LINKEDIN - OBVLADAJTE NAJVEČJE POSLOVNO OMREŽJE [+ 5 NASVETOV, KI JIH MORATE VEDETI]

Živijo, 
upam, da se vam zdi vsebina koristna in poučna. Imate vprašanje? Napišite mi in z veseljem vam odgovorim. 

Poveživa se na LinkedInu.

LinkedIn je kot največje poslovno omrežje namenjeno vaši celostni poslovni predstavitvi in povezovanju. Na njem lahko gradite svojo osebno znamko in ustvarjate mrežo poznanstev tako znotraj kot zunaj svoje industrije, iščete ali nudite zaposlitev in druge karierne priložnosti. Vendarle se lahko začetki na LinkedIn omrežju včasih zdijo težki in se vam pojavljajo različna vprašanja. 

Kaj je LinkedIn?

Je največje svetovno poslovno omrežje, ki je namenjeno profesionalnemu mreženju in kariernemu razvoju.

Kako deluje?

LinkedIn je spletna platforma, do katere lahko dostopate preko brskalnika na računalniku ali preko aplikacije na vašem telefonu ali tabličnem računalniku.

linkedin-kako-deluje

Kaj je glavni namen LinkedIna?

Ali je LinkedIn omrežje za iskanje zmenkov? To je presenetljivo pogosto vprašanje, ampak NE, LinkedIn vsekakor to ni.

S pomočjo LinkedIn lahko iščete in najdete službo, pripravništvo, se povežete z osebami, ki vas v poslovnem svetu inspirirajo in otrdite že obstoječe povezave. Je tudi pravo omrežje, s pomočjo katerega lahko zgradite vašo osebno znamko, predstavite vaše podjetje in se pozicionirate kot strokovnjak na vašem področju.

 

Zakaj ga uporabljati?

LinkedIn ni le še eno družbeno omrežje, čeprav morda na prvi pogled lahko izgleda tako. Ob koncu tega članka boste nanj lahko pogledali še drugače. Na njem lahko gradite svojo prepoznavnost in kredibilnost kot strokovnjak na določenem področju. Je orodje, ki vam z aktivno uporabo in proaktivnim doprinosom vašim povezavam, pomaga napredovati v vaši karieri, se dodatno izobraziti ter optimizirati in realizirati vaše tako karierne kot tudi marketinške in prodajne cilje.

In še nekaj dejstev, ki vas lahko “prepričajo”:

  • 80% ponudb za B2B prodajo prihaja iz Linkedina
  • # 1 Platforma za najem socialnih medijev
  • Dva nova člana se vsako sekundo pridružita po vsem svetu.
  • Uporablja ga 706+ milijonov strokovnjakov
  • 46% vseh potencialnih strank B2B prihaja iz Linkedina
  • Vsak teden je na Linkedinu 9 milijard prikazov vsebine

 

LinkedIn in ostala družbena omrežja:

HubSpot je v svoji raziskavi ugotovil, da je LinkedIn generiral skoraj 3x toliko potencialnih strank kot Twitter ali Facebook, tako v B2B kot B2C segmentu.

linkedin-in-druga-omrežja

Kako začeti z LinkedInom?

Cilj vsakega družbenega omrežja, četudi poslovnega je, da na njem preživite čim več časa, vaš čas pa je dragocen. Ravno zato je ključnega pomena, da je vaša aktivnost na LinkedInu ciljno usmerjen proces. Z jasno določenimi cilji boste lahko dosegli želene rezultate, naj bo to graditi svojo osebno znamko, predstaviti podjetje, se povezati s profesionalci v industriji ali dobiti službo (o tem, kako dobiti službo na LinkedInu je pisala kolegica Silvie)*. 

Nasvet 1: Ustvarite si strategijo

Vprašajte se:

  • Kaj so moje ključne prednosti (USP-ji – Unique Selling Proposition)?
  • Kaj me loči od konkurence?
  • Kakšne vrednote želim komunicirati navzven?
  • Komu želim to povedati?
  • Kako bom to povedal/a in pokazal/a?
 

Vprašanja lahko uporabite tako za definiranje vašega osebnega profila kot tudi LinkedIn Company Page profila podjetja.

* Kljub temu, da ne želite še enega omrežja, na katerem bi prebili preveč časa, se je potrebno zavedati, da boste od LinedIna dobili toliko kot boste vanj vložili.

Nasvet 2: Določite si, koliko časa na dan boste posvetili LinkedInu. Koliko? Pri osebnih profilih je to navadno med 15 minut in 1 uro ali več, dnevno.

 

Kaj zajema urejen profil?

Če želite izvedeti več o neki osebi, ki vas zanima, si verjetno želite, da najdete čim več relevantnih informacij. Ker smo prvi del, da je LinkedIn  poslovno omrežje in ne aplikacija za zmenke že razčistili, je popolnoma razumljivo, katere informacije nas zanimajo – s čim se nekdo ukvarja, kakšen je njegov/njen pristop itd.

Kljub temu, da je LinkedIn poslovno omrežje, pa to še ne pomeni, da se moramo na njemu skrivati. Ljudje radi vidimo ljudi in ne le imena in priimka črno na belem, zato pokažite svoj obraz.

