˄

Sidrno besedilo ali anchor text je besedilo, ki ga je mogoče klikniti in ki povezuje dve spletni strani. Najbolje je, če se ciljni URL sklicuje na ustrezne informacije o temi, o kateri se razpravlja na izvorni strani.

Sidrno besedilo je znano tudi kot naslov povezave, besedilo povezave ali oznaka povezave, angleško “anchor text”.

Besede, ki jih izberete za povezave iz vašega spletnega mesta in na vaše spletno mesto so zelo pomembne. Googlovi algoritmi jim posvečajo veliko pozornosti.

Google zdaj pozorno spremlja ne le besede, ki jih izberete za povezavo, temveč tudi pogostost njihove uporabe in okoliško besedilo. Pomembno je, da je besedilo sidra jasno in jedrnato, vendar pazite, da ga ne optimizirate tako, da bi besedilo zvenelo kot nezaželena pošta.

Z optimizacijo sidrnih besed in učenjem najboljših praks lahko izboljšate uvrstitev vaše spletne strani v Googluin opazujete, kako se vaše uvrstitve dvigujejo. Če "kršite pravila" ali se preveč osredotočate na ključne besede in premalo na dejansko vsebino, lahko Google vaše spletno mesto kaznuje. 

 

Kaj je sidrno besedilo in zakaj je pomembno?

 

SEO je zapletena zadeva, ki jo sestavlja na tisoče majhnih podrobnosti. Ena od teh podrobnosti je sidrno besedilo.

Sidro je besedilo, ki ga kliknete, da se premaknete z enega internetnega cilja na drugega; dobesedno povezuje dve različni lokaciji v internetu. 

Če vsebina, na katero se sklicuje, ni relevantna za obravnavano temo, lahko to stane obiskovalce vašega spletnega mesta, saj predstavlja slabo uporabniško izkušnjo. In ko gre za iskalnike, bo vaše spletno mesto potisnjeno navzdol, ker povezana vsebina za uporabnika nima dodane vrednosti.

Premišljena uporaba sidrnega besedila lahko poveča zaupanje bralcev v vašo blagovno znamko in vsebino, ki jo delite na svojem spletnem mestu. Poleg tega povečuje vaša prizadevanja za SEO, saj daje vse prave signale iskalnikom.

Besedilo bralcu pove, kaj lahko pričakuje, preden klikne na povezavo. Besede sidra so obljuba o tem, kaj je na drugi strani povezave, zato morajo biti zelo pomembne.

Googlovim algoritmom sidrno besedilo pove, kakšna je tematika vaše vsebine. Tako se prepričajo, da ne uporabljate neželenih praks.

 

8 vrst sidrnega besedila in njihovo delovanje

 

  1. Splošno sidrno besedilo

Splošno sidro ne vključuje nobenega besedila, ki se nanaša na ključno besedo. Enostavno eno najbolj prepoznavnih sidrnih besedil. Običajno se uporabljajo za oglase in gumbe CTA, ki vabijo uporabnika v določeno akcijo. Tipično splošno sidrno besedilo vključuje fraze, kot so "kliknite tukaj", "preberite več" ali "kupite zdaj".

 

  1. Blagovno označeno sidrno besedilo

Blagovna sidra vključujejo ime vaše blagovne znamke in so odlična za ustvarjanje prepoznavnosti. Poleg tega so varna izbira, da se izognete označitvi za neželeno. 

Če so z vašo blagovno znamko povezane javne osebnosti - na primer izvršni direktor, novinar, vplivnež ali znani avtor - lahko Google vse povezave z njihovim imenom prav tako prepozna kot sidro blagovne znamke.

Primer: Pro Marketing je marketinška agencija, ki vam priskrbi optimizacijo vaše spletne strani. (Sidrno besedilo je Pro Marketing).

