Copywriting (slovensko “pisanje prodajnih besedil”) je pojem, ki ga pogosto slišimo v povezavi z marketingom in oglaševanjem. A vendar, kaj dejansko sploh je “copywriting”?
Copywriting je “tekst, ki bo prodal storitev”. Zveni enostavno, kajne? Delo copywriterjev vidimo na letakih, kot prodajne tekste na spletnih straneh, v reklamah, na družbenih omrežjih, na televiziji, v tisku… Beremo ali poslušamo ga vsak dan večkrat in včasih niti ne vemo, da gre za prodajne tekste.
In to je njegova moč – dober copywriting (prodajni tekst) se “bere sam” in to z lahkoto. Ne vsebuje nobene odvečne besede – v dobrem copyu ima vsaka beseda svoj pomen in mesto. Napisati pa ga ni tako lahko, kot se mogoče zdi!
Copywriting je del vsebinskega marketinga, a z enim ciljem – konverzijo leada – spremembo potencialne stranke v stranko, ki bo dejansko kupila vaše storitve. Vsebinski marketing ima za cilj še druge stvari, kot na primer povečanje brand awareness-a (zavedanja o blagovni znamki) ali izobraževanje.
Copywriting je direktno usmerjen na prodajo. Tekst copywriterja nam pove KAJ se prodaja in ZAKAJ bi to morali kupiti, nas prepriča, da se nam splača investirati v izdelek ali storitev, nas motivira k nakupu.
Si želite delati kot copywriter? Danes se s povečanjem prodaje na spletu podjetja vedno bolj zanimajo za delo copywriterjev. Po izobrazbi so večinoma diplomanti slovenskega jezika, marketinga ali novinarstva. Veliko copywriterjev pa pride iz popolnoma drugačnih krogov. S tečaji se ga lahko naučite tudi sami!
Prilagodljivost in fleksibilnost
Dobra prilagodljivost coprywriterja je zelo pomembna.Copywriterji morajo pisati raznolike teme, en dan je to kozmetika, naslednji dan pa so to IT rešitve.
Analiziranje
Dober copywriter se stalno uči, bere in pridobiva nove informacije. Hkrati pa to novo znanje uporabi tudi v praksi.
Komunikativnost
Ni dovolj samo komunikativnost pri pisanju, zaželjeno je tudi dobro medosebno sporazumevanje – z naročnikom je potrebno ves čas komunicirati ideje, se dogovarjati in pri tem upoštevati njihove želje.
Kdo je vaša publika?
V nasvetih, ki jih dajemo v okviru marketinga, vedno znova ponavljamo, da morate dobro poznati vašo ciljno publiko. Če ne poznate vaših strank, njihovih problemov in želja, ne boste veliko prodali. Spoznajte vašo ciljno publiko, da boste lahko napisali besedilo, ki jo bo pritegnilo.
UVP – Unique Value Position
UVP vašim strankam jasno pove, kakšne koristi bodo imele, če bodo sprejele vašo ponudbo. Kaj so prednosti vašega izdelka, kako bo rešil njihove težave in zakaj se vaša ponudba razlikuje od konkurence.
“Social proof”
Pokažite, kdo stoji za vami. Naj vas ne bo sram zadovoljnih strank in priporočil obstoječih partnerjev. Stranke vam bodo potem lažje zaupale.
Pridite do bistva – bodite osredotočeni na en cilj
Kot smo že omenili – copywriting je osredotočen na prodajo in vsaka odvečna beseda mora stran. Imejte to v mislih, ko boste pisali vaš prodajni tekst. Manj je več!
Testirajte
Dajte vaš tekst v branje sodelavcem, prijateljem ali testni publiki. Poslušajte se, ko berete tekst naglas. Kako se sliši? Kakšna čustva vzbuja? Je lep, zabaven, prijeten za poslušanje ali agresiven? Nič od tega ni nujno narobe – gre se samo za to, kakšen cilj imate. Vse se vrti okrog cilja!