˄

Izbira med Gmailom in Outlookom je stvar okusa, je torej zelo subjektivna.

Navadno drži da, če je nekdo ljubitelj Googlovih izdelkov, raje uporablja Gmail, če pa je navajen Microsoftovih izdelkov, pa mu je bolj blizu Outlook.

V nadaljevanju bomo poskusili predstaviti nekaj objektivnih razlik oz. prednosti in slabosti obeh e-poštnih storitev.

Absolutnega zmagovalca seveda ni, mogoče pa vam bo ta blog pomagal ugotoviti, katera e-poštna storitev je na podlagi vaših navad in potreb bolj primerna za vas - Gmail ali Outlook.

 

1. FUNKCIJE

 

Za razliko od Gmaila, Outlook ponuja možnost samodejnega upravljanja e-pošte, orodje, ki omogoča brisanje več nizov e-poštnih sporočil, in prilagodljive predloge.

Mapa ‘Arhiv’ je v Outlook-u bolj funkcionalna kot v Gmail-u, saj izpostavi vaša ‘arhivirana sporočila’. Gmail pa vsa arhivirana sporočila pošlje v splošno mapo (Vsa pošta). To lahko povzroči veliko zmede, zlasti če ste nov uporabnik.

Znotraj Outlook-a lahko najdete tudi svoje stike in koledar, kar vam olajša načrtovanje sestankov.  

Gmail v aplikacijo ne vključuje koledarjev in stikov, za ta namen ima ločeni aplikaciji. Nenehno prehajanje med aplikacijami je lahko precej zamudno in moteče, sploh če ste v stiski s časom.

 

2. CENA

 

Tako Gmail kot tudi Outlook ponujata brezplačne naročnine fizičnim osebam, vendar so le te omejene. Če želite več kot le osnovne funkcije, sta obe storitvi plačljivi. 

Če želite Outlook aplikacijo in ne le spletne gostujoče različice Microsoftovega računa, boste morali za njo odšteti približno 60 € letno. To je cena za celotno storitev Office 365, v katero spadajo tudi Word, Excel, PowerPoint in drugi programi Office.

Google Workspace (prej G Suite) je Googlova različica tega paketa, vendar lahko fizične osebe do večine storitev in njihovih osnovnih funkcij dostopajo brezplačno.

Na sliki je grafika dveh rok z denarjem, slika se navezuje na blog Gmail ali Outlook. Primerjava cene.

 

3. VMESNIK 

 

Gmail-ov vmesnik je razdeljen na dva dela. Na levi strani so prikazane kategorije pošte, kot so prejeta pošta, osnutki itd., v glavnem delu pa so prikazana e-poštna sporočila.  Je dokaj preprost in praktičen za uporabo.

Outlook ima veliko možnosti v enem traku, ki poteka čez celoten zaslon. Za novega uporabnika je lahko to precej begajoče. Ko pa se tega navadite, boste cenili njegovo uporabnost in dostopnost.

 

4. POMNILNIK

 

Gmail uporablja Google Drive, to je ločena aplikacija, na katero lahko naložite datoteke, ki so prevelike za pošiljanje preko Gmaila, in jih potem delite s komer želite. Postopek je zelo preprost, to lahko storite z enim samim klikom.

Outlook za shranjevanje datotek uporablja OneDrive. Preklapljanje med njima ni tako preprosto kot bi si morda želeli.

Tako Gmail kot tudi Outlook ponujata 15 GB brezplačnega prostora za shranjevanje.

Outlook poleg tega ponuja 5 GB za vsak nov brezplačen račun OneDrive. Njihov plačljivi račun Microsoft 365 ima na voljo 50 GB prostora za shranjevanje.

Če potrebujere več prostora za shranjevanje na Gmailu, pa se morate naročiti na račun G Suite Basic, ki vam prinese dodatnih 30 GB.



5. VARNOST

 

Zelo pomembna kategorija, ki je mogoče tudi odločilna pri določenih uporabnikih, je varnost. 

Tako Outlook kot Gmail ponujata možnost dvostopenjskega preverjanja in vgrajeno zaznavanje neželene pošte.

Oba imata tudi funkcijo, ki omogoča vklop ikon "zaupanja vreden pošiljatelj" ali "preverjeno". 

Gmail ima tudi funkcijo, ki vam omogoča vpogled v to, kdaj in kako je bil vaš račun nazadnje uporabljen.

 

Poleg naštetih pa je največja prednost storitve Gmail v tem, da ponuja samodejno šifriranje e-poštnih sporočil. Gmail uporablja tehnologijo TLS (Transport Layer Security) za kodiranje vašega sporočila med prenosom. Tako je zagotovljena dodatna stopnja varnosti. 

Tudi Outlook ima možnost šifriranja, vendar jo morate sami vklopiti vsakič, ko pošiljate e-pošto. 

Torej, če po internetu pošiljate zelo občutljive informacije ali vsebino razmislite o uporabi Gmaila.

Grafika se nanaša na blog Gmail ali Outlook, gre za primerjavo, kateri je bolj varen. Na sliki je človek z masko pred računalnikom, ki izkorišča tuje podatke.

6. PODPORA UPORABNIKOM

 

Tako Gmail kot Outlook ponujata podporo uporabnikom. 

Uporabniki Gmaila se lahko obrnejo na Googlov center za pomoč, ki ima zelo enostaven dostop. Ima tudi široko skupnost uporabnikov, ki si med seboj svetujejo in pomagajo pri odpravljanju težav. Poleg tega G Suite svojim uporabnikom nudi podporo v živo 24 ur na dan in 7 dni v tednu.

Microsoft ponuja uporabnikom Microsoft 365 posebno podporo in brezplačno podporo v klepetu za uporabnike brezplačnega programa Outlook.

Microsoft ponuja brezplačno podporo v obliki klepeta vsem uporabnikom in pa posebno podporo uporabnikom Microsoft 365. 

 

Na sliki je grafika, ki se navezuje na blog Gmail ali Outlook. Na sliki je človek, okoli njega pa so oblački, ki prikazujejo, da je vedno dosegljiv.

 

Gmail in Outlook sta najbolj znani e-poštni aplikaciji na svetu, opremljeni z vodilnimi orodji za produktivnost in sodelovanje, s katerimi lahko pospešite svoje poslovanje. Google Workspace je bolj primeren za podjetja, v katerih je veliko sodelovanja, saj ponuja večuporabniški dostop do skupnih dokumentov, samodejna obvestila ter čist in sodoben vmesnik. Poleg tega imate lahko z aplikacijo Google Performance Planner nadzor nad svojimi kampanjami, več o tej aplikaciji pa si lahko preberete v našem blogu.

Microsoft 365 pa je bolj primeren za velika podjetja, ki potrebujejo orodja za administrativno upravljanje, in za vse tiste, ki si želijo najnaprednejšo poslovno e-pošto in programsko opremo za povečanje produktivnosti.

 

Obe storitvi imata svoje prednosti in slabosti. Od vsakega posameznika pa je odvisno, za katero se bo odločil. Da boste lažje sprejeli odločitev, si lahko napišete seznam, kaj je za vas najbolj pomembno pri e-poštnih storitvah. 

Upamo, da se boste s pomočjo tega bloga lažje odločili, kateri izmed teh dveh ponudnikov je prava izbira za vas. 

 

Pro Marketing
Amila Paunović
Content Creator & Social Media Editor

Kategorija: Kreativno pisanje

Pro marketing logo