Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

NAKUPNA POT STRANKE – Zakaj jo je potrebno poznati?

Nakupna pot stranke? Kaj sploh je in zakaj jo je dobro poznati?

Stranka pogosto začne nakup z zavedanjem, da nekaj potrebuje ter se na koncu vedno odloči za izdelek, ki najbolj ustreza njenim potrebam. Če želite biti pozorni na težave, s katerimi se vaša stranka srečuje med postopkom odločanja in nakupa, potem je ta blog prava rešitev za vas.

Pripravite se, ker gremo korak za korakom skozi nakupno pot vaše stranke …

KAJ JE NAKUPNA POT STRANKE?

HubSpot ima kratko, a sladko opredelitev “Nakupna pot stranke je aktiven raziskovalni proces, skozi katerega gre kupec na poti do nakupa”.

Skratka, vsak mora iti skozi ta postopek, preden se odloči, ali bo kupil vaš izdelek ali ne. Na samem začetku nakupne poti gre kupec skozi proces ozaveščanja, razmišljanja in vrednotenja ter se odloči, ali bo kupil nov izdelek oz. storitev. Ker nam splet ponuja veliko število rešitev za vsako težavo, to vodi kupca, da razišče potencialno rešitev in izbere tisto, ki se mu zdi najboljša za težavo.

Ko prodajalci razumejo pot strank in težave, s katerimi se srečujejo na poti ter dejavnike, ki vplivajo na njihovo razmišljanje, se lahko prodajalci bolje sočustvujejo s stranko in ji predstavijo njihov izdelek oz. storitev.

ZAKAJ JE POMEMBNO RAZUMETI NAKUPNO POT STRANKE?

Nakupna pot strank vam omogoča, da razumete vprašanja, ki si jih bodo stranke zastavile, ko iščejo rešitev problema, za katerega upajo, da ga bodo rešile. Ko poznate odgovore na ta vprašanja, lahko ustvarite vsebino, ki je bolj prilagojena potrebam vaših strank.

Če si že na začetku nakupne poti vaših strank prislužite njihovo zaupanje, lahko vaš produkt oz. storitev kasneje predstavite kot rešitev za njihove težave, je veliko več možnosti, da se bodo odločile za nakup. S postavljanjem pravih vprašanj v vsaki fazi poti stranke lahko dvignete kakovost svojih potencialnih strank in dosežete boljšo donosnost tržnih prizadevanj.

KAKO IZGLEDA NAKUPNA POT STRANKE

Maša Kofol
Maša Kofol

Želite pritegniti nove kupce in povečati obisk svojega spletnega mesta? Uspešnost oglasov budno spremljamo, testiramo in ustrezno prilagajamo, da s pravo kombinacijo dosežemo najboljši izid.

nakupna pot stranke

Celotno nakupna pot stranke je sestavljena iz različnih faz: Zavedanje (Awarness), zanimanje (Interest), premislek (Consideration), nakup (Purchase), obnašanje po nakup (Post – purchase) in ponovni nakup (Re-pruchase).

  • Zavedanje (Awarness): v prvi fazi se kupec zaveda, da ima težave.
  • Zanimanje (Interest): pokaže interes za iskanje rešitve svojega problema. Na tej stopnji kupec razišče izdelke in storitve, ki lahko pomagajo rešiti težavo.
  • Premislek (Consideration): na tej stopnji, ko se zaveda svojega problema, je kupec pripravljen prebrati vse o izdelkih in storitvah različnih podjetij, ki ponujajo rešitev. Na tej stopnji razmišljajo o prednostih in slabostih izdelkov različnih podjetij.
  • Nakup (Purchase): YEEY, uspelo vam je. Zdaj, ko ste sklenili pogodbo, si lahko obrišete znoj s čela. Vendar pa nakupna pot še ni končana …
  • Obnašanje po nakupu (Post-purchase): Obnašanje po nakupu opisuje način, kako kupec razmišlja, čuti in se obnaša po nakupu nečesa. Nato kupec oceni, ali je z nakupom zadovoljen ali ne. Na to, kako se počutijo, bo vplivalo, ali bodo vaš izdelek še kdaj kupili. Po nakupu je tudi čas, ko lahko stranka vpliva na to, ali drugi kupujejo od vas.

KAJ JE »CUSTUMER JOURNEY MAP« IN ZAKAJ JE POMEMBEN?

