Gradnja povezav ima v okviru SEO (search engine optimization) - optimizacije spletne strani pomembno vlogo pri pridobivanju organskega prometa prek iskalnikov, zlasti v konkurenčnih panogah.
Gradnja povezav je pridobivanje povezav na vašo spletno stran z drugih spletnih strani. V SEO se te povezave imenujejo povratne povezave. Pridobivanje povratnih povezav z visokokakovostnih spletnih mest lahko vaši spletni strani podeli avtoriteto in vam pomaga, da se uvrstite višje v iskalnikih.
Google določi, katere strani so vredne zaupanja, imajo določeno avtoriteto ali jih podpirajo druge strani, ki jim Google zaupa.
Zato je pomembno, da pri optimizaciji vaše spletne strani upoštevate gradnjo povezav.
Vse povezave niso namerno ustvarjene s pomočjo SEO. Veliko jih je ustvarjenih iz različnih razlogov, na primer novinar, ki poroča o novici in se sklicuje na vir, ali bloger, ki mu je njegov novi kavni aparat tako všeč, da se sklicuje na prodajalca, ki mu ga je prodal.
Iskalniki (Google) uporabljajo povezave na dva temeljna načina:
za odkrivanje novih spletnih strani, ki jih lahko nato uporabijo v rezultatih iskanja
pomagajo določiti, kako dobro naj bo stran uvrščena v rezultatih iskanja.
Recimo, da imate odlično vsebino, vendar je vaše spletno mesto precej novo in si še ni pridobilo velike avtoritete. Pridobivanje povezav z drugih kvalitetnih spletnih mest je odličen način, da Google vaše spletno mesto vidi kot vredno zaupanja.
Ker so strani z več povratnimi povezavami pogosto višje uvrščene, je pomembno, da ustvarite visoko kakovostno vsebino, na katero se splača povezati, in uporabljate strategije za vzpostavljanje povezav, ki pomagajo pridobiti več povratnih povezav. Ker je za gradnjo povezav potreben trud, boste s postopkom gradnje povezav začeli prej kot pozneje, kar vam bo zagotovilo večjo prednost pred konkurenti in dolgoročno prineslo veliko koristi za vaše spletno mesto.
1. Povezave brez sledenja (nofollow) in povezave s sledenjem (dofollow)
Povezave nofollow se običajno uporabljajo, kadar želite povezati drugo spletno mesto, vendar ne želite, da Google to upošteva pri validaciji vaše spletne strani.
Če želite povezavo označiti kot nofollow povezavo, morate v kodo povezave dodati atribut rel="nofollow". Povezave nofollow bodo Googlu sporočile, da povezava ne sme imeti vpliva na rangiranje vaše spletne strani.
Google je uvedel rel="sponsered" (in rel="ugc") kot dodatno vrsto atributa povratne povezave in raje kot rel="nofollow" uporablja rel="sponsored" za plačljive ali dobičkonosne povezave (kot so plačljivi oglasi, reklamne pasice, partnerske povezave, sponzorirane vsebine).
2. Povezave iz spletnih mest z visoko avtoriteto
Spletna mesta z visoko avtoriteto so tista, za katera Google meni, da imajo visoko vrednost in so vredna zaupanja. Povezave, ki vodijo na vaše spletno mesto s takšnih spletnih mest, so vredne zelo veliko.
3. Naravne povezave iz drugih blogov ali spletnih mest
Naravne povezave se pojavijo bolj organsko, in sicer s strani bralcev, ki naletijo na vašo spletno stran in vključijo povezavo na svoj blog ali spletno stran, ne da bi jih prosili. Pri tej vrsti povezav ne prosite drugih spletnih skrbnikov ali uporabnikov, da vam dajo povratno povezavo.
Večina naravnih povezav ni del sponzoriranih ali plačljivih vsebin in so tudi brez parametrov sledenja. Običajno so dodane znotraj vsebine drugega blogerja ali spletnega skrbnika z namenom zagotavljanja vrednosti za njegove bralce.
To pomeni, da boste naravne povezave pogosteje videli v videoposnetkih, blogovskih objavah, slikah in drugih navedbah izdelkov na nekem spletnem mestu.
Naravna povezava nazaj na vašo spletno stran vsekakor velja za "dobro povezavo" in je bila označena za eno najvarnejših tehnik vzpostavljanja povezav. Naravne povezave so tudi eden najboljših in najučinkovitejših načinov promocije vašega bloga ali spletne strani.
