˄

Ali veste, kaj vse je skrito za uspešno marketinško strategijo?

  • Pametna strategija: spodbujanje potrošnika k razmišljanju.

  • Prepričljivost: pritegniti njihovo pozornost in spodbujanje k akciji.

  • Domiselnost: vzbujanje čustvenega odziva.

  • Interaktivnost: medsebojno komuniciranje s potrošniki.

Čeprav lahko spletno oglaševanje veliko prispeva k vaši blagovni znamki, obstaja še ena vrsta oglaševanja, ki uporablja številne tehnike in prakse, da bi vzpostavila neposreden stik s potencialnimi strankami. To je GVERILSKI MARKETING. Njegov namen je povzročiti čustven odziv pri strankah, končni cilj pa spodbuditi ljudi, da si izdelke ali blagovne znamke zapomnijo na drugačen način, kot so ga bili morda vajeni.

Pa začnimo na začetku …

 

Kako se je začel gverilski marketing?

 

Prvotni cilj oglaševanja ni bil zabavanje potrošnikov, temveč jih poučiti o določenem izdelku ali storitvi. To obdobje se je končalo, ko so tržniki spoznali, da so potrošniki naveličani suhoparnih besed in da je čas za spremembe! Leta 1984 je tržnik Jay Conrad Levinson uvedel formalni izraz v svoji knjigi z imenom Guerrilla Marketing.

Utrujen od tradicionalnega načina oglaševanja, je Levinson predlagal edinstvene načine približevanja potrošnikom in boja proti tradicionalnim oblikam oglaševanja. Cilj gverilskega marketinga je bil uporabiti nekonvencionalne taktike za oglaševanje z majhnim proračunom. Mala podjetja so začela spreminjati svojo miselnost in pristopati k oglaševanju na povsem nov način.

 

Gverilski marketing pano Coca Cola.

 

Nov način ali … gverilski marketing?

 

Gverilski marketing je oglaševalska strategija, ki se osredotoča na nekonvencionalne marketinške taktike, ki dajejo najboljše rezultate.

Sam izraz pa je nastal kot navdih za gverilsko državljansko vojno, ki je oblika neregularnega in relativnega vojskovanja na mednarodni ravni. Mnoge od teh taktik vključujejo zasede, sabotaže, napade in elemente presenečenja. Podobno kot gverilsko vojskovanje, tudi gverilski marketing uporablja enako taktiko v marketinški industriji.

Gverilski marketing temelji na strategiji, domiselnosti, inovativnosti in estetskem čutu ustvarjalca, in v potrošniku želi vzbuditi navdušenje in presenečenje. 

Primer gverilskega marketinga – Coca – cola Dancing Vending Machine:

 

 

Vrste gverilskega marketinga

 

Gverilski marketing obsega veliko število različnih strategij, ki se zanašajo na človeško povezanost s perspektivami, vsebinami, elementi presenečenja in inovativnosti, ki bodo pustile pečat pri potencialnem potrošniku. 

Si želite pomoč pri ustvarjanju kampanje gverilskega marketinga? 

- Okoljski (ambient) marketing je oglaševanje, ki uporablja okolje izdelka, storitve, blagovne znamke ali podjetja kot sredstvo trženja.

- Ulični gverilski marketing uporablja nekonvencionalne načine oglaševanja ali promoviranja izdelkov in blagovnih znamk na javnih površinah. Glavni cilj je spodbuditi potrošnike, da si zapomnijo in prikličejo v spomin blagovno znamko ali izdelek, ki se trži. Kot del gverilskega trženja je ulični marketing specifično za vse marketinške dejavnosti, ki se izvajajo na ulicah in javnih površinah, kot so parki, ulice in prireditve.

- »Ambush« Marketing je strategija blagovne znamke, da svoje izdelke poveže z velikimi dogodki, ki že imajo uradne sponzorje drugih podjetij. Ta strategija je priljubljena na športnih dogodkih, saj je njen cilj blagovna znamka podjetja, ki nima sponzorskih pravic. Te akcije niso rezultat partnerstva in se izvajajo brez vednosti organizatorjev dogodka. Čeprav lahko deluje v vašo korist, razmislite o tem, kako lahko zloraba te marketinške tehnike vpliva na vas.