»Customer journey map« je vizualni prikaz nakupne poti vaših strank. Pomaga vam povedati zgodbo o izkušnjah strank z vašo blagovno znamko na vseh stičnih točkah.

»Customer journey map« je pomemben, ker je strateški pristop k boljšemu razumevanju pričakovanj strank in je ključen za optimizacijo uporabniške izkušnje. Najpomembnejše pa je to, da vam, omogoča da ustvarite personalizirano izkušnjo na vseh stičnih točkah – za vsakega posameznika, na vseh kanalih. Zavedajte se, da imajo stranke rade, da nanje gledate kot na ljudi in ne le na denarnico, številko ter dobiček.

»Customer journey map« vam omogoča še:

    • optimizacijo procesa sodelovanja uporabnikov,
    • primerjajte izkušnje strank, ki jih vaše stranke želijo, s tistimi, ki jih dejansko prejemajo,
    • ustvarjanje logičnega vrstnega reda na poti vaše stranke,
    • največja korist pa je boljše razumevanje vaših strank. Bolje, kot razumete njihova pričakovanja, bolj lahko uporabniško izkušnjo prilagodite njihovim potrebam.

NASVETI, KAKO NAJBOLJE RAZUMETI STRANKO

Kot smo že omenili, ima vsaka oseba rada, da o njej mislite kot o živem bitju, ne pa kot o številki, ki vam pomaga pridobiti več denarja. Čeprav želite dobiček, se morate zavedati, da so stranke tudi ljudje kot vi in da imajo svoje mnenje in načela.

Predstavili vam bomo nasvete, kako lahko najbolje razumete svojo stranko, saj je medsebojno razumevanje ključ do uspeha.

Zbirajte povratne informacije strank 💾

Težko se je postaviti v kožo svojih strank, ne da bi jih poslušali. Povratne informacije strank so bistvena sestavina razumevanja stranke. Čeprav recenziji izdelkov že veliko povejo, se vam ni treba omejiti samo z njimi. Svojim strankam morate zastaviti posebna vprašanja o njihovem odnosu do vaše blagovne znamke, o njihovih ciljih, težav in drugih pomembnih informacijah, ki jih boste potrebovali. To pogosto imenujemo anketa strank. Ne glede na to, ali pošljete eno dolgo ali kratko anketo je ključ, da se naučite pridobiti določene informacije o svojih strankah.

Analizirajte lastnostni svojega kupca 🕵️‍♀️

Vsak obiskovalec vaše spletne strani je na njej z razlogom, ker želi nekaj doseči in najti rešitev za njegove probleme. Torej, če resnično želite razumeti, kako ljudje pridejo do vaših izdelkov in zakaj potrebujete nekaj časa, da razumete ljudi, ki kupujejo pri vas.

Določite stično točko vsake stranke z vami 🤜🤛

Ugotoviti morate, kako vaši obiskovalci postanejo vaše stranke. Kako pridejo v stik z vašo blagovno znamko in kako oblikujejo svoje mnenje o vaših izdelkih. Pomislite na situacije, če kdo še nikoli ni slišal za vašo blagovno znamko, kako jo lahko spozna? Če nekdo primerja izdelke iz vaše kategorije, kje vas bo našel? In če je kdo že kupoval pri vas, kakšne so kontaktne točke, kjer bodo najverjetneje spet sodelovali?

Pogovorite se s predstavniki prodaje📌

Ekipa iz prodaje in zastopniki za podporo strankam so prisotni na vsakem koraku nakupne poti vaših strank.  Pogovarjajo se tako z vašimi zvestimi strankami kot z ljudmi, ki še nikoli niso kupovali pri vas. Te ekipi sta lahko nesporni vir za razumevanje vaših strank. Vedo, katere lastnosti so za določen profil kupca najbolj privlačne, vedo, kako nekateri ljudje pridejo do rešitve, katera strategija je pri tem iskanju najbolj privlačna in kaj ljudje najbolj potrebujejo.

Če se vam proces nakupovanja zdi precej kompliciran se lahko obrnete na ekipo Pro Marketinga, saj smo ekipa, ki ne verjame v eno rešitev za vsako stranko. Zavedamo se, da je le personalizirana rešitev prava.

Več o nakupni poti stranke si laho ogledate v spodnjem posnetku. 👇