 

  1. Natančno ujemajoče se sidrno besedilo

Natančno ujemajoče se sidrno besedilo vključuje točno določeno ključno besedo, na katero je usmerjena stran, na katero se povezujete. Če bi se nekdo odločil za povezavo do tega blogovskega zapisa in izbral hiperpovezavo z besedami "sidrno besedilo", bi zaslužili natančno ujemajoče se besedilo povezave, saj je to ključna beseda, na katero ciljamo. Vendar jih uporabljajte previdno. V nasprotnem primeru lahko sprožite Googlov filter za nezaželeno pošto in boste kaznovani zaradi nezaželenega obnašanja.

Podobno kot v zgornjem primeru je najbolje, da ne optimiziramo preveč in ne uporabljamo ključnih besed, saj lahko to povzroči slabšo uporabniško izkušnjo.

Primer: 

 

Slika prikazuje dve spoletni strani, ki sta povezani preko backlinka - sidrnega besedila.

 

  1. Delno ujemajoče se sidrne besede

Ta vrsta sidrnega besedila je podobna besedilu oznake ujemanja besednih zvez. Edina razlika je, da se namesto natančne besedne zveze ključne besede uporabi različica.

Primeri sider delnega ujemanja: Uporabna orodja SEO, če se povezujete na stran, ki cilja na "orodja SEO" ali Kupite tekaške čevlje tukaj, ki ciljajo na "tekaške čevlje".

Primer:

Pro Marketing je marketinška agencija, ki vam priskrbi optimizacijo spletne strani. (Sidrno besedilo je optimizacijo spletne strani).

 

  1. Frazno ujemanje

Podobno je naslov povezave, ki se ujema z besedno zvezo, sestavljen iz določene besedne zveze, za katero se želi vaše spletno mesto uvrstiti.

Primer: Pro Marketing je marketinška agencija, ki vam priskrbi optimizacijo vaše spletne strani. 

 

  1. Naključno sidrno besedilo

Nekatera orodja za analizo povezav bodo v isto kategorijo vrgla naključna in generična sidra. Vendar pa lahko naključna sidrna besedila vključujejo tudi besedne zveze, ki niso tako generične kot "kliknite tukaj", vendar tudi niso zares povezane s ciljno ključno besedo.

Težko je izbrati primere za naključna sidra, saj so lahko kar koli in so subjektivni glede na ciljne ključne besede posamezne strani.

 

  1. “Goli” URL

Golo sidrno besedilo je le URL, ki je vstavljen v kopijo iz vrstice brskalnika - vendar ga je mogoče klikniti! Takšne povezave lahko vidite, če nekdo na dno svojega članka doda reference in kot vir navede vašo povezavo. 

Niso lepa, vendar so Googlu všeč gola sidra, saj je veliko manj verjetno, da bi lahko sklepali, da se nekdo poskuša s spamanjem uvrstiti na ključno besedo.

Primer golega sidra: https://blog.hubspot.com/

 

  1. Slikovne sidrne povezave

Morda ste že slišali, da je dodajanje besedila alt k opisu slike pomembno? Besedilo alt za slike je tisto, ki ga Google prebere kot sidro slike (kadar je slika del povezave).

Slikovna sidra so koristna, ker razširijo profil vašega sidrnega besedila. Poleg tega lahko izboljšajo vašo optimizacijo SEO za slike v Googlu. Za slikovno povezavo morate napisati opisno besedilo alt.

In kar je morda najpomembneje, besedilo alt zagotavlja opis slike za tiste, ki uporabljajo bralnike zaslona, zato bodite pozorni, da je besedilo alt jedrnato in natančno opisuje zadevno sliko!

 

Sidrno besedilo in gradnja povezav

 

Pomembno je, da razlikujete med tako imenovanimi follow (povezave s sledenjem) in nofollow (povezave brez sledenja) povezavami. Nofollow povezave vsebujejo dodaten del kode. Dejasko večini od nas to nič ne pomeni, Googlovi algoritmi pa to zelo upoštevajo. 

