Inbound marketing je metoda poslovanja, ki pritegne kupce z ustvarjanjem visokokakovostnih vsebin po njihovi meri. Pomaga pri ustvarjanju povezav s strankami in rešuje njihove težave.
V tem članku bomo poskusili razložiti, kaj je inbound marketing in zakaj je podlaga za dober odnos s strankami vašega podjetja.
Osnova inbound marketinga je kakovostna vsebina, ki pritegne tiste, ki imajo težave, ki jih vaše podjetje lahko reši. Ne da bi jih silili s tradicionalnimi metodami oglaševanja, jih preprosto pritegneta dober ugled vašega podjetja in vsebina, zaradi katere se stranka zanima za vas.
Inbound marketing je na nek način odziv na nove navade strank, ki jih vsiljive prodajne in trženjske metode in pristopi ne privlačijo več. To je tisto, kar ima inbound marketing skupnega z vsebinskim marketingom.
Za razliko od vsebinskega marketinga pa je inbound marketing osredotočen tudi na konverzijo prejemnika vsebine v kupca storitve. Zato je inbound marketing na nek način most med vsebinskim marketingom in digitalizacijo.
HubSpot je platforma za marketing, prodajo in storitve, ki podjetjem pomaga pritegniti obiskovalce, pretvoriti potencialne stranke v obstoječe ter jih obdržati. HubSpot podjetjem omogoča boljše upravljanje marketinga, prodaje, storitev in poslovanja. Njihovi strokovnjaki so zanesljiv vir znanja, njihova metodologija inbound marketinga pa obsega:
1. ustvarjanje vsebine in njena distribucija
2. personalizacija vsebine
3. pretvorba uporabnikov v kupce
4. omnichannel (označuje ali se nanaša na vrsto maloprodaje, ki združuje različne načine nakupovanja, ki so potrošnikom na voljo (npr. na spletu, v fizični trgovini ali po telefonu)).
Pri inbound marketingu je ena izmed ključnih sestavin dobro in učinkovito sestavljena spletna stran. Natančno strukturirana spletna stran bo zadovoljila ne samo zainteresirane “bralce vaših vsebin”, ampak celo “zadovoljne kupce vaših storitev”. In to si seveda želimo. A ni vse samo v strukturi in lepem »dizajnu« – saj je to le del kvalitetne uporabniške izkušnje - UX (user experience). Prijazno okolje spletne strani odgovarja na aktualne potrebe kupca, ponuja rešitve in ga spremlja do konca nakupne poti.
Poskrbite, da bo vaša spletna stran kvalitetno izdelana, tehnično brezhibna, strukturirana in optimizirana. Del tega je lahko tudi SEO optimizacija ali uporaba Google Ads. Ali še bolje - kombinacija obeh.
Prazna spletna stran seveda ne bi imela nobenega učinka. Ključna je vsebina, ki pa mora biti kvalitetna in narejena po želji vaših strank. Torej, preden se lotite pisanja, se vprašajte, ali bo ta vsebina vašim strankam zanimiva, koristna, jim bo v pomoč?
Tako se prične personalizacija vaše vsebine. Personalizacijo bi lahko označili kot temeljni pristop inbound marketinga. Ciljamo na točno določene stranke z določenimi potrebami in željami, ki jih mi lahko uresničimo. Personalizacije ne moremo izvajati, če kot podjetje ne vemo, kdo smo. Najprej se torej osredotočite nase in definirajte svoj posel, kaj lahko ponudite svojim strankam in kakšne so vaše prednosti.
Naredite inbound marketing strategijo. Določite cilj in točke, po katerih boste do cilja prišli. Poskrbite tudi za to, da bodo vsi zadolženi za inbound marketing to strategijo dobro poznali in bodo lahko do nje stalno dostopali. In spet – tudi pri snovanju strategije je najbolj pomembna vsebina. Poskusite najprej definirati idealno stranko podjetja in tip vsebine, ki ga le-ta želi prejemati. Osredotočite se na dodano vrednost – nove informacije, ki bodo vašim strankam pomagale.
Seveda pa vam lahko pomagamo tudi mi.
