Ste že kdaj priporočili restavracijo ali pohvalili izdelek, ki ste ga kupili? Če je odgovor da, potem ste tudi sami sodelovali pri marketingu od ust do ust nekega podjetja. Marketing od ust do ust je ena najstarejših in še vedno najučinkovitejših oblik trženja, ki temelji na zadovoljnih strankah, ki samodejno promovirajo nek izdelek ali storitev.
Gre za brezplačno promocijo, ki ni prisiljena in se prenaša z zadovoljnimi uporabniki.
Po podatkih z Googla, približno 58 % potrošnikov objavi svojo pozitivno izkušnjo z izdelkom ali storitvijo na družbenih omrežjih. Okoli 90 % potrošnikov delno ali pa celo popolnoma zaupa znancem, ko jim priporočijo nek izdelek ali storitev. Skoraj 90 % uporabnikov bolj zaupa priporočilom znancev kot katerikoli drugi vrsti oglaševanja. Po teh podatkih lahko ugotovimo, kako učinkovit pravzaprav je marketing od ust do ust.
Potrošniki lahko ustvarijo pozitiven ali pa negativen marketing nekega izdelka ali storitve, zato je zelo pomembno, da se osredotočimo na kakovost svojega izdelka ali storitve, saj se tako izognemo negativnim komentarjem in spodbudimo promocijsko gibanje. Z digitalizacijo se je močno povečal vpliv marketinga od ust do ust, saj lahko poteka tudi preko spleta in ima tako še večji doseg. Spletno oglaševanje bi lahko rekli, da je nasprotno marketingu od ust do ust - vendar sta oba še kako pomembna.
Marketing od ust do ust lahko poteka spontano, lahko pa ga tudi spodbudimo. Strategijo spodbujanja je treba prilagoditi vsakemu izdelku ali storitvi posebej. Spodaj pa si lahko preberete nekaj načinov kako spodbuditi marketing od ust do ust.
Če boste presegli pričakovanja strank, bodo z navdušenjem govorile o vas. Poleg kakovostnega izdelka/storitve, ki bo zadovoljila potrebo stranke, razmislite o personalizirani zahvalni kartici ali pa brezplačnem darilu. Povprečna oz. negativna izkušnja ne bo spodbudila strank, da bi promovirale vaše podjetje.
Prvi korak za spodbujanje marketinga od ust do ust so kakovostni izdelki oz. storitve. Omogočite strankam enostavno nakupno izkušnjo in enake izdelke/storitve kot jih oglašujete.
Če imajo stranke kakšno pritožbo oz. so imele negativno izkušnjo pri poslovanju z vami, jim prisluhnite. Včasih lahko s pravim pristopom negativno izkušnjo spremenite v pozitivno in tako navdušite stranko.
Influencerji lahko močno vplivajo na nakupne odločitve svojih sledilcev. Nedavna študija podjetja Sideqik je pokazala, da 7 od 10 potrošnikov zaupa priporočilom influencerjev enako kot priporočilom znancev. Pri tem poskrbite, da so influencerji, s katerimi sodelujete, verodostojni in jim ljudje zaupajo.
Kontaktirajte nas za sodelovanje z influencerji
Povratne informacije so zelo dober pokazatelj kakovosti izdelka ali storitve. So neke vrste družbeni dokaz, zaradi katerega se stranke počutijo bolj varno pri sodelovanju z vami.
Ustvarite občutek skupnosti. Vsebino, ki jo ustvarjajo uporabniki, vidno predstavite na svoji spletni strani ali profilu.
Uporabnikom ponudite možnost, da ocenijo vaše izdelke ali storitve neposredno na vaši spletni strani.
Potrošnikom ponudite razlog, da delijo svoje izkušnje z drugimi, tako boste povečali tudi marketing od ust do ust.
Ljudje so bolj pripravljeni oceniti izdelke, če imajo sami kaj od tega. Premislite o tem, da bi potrošnikom ponuditi popust ali pa darilo v zameno za oceno izdelka/priporočilo.
To je spontan način promocije, ki ne zahteva velikih stroškov. Stranke namreč delajo promocijo same, ne da bi na njih kdo vplival.
Obstajajo trije razlogi za pozitiven marketing od ust do ust:
- stranke cenijo storitve ali izdelke podjetja, zaradi česar podjetje promovirajo;
- zaradi ponujenih storitev ali izdelkov se počutijo pomembne;
- počutijo kot del skupnosti, pogosto so pripravljeni promovirati podjetje zaradi zvestobe.
Poleg prednosti ima marketing od ust do ust tudi nekaj slabosti. In sicer je njegova največa pomanjkljivost to, da ga je zelo težko nadzorovati. Nemogoče je nadzorovati mnenja vseh in lahko se zgodi, da nezadovoljna stranka o podjetju pove kaj slabega. Spodaj smo našteli nekaj dejavnikov, ki lahko vplivajo na nastanek negativnega marketinga:
Tveganje negativnega marketinga od ust do ust lahko zmanjšamo s kakovostnimi izdelki in/ali storitvami. Bistvena je tudi dobra komunikacija s strankami. Poleg tega je zelo pomembno ustvariti skupnost na družbenih omrežjih, kjer lahko vplivamo na pogovore o podjetju in pridobimo pozitivne ocene strank.
Marketing od ust do ust je učinkovita in razmeroma poceni strategija za rast podjetja. Začnite torej z osnovami, če uporabnikom zagotovite pozitivno izkušnjo, ste že na pol poti.