Se prvič srečujete z LinkedInom? Niste povsem prepričani, čemu platforma služi? Morda ne veste, kako urediti LinkedIn profil, kaj je cilj dejavnosti na tem družbenem omrežju in kakšne profile ljudi lahko na njem pričakujete?
V blogu LinkedIn profil za začetnike vam bomo razkrili vse, kar bi morali vedeti na začetku svoje LinkedIn poti. Razkrili vam bomo tudi nekaj trikov, ki vam lahko pomagajo.
Za še več koristnih informacij pa si preberite še ostale bloge na temo LinkedIna in razširite svoje znanje o tem omrežju in digitalnem marketingu.
Aktivni ste na Facebooku, Instagramu, morda tudi na Twitterju. Je torej LinkedIn le še eno družbeno omrežje?
LinkedIn je priljubljeno družbeno omrežje, ki se je na spletni platformi prvič pojavilo leta 2002. Medtem ko se družbena omrežja, kot so Facebook, Instagram ali Twitter, pretežno osredotočajo na zasebno življenje, je LinkedIn v središče postavil poslovno življenje posameznikov.
Na LinkedInu so aktivni ljudje, ki si želijo pospešiti in razvijati kariero, deliti svoja mnenja in nasvete ter seznaniti svet s svojimi talenti in potenciali. Nekateri iščejo možnosti zaposlitve, spet drugi ga uporabljajo za povezovanje z obstoječimi in potencialnimi poslovnimi partnerji.
LinkedIn je poslovno omrežje, ki temelji na ustvarjanju povezav in mreženju ter vam z aktivno uporabo lahko pomaga doseči vaše poslovne cilje. Delite svoje delo in željo po uspehu s podobno mislečimi ljudmi, ki bodo to znali spoštovati in podpreti. LinkedIn pa ni prostor le za posameznike, temveč tudi podjetja, ki želijo svoje storitve približati sledilcem.
LinkedIn ni le še eno družbeno omrežje, čeprav morda na prvi pogled deluje tako. Ob koncu tega članka boste nanj gledali drugače. Na njem lahko gradite svojo prepoznavnost in kredibilnost kot strokovnjak na določenem področju.
Je orodje, ki vam, z aktivno uporabo in proaktivnim doprinosom vašim povezavam, pomaga napredovati v karieri, se dodatno izobraževati ter optimizirati in realizirati ne le karierne, temveč tudi marketinške in prodajne cilje.
Zelo pogosto vprašanje, sploh na začetku, »Kakšne koristi pa mi prinaša LinkedIn profil?«, je zelo na mestu. V poplavi družbenih omrežij in informacij je vprašanje »Ali res potrebujem še en profil?«, popolnoma razumljivo. Pa si poglejmo možnosti, ki vam jih ponuja aktiven LinkedIn profil.
LinkedIn je kot poslovna platforma prostor, na katerem niso aktivni le iskalci zaposlitve, temveč tudi delodajalci. To so lahko podjetja, ki znotraj platforme objavijo oglas za delo, ali razni rekruterji in kadrovski delavci.
Iskanje dela na LinkedInu ima svoje prednosti, saj je možno, da ste določenemu podjetju zanimivi ravno zaradi svoje proaktivnosti na platformi in delovne izkušnje ne igrajo tako velike vloge, kot jo igrata vaša energija in znanje, ki ga delite na svojem LinkedIn profilu.
Vas zanima, kako dobiti službo s pomočjo LinkedIna?
Samo zato, ker ste novi na neki družbeni platformi, še ne pomeni, da je ne morete izkoristiti sebi v prid. LinkedIn je odlična platforma, na kateri lahko dopolnjujete svoja znanja ali se priučite novih spretnosti. Sledilcem lahko predstavite svoje talente in veščine ter jim pokažete, v čem ste dobri.
LinkedIn se ne zmeni za vaša leta in izkušnje, ki jih imate. Vsi strokovnjaki so morali začeti na začetku in LinkedIn profil je lahko prvi korak na vaši (novi) poslovni poti.
Verjetno že veste, kako funkcionirajo skupine na družbenih omrežjih, kot je Facebook. Skupine so idealen način, da spoznate ljudi s podobnimi interesi in poklici. Poleg tega vam omogočajo, da sodelujete v razpravah, da predstavite svoja znanja in delite svoja zanimanja z ljudmi, ki že delajo v industriji, katere del si želite biti.
Lahko delite vprašanja, načnenjate pogovore in spoznavate nove ljudi ter se z njimi povezujete.
LinkedIn je vaše orodje za mreženje s ciljno skupino ljudi, organizacij in podjetij, v katerih želite začeti ali nadaljevati svojo kariero.
Ker je vaš LinkedIn profil na nek način vaš življenjepis, sta ime in priimek zelo pomembna, saj gre za vašo identiteto. Ne uporabljajte psevdonimov! Ne pozabite, da je LinkedIn družbeno omrežje, ki poudarja poslovnost in se na njem nima smisla skrivati! Ali sami zaupate skrivnostnim ljudem, ki vam ne izdajo svojega imena ali pa ne pokažejo svojega obraza?
Vaša profilna slika je, poleg vašega imena, vaša identiteta – to je način, da vas ljudje na družbenem omrežju spoznajo in si ustvarijo prvi vtis o vas.