Atraktivna – blog članki, vsebinske ponudbe – priročniki, pričevanja strank, podrobnosti o akcijah ali popustih, socialni mediji. Gre se za vsebino, ki zagotavlja vrednost.
Vklučujoča – ko komunicirate z vašimi strankami, se osredotočite na to, da bo komunikacija ustvarjala dolgoročne odnose med vami. Poleg tega se prepričajte, da vedno prodajate rešitve in ne izdelke.
Navdušujoča – zagotavlja srečne in zadovoljne stranke. To zahteva strokovnjake in svetovalce na posameznih področjih. Lahko tudi v podobi avtomatskih klepetalnikov.
Zastavite si cilje – Preko zastavljenih ciljev lažje merimo aktualne rezultate. Naj bodo vaši cilji ambiciozni, a hkrati realni. Lahko si pomagate s SMART modelom.
Kdo je buyer persona? – enostavno vaša idealna stranka. To je tista oseba, ki potrebuje vaše storitve in je pripravljena za njih plačati. To je pomembno, saj zagotovo obstajajo stranke, ki potrebujejo rešitve podobne vašim, ampak morda v čisto drugem cenovnem razredu. Naučite se, kako komunicirati s vašo “buyer persono” in jo na ta način nagovorite s pomočjo inbound marketinga.
Značilnosti vaše blagovne znamke – komunicirajte vaše značilnosti skozi vsebine, ki jih delite. Poleg CGP-ja podjetja (celostne grafične podobe) upoštevajte tudi vaš USP (unique selling proposition) – edinstveno prodajno prednost.
Implementirajte inbound marketing orodja – orodje bi vam moralo olajšati delo. Osnovna orodja, ki jih je dobro imeti, so: orodje za marketinško avtomatizacijo in CRM - customer relation management (HubSpot CRM, Pipedrive CRM, Odoo CRM, ActiveCampaign CRM …) orodje za optimizacijo vsebin SEO (Ahrefs, Semrush, Nightwatch, Google Analytics, Google Search Console …), orodje za upravljanje družbenih omrežij (Meta Business Suite, Buffer, Hootsuite …) in orodja za analitiko, ki so del CRM sistemov.
Določite ekipo inbound marketing strokovnjakov – če je to le možno, določite ljudi, ki se bodo na redni bazi ukvarjali z inbound marketingom, torej s pisanjem tekstov, blogov, s SEO optimizacijo, spletno analitiko, oblikovanjem spletnih strani, grafičnim oblikovanjem, PPC marketingom, email marketingom in upravljanjem družbenih medijev.
Inbound marketing je dolgoročna naložba, ki zahteva čas. Je preizkušena metoda, ki vam lahko močno koristi. Potrebno je kar nekaj časa, da opazite prve rezultate, odvisno od podjetja, vendar običajno traja od štiri do osem mesecev. Mnoga podjetja obupajo na pol poti, a če boste vztrajali, se vam bo to obrestovalo.
Pristop inbound marketinga se razlikuje od tradicionalnih marketinških metod. Zahteva iskreno in trdno zavezo, da boste stvari delali drugače, kot ste jih delali doslej. Kaj vse boste morali početi:
odobritev ali pisanje vsebine,
analiziranje podatkov o strankah,
sodelovanje s potencialnimi strankami na socialnih omrežjih,
ustvarjanje e-knjig in drugih ponudb,
oblikovanje pristajalnih strani in pisanje besedil,
raziskovanje tem in ključnih besed …
Seznam je še dolg, vendar si boste na podlagi tega lahko predstavljali nekatere marketinške dejavnosti, ki so povezane z inbound marketingom.
Rezultat pravilo izvedene strategije je večje število potencialnih strank. Še ena prednost inbound marketinga pa so nižji stroški kot pri outbound marketingu. Sicer na začetku zahteva kar precejšnjo naložbo tako časa kot tudi denarja, venda se bo vam bo le-ta dolgoročno zagotovo povrnila.
Če želite ugotoviti, ali je inbound marketing prava izbira za vas, se obrnite na nas. Skupaj bomo pregledali vašo spletno prisotnost in ugotovili, kaj deluje, kaj ne in kakšen je najboljši pristop za doseganje vaših poslovnih ciljev.
Kontaktirajte nas in z veseljem vam bomo pomagali.