam se bodo stranke lahko poglobile v vašo zgodbo in odkrile vaše cilje.
  • dokumenti – računi, vizitke, kuverte, pogodbe…
  • žig
  • e-mail podpis – naredite vsem vašim sodelavcem e-mail podpis v enakem slogu, tako da bodo vaše stranke takoj vedele, kdo jim piše
  • ostalo – na primer maskota firme, prepoznaven lik, vozni park …

Ni nujno, da ima vsako podjetje svojo maskoto ali kuverte v CGP-ju firme. Na koncu se morate sami odločiti, preko katerih elementov si želite komunicirati s svojimi strankami.

CGP, celostna grafična podoba

ZAKAJ MORA VSAKO PODJETJE IMETI SVOJ CGP?

Z dobro pripravljeno celostno grafično podobo vam stranke bolj zaupajo, ker vas takoj prepoznajo in se tako z vami počutijo varno. Ne bodo imele občutka, da jih v odnosu z vami lahko kaj neprijetno preseneti. Če pa boste v podjetju imeli dobro pripravljeno celostno grafično podobo z vsemi potrebnimi elementi, boste tudi vnaprej prihranili veliko stroškov z oblikovanjem novih promocijskih materialov. Vsako, tudi najmanjše podjetje, bi se moralo do neke mere lotiti izpostavitve svoje celostne grafične podobe.

Ljudje smo vizualna bitja, informacije v veliki meri sprejemamo preko našega vida. Pomembno nam je, kako stvari okoli nas izgledajo, čeprav imamo vsak svoj stil in nikoli ni ena stvar všeč vsem. 

Dober CGP mora tekmovati v ogromni konkurenci drugih – ali ste vedeli, da je 90 % podatkov na internetu nastalo v zadnjih dveh letih? Ekspozija vizualne produkcije je otežila položaj podjetjem, ki prej niso toliko gledala na svojo zunanjo podobo. Ljudje se odzivamo in obdelujemo vizualne podatke bolje kot katero koli drugo vrsto podatkov. Pravzaprav človeški možgani obdelujejo slike 60 000-krat hitreje kot besedilo, 90 odstotkov informacij, ki se prenašajo v možgane, pa je vizualnih.

https://youtu.be/jB57Pc1W6Ys

KAKO DELUJE DOBRA CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA PODJETJA?

Nike – kljukica, Adidas – tri črtice, MacDonalds – rumeni M, Mercator – rdeča barva in M, Tuš – zvezdica… Možgani nam kar takoj dajo asociacijo s tistimi velikimi in prepoznanimi znamkami. Kako postati ena izmed njih? Na začetku morate v podjetju definirati tako imenovano idealno stranko – “buying persona”. Glede na to KOMU boste prodajali, oziroma prodajate, naredite strategijo komunikacije – postanite tisti, s kom bi se vaša idealna stranka rada pogovarjala. S tem izpostavite vizijo in strategijo komunikacije. 

Med tem pa ne pozabite opazovati konkurenco – ali je tisti konkurent uspešen? Če ja – zakaj? Kaj deluje? In če ne, kaj so njegove napake?

S kvalitetno in premišljeno celostno grafično podobo boste uspešno nagovarjali vaše ciljne skupine in postali prepoznani. 

Ali imate izpostalvjen delujoči CGP za vaše podjetje? Potrebujete kakšno pomoč s pripravo CGP – ja?

Silvie Bizjak
Silvie Bizjak

V Pro Marketingu za marketing svetovanje skrbi Silvie Bizjak. Marketing svetovanje bo Vašemu podjetju pomagalo pri sistematični rasti in pozitivni prepoznanosti Vaše blagovne znamke. Vsebinski marketing je močno orodje, ki v sebi skriva veliko različnih možnosti uporabe, vsem pa je skupna vsebina. Dobra vsebina je namreč osnova dobrega marketinga.