Malo bolj na dolgo o tem kako urediti LinkedIn profil sem zapisala v prejšnjem blogu, vseeno pa je tukaj nekaj ključnih in začetnih elementov, ki jih morate upoštevati in vključiti, ko urejate svoj profil:

  • Profesionalna profilna slika
  • Headline
  • Opis vas kot strokovnjaka na nekem področju
  • Kontaktni podatki
  • Lasten unikaten URL
  • Vaše izkušnje
  • Vaše veščine
  • Multimedijske vsebine.

 

Kakšne oblike objav lahko objavljate?

LinkedIn vam omogoča zelo bogato izbiro formatov objav. Objavljate lahko:

  • Slike – psst, tukaj je en trik -> izogibajte se objavljanju dveh slik, saj ju aplikacija prikaže popračeno, raje objavite eno sliko ali tri in več. 
  • Videoposnetki 
  • Dokumenti – lahko objavite PDF ali PowerPoint dokument oziroma predstavitev in jo delite z vašimi sledilci, ki lahko po njej listajo.
  • Anketa – LinkedIn omogoča objavo ankete oziroma t.i. Poll objave.
  • Članek – lahko napišete in objavite celoten članek. To je koristno takrat, ko želite napisati več, kot gre v en post ali se želite kakšni temi bolj posvetiti.
  • Dogodek – objavite lahko tudi celoten dogodek oziroma t.i. Event.

 

Kako veliki morajo biti mediji?

Slike profila:

  • profilna slika: 400×400 pixels
  • slika ozadja: 1584×396 pixels

Slike:

  • post: 1200×630 ali 1200×1200 pixels
  • banner: 1584×396 pixels

Tekst:

  • post: do 1.300 znakov
  • članek: do 100.000 znakov
  • komentar: do 1.250 znakov

Video:

  • dolžina: 3s do 10 minut
  • velikost datoteke: do 5 GB
  • resolucija: do 1080p
  • pri videu pazite, da ne uporabite datoteke .MOV, ki jo LinkedIn ne sprejema

Teh številk je preprosto preveč, da bi si jih kar zapomnili, saj ima vsako omrežje svoje specifikacije. Tukaj si lahko prenesete brezplačen size guide vodič, ki vključuje priporočljive velikosti medije za vsa družbena omrežja in ga imate tako vedno pri roki. 

 

Kakšno vsebino deliti?

Tako kot smo prej govorili, da LinkedIn ni omrežje za iskanje zmenkov, so določene vsebine, ki bo za objavljanje na LinkedInu bolj ali manj primerne. 

Na LinkedInu delite vsebine,ki bodo v skladu s cilji in strategijo, ki ste si jo na začetku določili. Lahko si razdelite tipe objav med informativne izobraževalne in morda tudi zabavne, če je to v skladu z vašo LinkedIn strategijo. 

Nasvet 3: Pri pisanju vsebin si pomagajte s formulo E.I.E., ki vam lahko pomaga, da bo vaša deljena vsebina imela dodano vrednost. Torej naj bo napisano:

E -> Educative ali poučno

I -> Informative ali informativno in

E -> Entertaining ali zanimivo

 

“Kako naj bo moja LinkedIn objava uspešna?”

Ali bi mi verjeli, če vam povem, da je to najbopostejše vprašanje, ki ga dobimo v povezavi z LikedInom?

Nasvet 4: TESTIRAJTE, TESTIRAJTE, TESTIRAJTE, …

Z LinkedInom vam bo »najlažje« začeti, če prenesete znanja iz teorije in jih začnete uporabljati v praksi. To ni pravzaprav vedno najlažje, je pa testiranje na vsakem družbenem omrežju neizogibno, če si želite uspeti. Brezglavo predvidevati, kaj si vaša publika želi, dolgoročno ne bo prineslo želenih rezultatov. Zato testirajte. Spremljajte katere vaše objave najbolje delujejo in dosegajo želene rezultati pri vaših bralcih. Vaši bralci so ravno to, vaši, zato jih boste s spremljanjem vi najbolje spoznali. Pripravila pa sem seznam nekaj dejavnikov, ki so po naših izkušnjah že vplivali na uspeh objav.

Nasvet 5: Bodite pozorni na dejavnike, ki vplivajo na uspešnost vaših objav

Nekaj dejavnikov, ki lahko vplivajo na uspeh vaših objav:

  • Vsebina objave
  • Čas objave (ura)
  • Dan objave
  • Format deljene vsebine – nico vse vsebine enako sprejete in ni pri vsaki vsebini pomembna enaka metrika kot so npr. všečki. Bodite pozorni, kako se vaša publika odziva na različne tipe vsebine.

 

Za pisanje o tem, kako napisati uspešno LinkedIn objavo, bo prišel prav poseben in dolg blog. Če bi se želeli še bolj poglobiti v pisanje uspešnih objav, vas vabim, da pokukate med našo rubriko tečaji digitalnega marketinga.

 

Za nekaj dodatnih trikov pri pisanju pa si poglejte spodnji videoposnetek.

Vas zanima še kaj, imate še kakšno vprašanje v povezavi z LinkedInom? Vesela bom, če se poveževa, vprašanja pa mi lahko kadarkoli napišite. Potrudila se bom, da vam odgovorim v najkrajšem času. 

Sicer pa upam, da se vam je zdela vsebina bloga zanimiva in se bereva spet kmalu.

Želim vam uspešno mreženje in rast na LinkedInu!

Inja