˄

Gradnja povezav ima v okviru SEO (search engine optimization) - optimizacije spletne strani pomembno vlogo pri pridobivanju organskega prometa prek iskalnikov, zlasti v konkurenčnih panogah. 

 

Kaj je gradnja povezav?

 

Gradnja povezav je pridobivanje povezav na vašo spletno stran z drugih spletnih strani. V SEO se te povezave imenujejo povratne povezave. Pridobivanje povratnih povezav z visokokakovostnih spletnih mest lahko vašemu spletnemu mestu podeli avtoriteto in vam pomaga, da se uvrstite višje v iskalnikih.

Google ugotovi, katere strani so vredne zaupanja, kakšno avtoriteto imajo ter ali jih podpirajo tudi druge strani, ki jim Google zaupa. 

Zaradi tega je pomembno, da pri optimizaciji vaše spletne strani upoštevate gradnjo povezav.

Niso pa čisto vse povezave načrtno ustvarjene s pomočjo SEO. Veliko jih je ustvarjenih iz različnih razlogov, na primer novinar, ki poroča o novici in se sklicuje na vir, ali bloger, ki mu je njegov novi kavni aparat tako všeč, da se sklicuje na prodajalca, ki mu ga je prodal.

 

Kontaktirajte nas za gradnjo povezav 

 

Zakaj je gradnja povezav pomembna?

 

Iskalniki (Google) uporabljajo povezave iz dveh temeljnih razlogov:

  • da odkrijejo nove spletne strani, ki jih lahko nato uporabijo v rezultatih iskanja,

  • da pomagajo določiti, kako dobro bo stran uvrščena v rezultatih iskanja.

 

Recimo, da imate odlično vsebino, vendar je vaše spletno mesto precej novo in si še ni pridobilo velike avtoritete. Pridobivanje povezav z drugih kvalitetnih spletnih mest je odličen način, da Google vaše spletno mesto vidi kot vredno zaupanja.

 

Ker so strani z več povratnimi povezavami pogosto višje uvrščene, je pomembno, da ustvarite visokokakovostno vsebino, na katero se splača povezati, in uporabljate strategije za vzpostavljanje povezav, ki pomagajo pridobiti več povratnih povezav. Ker je za gradnjo povezav potreben trud, je zelo dobro, da s postopkom gradnje povezav začnete čim prej, kar vam bo zagotovilo večjo prednost pred konkurenti in dolgoročno prineslo veliko koristi za vaše spletno mesto.

Najpomembnejše vrste povezav, ki jih morate poznati, so navedene v nadaljevanju.

 

ProMarketing - gradnja povezav, vrste povezav

 

     1. Povezave brez sledenja (nofollow) in povezave s sledenjem (follow)

Povezave nofollow se običajno uporabljajo, kadar želite povezati drugo spletno mesto, vendar ne želite, da Google to upošteva pri validaciji vaše spletne strani. 

Če želite povezavo označiti kot nofollow povezavo, morate v kodo povezave dodati atribut rel="nofollow". Povezave nofollow bodo Googlu sporočile, da povezava ne sme posredovati PageRank. 

 

Google je uvedel rel="sponsored" (in rel="ugc") kot dodatno vrsto atributa povratne povezave in raje kot rel="nofollow" uporablja rel="sponsored" za plačljive ali dobičkonosne povezave (kot so plačljivi oglasi, reklamne pasice, partnerske povezave, sponzorirane vsebine).

 

     2. Povezave uporabnikov

Uporaba povezav, ki jih ustvarijo uporabniki, ni idealna pot, ko želite izboljšati svojo SEO strategijo. V preteklosti je Google kaznoval tiste, ki so poskušali sami ustvariti povezave uporabnikov. 

 

Povezave, ki jih ustvarijo uporabniki, včasih ustvarite sami, z namenom promocije lastnega dela. Na splošno so tudi manj kakovostne od drugih načinov vzpostavljanja povezav. 

 

     3. Naravne povezave iz drugih blogov ali spletnih mest

Naravne povezave se pojavijo bolj organsko, in sicer s strani bralcev, ki naletijo na vašo spletno stran in vključijo povezavo na svoj blog ali spletno stran, ne da bi jih prosili. Pri tej vrsti povezav ne prosite drugih spletnih skrbnikov ali uporabnikov, da vam dajo povratno povezavo.

 

Večina naravnih povezav ne živi v sponzoriranih ali plačljivih vsebinah in so tudi brez parametrov sledenja. Običajno so dodane znotraj vsebine drugega blogerja ali spletnega skrbnika z namenom zagotavljanja vrednosti za njegove bralce. 

