Vsako podjetje je do neke mere kot človek. Zveni kar čudno, mar ne? Kaj pa, če rečemo, da bi vsako podjetje moralo imeti svoj prepoznavni karakter, svoj jezik, način komunikacije ter podobo, s katero komunicira s strankami? To je CGP – celostna grafična podoba podjetja!
Potrebujete CGP za svoje podjetje?
CGP ali celostna grafična podoba je eden izmed načinov komunikacije podjetja s strankami. Gre za vizualen del komunikacije – bolj natančno to, kar od podjetja kot stranke vidimo. To je na primer usklajeno delovanje vidnih sporočil. CGP daje podjetju formo, prepoznavnost in predvsem profesionalen izgled. Lahko bi rekli, da je na nek način “grafični zakonik”, ki označuje, kako se podjetje vizualno predstavlja v javnosti.
barve podjetja (zapisane v # kodi – “hexadecimal color code”)
tipografija – nabor vseh fontov, ki jih podjetje uporablja
logotip – logotip je eden izmed glavnih elementov grafične podobe podjetja, priporočljivo je imeti več tipov logotipa za različne medije in velikosti. Tukaj pa vam pomagamo mi, kjer vašemu podjetju vlijemo življenje.
slogan – dober slogan je kratek, udaren in zapomljiv. V kolikor pa bi potrebovali slogan pa se vedno lahko obrnete na Pro-marketing, kjer bomo skupaj našli rešitev.
spletna stran – danes kot podjetje ne moremo obstajati brez spletne strani. Tam se bodo stranke lahko poglobile v vašo zgodbo in odkrile vaše cilje.
dokumenti – računi, vizitke, kuverte, pogodbe…
e-mail podpis – naredite vsem vašim sodelavcem e-mail podpis v enakem slogu, tako da bodo vaše stranke takoj vedele, kdo jim piše
ostalo – na primer maskota firme, prepoznaven lik, vozni park …
Ni nujno, da ima vsako podjetje svojo maskoto ali kuverte v CGP-ju firme. Na koncu se morate sami odločiti, preko katerih elementov si želite komunicirati s svojimi strankami.
Z dobro pripravljeno celostno grafično podobo vam stranke bolj zaupajo, vas takoj prepoznajo in se tako z vami tudi počutijo varno. Prav tako ne bodo imele občutka, da jih v odnosu z vami lahko kaj neprijetno preseneti.
V kolikor boste v podjetju imeli dobro pripravljeno celostno grafično podobo z vsemi potrebnimi elementi, boste tudi vnaprej prihranili veliko stroškov z oblikovanjem novih promocijskih materialov. Vsako, tudi najmanjše podjetje, bi se moralo do neke mere lotiti izpostavitve svoje celostne grafične podobe.
Ljudje smo vizualna bitja, informacije v veliki meri sprejemamo preko našega vida. Pomembno nam je, kako stvari okoli nas izgledajo, čeprav imamo vsak svoj stil in nikoli ni ena stvar všeč vsem.
Dober CGP mora tekmovati v ogromni konkurenci drugih – ali ste vedeli, da je 90 % podatkov na internetu nastalo v zadnjih dveh letih? Izpostavljenost vizualne produkcije je otežila položaj podjetjem, ki prej niso toliko gledala na svojo zunanjo podobo. Ljudje se odzivamo in obdelujemo vizualne podatke bolje kot katerokoli drugo vrsto podatkov. Pravzaprav človeški možgani obdelujejo slike 60 000-krat hitreje kot besedilo, 90 odstotkov informacij, ki se prenašajo v možgane, pa je vizualnih.
Nike – kljukica, Adidas – tri črtice, McDonalds – rumeni M, Mercator – rdeča barva in M, Tuš – zvezdica… Možgani nam kar takoj dajo asociacijo s tistimi velikimi in prepoznavnimi znamkami. Kako postati ena izmed njih?
Na začetku morate v podjetju definirati tako imenovano idealno stranko – “buying persona”. Glede na to KOMU boste prodajali, oziroma prodajate, naredite strategijo komunikacije – postanite tisti, s kom bi se vaša idealna stranka rada pogovarjala. S tem izpostavite vizijo in strategijo komunikacije.
Med tem pa ne pozabite opazovati konkurence – ali je tisti konkurent uspešen? Če ja – zakaj? Kaj deluje? In če ne, kaj so njegove napake?
S kvalitetno in premišljeno celostno grafično podobo boste uspešno nagovarjali vaše ciljne skupine in z tem tudi postali prepoznavni.