Nekaj nasvetov, ki vam lahko pomagajo pri izbiri fotografije za LinkedIn:
- Slika mora biti iz razmeroma nedavnega obdobja in ne tista iz 8. razreda osnovne šole, na sliki si torej morate biti podobni. Razen, seveda, če ste še vedno videti kot v 8. razredu osnovne šole.
- Idealno je, da ste na sliki sami in da ozadje ne odvrača pozornosti od vas (nevtralna barva, enobarvno ozadje – ni pa to pravilo).
Ko se pripravljate na slikanje, imejte v mislih podobo, ki ji želite slediti, industrijo in ljudi, ki jih želite pritegniti, in sporočilo, ki ga želite posredovati.
Fotografija v ozadju je drugi vizualni element, ki je na vrhu vašega profila. Ozadje je lahko citat, ki bi pritegnil pozornost in predstavljal tisto, kar je za vas pomembno. Lahko so to slike vaših dosedanjih del, zbrane v kolaž ipd. Tako kot vaša profilna slika in vsak drugi vizualni element, ki ga uporabite, tudi naslovna slika nekaj sporoča. Kaj? To nadzorujete vi.
Ni pisnega pravila, da mora naslov vašega profila (Headline) vsebovati samo vaš naziv in podjetje, v katerem delate. Headline je pravzaprav zelo koristen prostor, v katerem lahko ljudem na kratko predstavite, kdo ste, kaj počnete, kateri so vaši talenti ter kaj je vaše poslanstvo na LinkedInu. Če je vaš cilj na LinkedInu prodajati, obravnavajte Headline kot kratek sales pitch.
Summary oziroma vaš About Section je odličen prostor, da svoje sposobnosti in talente predstavite nekoliko podrobneje. To je tudi popolno mesto, na katerem lahko zasijeta vaša osebnost in značaj.
Če iščete zaposlitev ali pripravništvo, je tako vaš Headline odličen način, da s sledilci in drugimi delite, kaj bi radi počeli in zakaj ste odličen kandidat za to delo.
Predstavite svetu svoje izkušnje, tudi če so to le študentska dela. Nikoli ne veste, kaj bo pritegnilo pozornost ljudi iz panog, v kateri(h) si želite delati.
Izobrazba oz. Education je sekcija, v kateri lahko poleg imena končane šole in fakultete priložite tudi dokumente, kot je diplomska naloga ali spričevala, ki ste jih prejeli ob obisku strokovnih tečajev.
Več o urejanju LinkedIn profila si lahko preberete v našem blogu Kako urediti LinkedIn profil za zagotovljen uspeh.
Še nekaj dejstev, ki vas lahko prepričajo:
80 % ponudb za B2B prodajo prihaja iz Linkedina.
LinkedIn je #1 platforma za najem socialnih medijev.
Vsako sekundo se LinkedInu priključita dva nova člana.
LinkedIn uporablja 706+ milijonov strokovnjakov.
46 % vseh potencialnih B2B strank prihaja iz Linkedina.
LinkedIn ima vsak teden 9 milijard prikazov vsebine.
Vir: HubSpot
Ena od možnosti, ki jih LinkedIn za razliko od drugih družbenih omrežij ponuja svojim uporabnikom, je možnost Who’s Viewed Your Profile. LinkedIn vas bo obvestil, koliko obiskov je imel vaš profil in kdo ga si ga je ogledal ter kolikokrat ste se pojavili v rezultatih iskanja. Prav tako boste lahko videli, kaj ti ljudje počnejo, kje delajo in kako so prišli do vas. Priporočamo vam, da tistim, ki se vam zdijo zanimivi, pošljete prošnjo za povezavo.
Še ena možnost LinkedIna, ki vam je lahko pri iskanju zaposlitve v pomoč, je funkcija Jobs. S pomočjo interesov vam bo aplikacija priporočala tista delovna mesta, ki ustrezajo vašemu LinkedIn profilu. Bolj ko boste imeli urejen profil, bolj ustrezni bodo predlogi. Pri iskanju vam lahko pomagajo tudi ključne besede, imena podjetij ali ime države in lokacije, na kateri bi radi delali.
Če želite, da ljudje vedo, da iščete zaposlitev in da ste odprti za delo, lahko svoji sliki profila dodate okvir, na katerem bo pisalo #OpenToWork. Če iščete sodelavce, obstaja tudi možnost, da dodate okvir z napisom #Hiring.
Zgornji koraki in triki bodo dopolnili vaš profil in vam pomagali, da na svojih sledilcih in (potencialnih) sodelavcih, ne glede na izkušnje, pustite čim boljši (prvi) vtis. Za še več koristnih nasvetov pa vam priporočam ogled videa.
Če ga boste uporabljali strateško, vam LinkedIn lahko prinese veliko koristi. Popolnoma vas razumemo, če še niste odkrili svojega poslanstva na LinkedInu in se še vedno počutite izgubljene ali ne veste točno, kje začeti – kljub branju bloga LinkedIn za začetnike.
Verjamem, da tudi spodbudni stavek samo začni, redko pomaga, zato ga bom izpustila in zato smo tu mi. Če si želite obvladati to poslovno omrežje, nas kontaktirajte in skupaj bomo ustvarili personalizirano strategijo in načrt za vaš LinkedIn profil.