4. Povratne povezave, ki vključujejo vašo ciljno ključno besedo v sidrnem besedilu
Spomnite se, da je sidrno besedilo vidni besedilni del povezave. Na splošno želite, da imajo povezave sidrno besedilo, ki vključuje vašo ciljno ključno besedo.
Nedavne raziskave v panogi so pokazale povezavo med besedilom sidra, bogatim s ključno besedo, in višjimi uvrstitvami za to ključno besedo.
5. Povezave iz domen, ki še niso bile povezane z vami
Izkazalo se je, da imajo povezave z istega spletnega mesta vse manjšo donosnost.
Najboljši način za povečanje avtoritete z gradnjo povezav je pridobivanje povratnih povezav z verodostojnih in kakovostnih spletnih mest. Če imate na tone povratnih povezav, ki pa prihajajo z neželenih, nepomembnih spletnih mest, vam verjetno ne bodo pomagale do boljšega položaja.
Povratne povezave lahko pridobite na več načinov, med drugim:
blogi za goste
promocija v družbenih medijih
iskanje povratnih povezav konkurentov
Najprej se morate osredotočiti na ustvarjanje uporabne in kakovostne vsebine.
Pri raziskovanju načinov za izboljšanje uvrstitve je lahko izkoriščanje moči gradnje povezav izziv tako za začetnike kot za izkušene strokovnjake. Vendar pa je lahko to eno najmočnejših orodij za organski uspeh.
1. Zahtevajte/ prosite za povezave
Pridobivanje povezav lahko zahteva veliko časa in truda z majhno nagrado, vendar je lahko s pravimi orodji učinkovitejše.
Če želite pridobiti povratno povezavo z določenega spletnega mesta, za katero veste, da bi lahko pomagala povečati avtoriteto vašega spletnega mesta ali strani, je verjetno, da boste morali za to neposredno stopiti v stik z lastnikom spletnega mesta.
Toda preden začnete prositi za povratne povezave z vsega interneta, imejte v mislih:
povezave, ki jih zahtevate, morajo biti s spletnih strani, ki so povezane z vašo nišo,
upoštevajte uspešnost in verodostojnost drugega spletnega mesta.
2. Zaslužite povezave
Če želite s povezavami pridobiti resnično konkurenčno prednost, morate sprejeti strategijo, ki vam bo omogočila zaslužiti uredniško postavljene povezave.
Pridobivanje povezav zahteva veliko truda, vendar prinaša najvišjo nagrado. Zato bodite pripravljeni, da boste v pridobivanje povezav vložili čas in sredstva. Tako boste pridobili povezave, ki jih bodo konkurenti le stežka ponovili.
In ne pozabimo, da nam Google v svojih smernicah za spletne skrbnike že leta sporoča, da:
Najboljši način, da druga spletna mesta ustvarijo visoko kakovostne in relevantne povezave do vašega spletnega mesta, je ustvarjanje edinstvene in relevantne vsebine, ki lahko naravno pridobi priljubljenost v internetni skupnosti.
3. Obrnite se na marketinško agencijo
Gradnja povezav je del offsite SEO ali v prevodu optimizacije zunaj spletnega mesta. Strokovnjaki, ki se ukvarjajo z optimizacijo spletnih strani, tudi z offsite SEO vejo kako najlažje pridobiti povezave in vam pri tem lahko pomagajo. Tudi pri Pro Marketingu se ukvarjamo s SEO - optimizacijo. Če potrebujete pomoč s povratnimi povezavami nas kontaktirajte!
Pred vzpostavljanjem povezav potrebujete nekaj, kar ima vrednost in na kar lahko vzpostavite povezave. Pogosto je to domača stran vašega spletnega mesta. Pogosteje pa gradite povezave do specializiranih virov, kot so prispevki na spletnem dnevniku, orodja, raziskave ali grafike. Včasih ti viri obstajajo že dolgo pred začetkom kampanje za gradnjo povezav. Spet drugič te vire ustvarite posebej z namenom gradnje povezav.
Poglejte si spodnji video, ki opisuje tehniko nebotičnika. To je strategija gradnje povezav, pri kateri najdete visoko uvrščeno vsebino z množico povratnih povezav, izkoristite njene slabosti in razvijete veliko boljšo vsebino.