To pomeni, da boste naravne povezave pogosteje videli v videoposnetkih, blogih, slikah in drugih navedbah izdelkov na nekem spletnem mestu.

 

Naravna povezava nazaj na vašo spletno stran vsekakor velja za "dobro povezavo" in je bila označena za eno najbolj varnih tehnik vzpostavljanja povezav. Naravne povezave so tudi eden najboljših in najučinkovitejših načinov promocije vašega bloga ali spletne strani.

 

Kako deluje gradnja povezav?

 

Najboljši način za povečanje avtoritete z gradnjo povezav je pridobivanje povratnih povezav z verodostojnih in kakovostnih spletnih mest. Če imate na tone povratnih povezav, ki pa prihajajo z neželenih in nepomembnih spletnih mest, vam verjetno ne bodo pomagale do boljšega položaja.

 

Povratne povezave lahko pridobite na več načinov, kot so na primer:

 

Najprej se morate osredotočiti na ustvarjanje uporabne in kakovostne vsebine. 

Tako začetniki kot tudi izkušeni strokovnjaki lahko izkoristijo moč gradnje povezav za izboljšanje svojih uvrstitev na Googlu. To je eno izmed najmočnejših orodij za organski uspeh. 



Kako uspešno graditi povezave 

 ProMarketing - gradnja povezav, kako uspešno graditi povezave

     1. Zahtevajte povezave

Pridobivanje povezav lahko zahteva veliko časa in truda, vendar je lahko s pravimi orodji učinkovitejše.

Če želite pridobiti povratno povezavo z določenega spletnega mesta, za katero veste, da bi lahko pomagala povečati avtoriteto vašega spletnega mesta ali strani, boste verjetno morali stopiti v stik z lastnikom tega spletnega mesta.

 

Toda preden začnete zahtevati povratne povezave vsepovprek, imamo za vas še dva nasveta:

  • povezave, ki jih zahtevate, naj bodo s spletnih strani, ki so povezane z vašo nišo,

  • upoštevajte uspešnost in verodostojnost drugega spletnega mesta.

 

     2. Zaslužite povezave 

Če želite s povezavami pridobiti resnično konkurenčno prednost, morate sprejeti strategijo, s pomočjo katere si boste zaslužili uredniško postavljene povezave. 

Pridobivanje povezav zahteva veliko truda, vendar se splača. Zato bodite pripravljeni, da boste v pridobivanje povezav vložili čas in sredstva. Tako boste pridobili povezave, ki jih bodo konkurenti le stežka ponovili. 

 

In ne pozabimo, da nam Google v svojih smernicah za spletne skrbnike že leta sporoča, da:

‘Najboljši način, da druga spletna mesta ustvarijo visokokakovostne in relevantne povezave do vašega spletnega mesta, je ustvarjanje edinstvene in relevantne vsebine, ki lahko naravno pridobi priljubljenost v internetni skupnosti.’

 

Povezave so ponavadi uredniški glasovi, ki se podelijo po lastni izbiri, in bolj kot je vaša vsebina koristna, večja je možnost, da bo nekdo drug ugotovil, da je ta vsebina dragocena za njegove bralce, in jo povezal.

Ko zaslužite povezavo, se tretja oseba aktivno odloči, da bo povezala vaše spletno mesto, kar pomeni, da povezuje, ker ima za to razlog. S tem doda vrednost svoji vsebini in posledično tudi vašemu spletnemu mestu.

 

     3. Obrnite se na marketinško agencijo

Gradnja povezav je del offsite SEO (optimizacija zunaj spletnega mesta). Strokovnjaki, ki se ukvarjajo z optimizacijo spletnih strani, vedo, kako najlažje pridobiti povezave in vam pri tem lahko pomagajo. Tudi pri Pro Marketingu se ukvarjamo s SEO. Če potrebujete pomoč s povratnimi povezavami, nas kontaktirajte!

 

Za konec

 

Pred vzpostavljanjem povezav potrebujete nekaj, kar ima vrednost in na kar lahko vzpostavite povezave. Pogosto je to domača stran vašega spletnega mesta. Poskusite pa tudi graditi povezave do specializiranih virov, kot so prispevki na spletnem dnevniku, orodja, raziskave ali grafike. Včasih ti viri obstajajo že dolgo pred začetkom kampanje za gradnjo povezav. Spet drugič te vire ustvarite posebej z namenom gradnje povezav.

 

Poglejte si spodnji video, ki opisuje tehniko nebotičnika. To je strategija gradnje povezav, pri kateri najdete visoko uvrščeno vsebino z množico povratnih povezav, izkoristite njene slabosti in razvijete veliko boljšo vsebino.

 

Pro Marketing
Ema Serianz
Content Creator
Pro marketing logo