- Skrit gverilski marketing - glavni cilj te strategije ni ustvarjanje prodaje, ampak ustvarjanje zavedanja, zanimanja in navdušenja nad blagovno znamko in njenimi izdelki.

  • »Experienced« gverilski marketing ali izkušeni marketing je odličen način, da se potencialne stranke vživijo v blagovno znamko.

 

Gverilski marketing načrtovanje kampanje.

Prednosti gverilskega marketinga

 

▶ Cenovno ugoden

Moč gverilskega marketinga je v tem, da lahko doseže široko občinstvo, zanj pa boste odšteli precej manj kot pri tradicionalnih oblikah oglaševanja.

▶ Doseže ciljno občinstvo

Z raziskovanjem in razumevanjem svojega občinstva se lahko odpravite neposredno na kraj, kjer vaš ciljni trg kupuje, prehranjuje, telovadi itd.

▶ Izstopa

Gverilski oglasi se pojavljajo na nepričakovanih mestih v nepredvidljivih časih, izstopajo iz običajne vsakdanje rutine, zato si jih ljudje zapomnijo.

▶ Omogoča pozitivne povratne informacije

Gverilski marketing vam lahko zagotovi idealno priložnost, da zgradite odnose s svojimi strankami. Vsebine, ki so zelo kreativne, razburljive in zabavne, imajo na potrošnike pozitiven vpliv, ki prinaša pozitivne povratne informacije o vaši blagovni znamki.

▶ Izboljša podobo blagovne znamke

Gverilsko oglaševanje pomaga graditi podobo vaše blagovne znamke. Vaša blagovna znamka je lahko videti odprta in edinstvena. Če ima nekdo zabavno izkušnjo z vašo kampanjo bo ta pozitiven občutek prenesel na vašo blagovno znamko. 

▶ Cilja na čustva

Gverilske kampanje so interaktivne, polne energije in ciljajo na emocije ljudi. Čustva pa imajo močan vpliv ob nakupu. Blagovne znamke, ki spodbujajo večjo čustveno moč, prejemajo 3-krat več priporočil od ust do ust od manj čustveno povezanih blagovnih znamk.

 

Kako vzpostaviti gverilsko marketinško kampanjo?

 

Spoznajte svojo publiko – Uspeh gverilskega marketinga je odvisen od tega, ali je vsebina relevantna in ali ima neko sporočilo. Vi morate ugotoviti, kaj je tisto onkraj očitnega in usmerite to potrebo ali zahteve potrošnikov s svojimi strategijami. 

Dropbox ni obravnaval le primarne potrebe po “shrambi datotek v oblaku”, ampak je tudi spodbudil težnjo svojih uporabniških baz, da se hvalijo z novimi rešitvami, in v naslednjo ponudbo vtkal sekundarno potrebo po “dodatnem prostoru”.

Izberite strategijo, ki vam bo ustrezala – želite viralni video, ki govori o vaši blagovni znamki? Ali menite, da je skriti marketing prava pot za vas? Na podlagi virov, ki so vam na voljo, dosega, ki ga želite, in vašega proračuna raziščite, katera od gverilskih marketinških strategij je prava za vas.

Izkoristite čas - Gverilske kampanje se ne smejo ponavljati, saj izgubijo svojo učinkovitost. Zato morate ustvariti dobro evidenco svojih marketinških prizadevanj, vključno z večimi promocijskimi kampanjami.

Pri Pro Marketingu pripravimo personalizirano strategijo za vašo kampanjo. 

Kontaktirajte nas

 

 

Gverilski marketing je odličen način za dvig ozaveščenosti o vaši blagovni znamki in privabljanje občinstva na zabaven način. Izkoristite to svobodo in ustvarite odlično kampanjo, ki ne pozna meja.

 

 

Pro Marketing
Silvie Bizjak
Content Creator

Kategorija: Vsebinski marketing

Pro marketing logo