Nofollow povezave Googlu povejo, da te povezave ne upošteva pri SEO validaciji strani. Follow strani pa povejo Googlu, da povezavo smatra kot pomembno. 

Razprava o povezavah brez sledenja je v resnici bolj tema za povratne povezave, vendar jo je vredno upoštevati tudi pri izbiri sidrnih besed (nekaj podrobnosti bomo pojasnili v nadaljevanju). 

Optimizaciji prijazno sidrno besedilo je:

  • relevantno za stran, na katero se povezuje,

  • ima majhno gostoto ključnih besed,

  • ni splošno. 

 

Koliko sidrnih besedil je preveč?

 

Tako kot pri večini drugih pravil SEO tudi tu ni popolnega odgovora. Pomembno je, da uporabljate sidrno besedilo, ki je koristno za uporabniško izkušnjo, tako da uporabnik ve, na kateri vrsti strani se bo znašel.

Vendar pa spletni skrbniki in tržniki nimajo vedno nadzora nad povratnimi povezavami; če se drugo spletno mesto poveže z vašim, morda nimate vpliva na to.

Skratka, Google je še vedno pozoren na sidrna besedila in jih uporablja za presojo vsebine vašega spletnega mesta.

 

Kako sidrno besedilo vpliva na SEO?

 

Google že od nekdaj uporablja sidrna besedila, da izve, o čem so spletne strani, in jih tako lahko uvrsti na prave ključne besede. Po mnenju Googla, sidra zagotavljajo bolj objektivne opise povezave, kot jih lahko strani same zagotovijo z metapodatki. To je smiselno. Sidra za povratne povezave (morajo) prihajati iz nevtralnih virov tretjih oseb.

Google pravi, da sidra pomagajo algoritmu tudi pri prečesavanju delov vsebine, ki nimajo ali ne morejo imeti kopije v internetu za indeksiranje. Na primer:

 

Na kaj morate biti pozorni pri sidrnih besedilih

 

Ko govorimo o optimizaciji sidrnega besedila, govorimo o Googlovih najboljših praksah, ne pa o igranju algoritma v vašo korist. 

 

  • Ne povezujte se s toksičnimi spletnimi mesti in ne pridobivajte povezav od njih

Googlu ni vseeno, s katerimi spletnimi mesti se povezujete. Če se povežete s spletnim mestom, ki širi napačne informacije, spodbuja sovraštvo ali se ukvarja z nezaželenimi praksami, vas lahko Google kaznuje. Tudi če ima spletno mesto dobre namene, lahko povezava še vedno škoduje vaši uvrstitvi. 

 

  • Google razume, da morate včasih kot referenco navesti tudi "slaba" spletna mesta. Morda so edini vir ali pa morate ovreči informacije. V tem primeru lahko s povezavo nofollow Googlu sporočite: "Ne podpiram tega spletnega mesta in ne želim, da se šteje v mojo SEO." Prebrite si kako to naredite v blogu: Gradnja povezav

 

  • Prepričajte se, da so sidrne besede ustrezne

Ustreznost je ključnega pomena. Preveč optimiziranih sider, ki se natančno ujemajo, se lahko sliši kot nezaželena pošta, vendar želite, da se sidro nanaša na temo na drugi strani povezave. Ne pozabite, da Google sidra uporablja kot informacijo, da izve, o čem so spletne strani in kako pomembne so, da jih lahko ustrezno razvrsti pri iskanju ključnih besed. Vsekakor želite izbrati sidra, ki so smiselna za povezavo in ki bodo pomagala ustvariti pozitivno izkušnjo za vaše bralce.

 

  • Bodite pozorni na okoliško besedilo

Googlova nedavna posodobitev BERT nas je naučila, da iskalnik spreminja svojo strategijo v korist naravnega človeškega jezika in okoliškega konteksta.

Ko berete nekaj na spletu, ne gledate samo na sidrno besedilo, da bi se odločili, ali boste kliknili povezavo. Preberete tudi okoliške stavke in odstavke, da bi razumeli, kaj je na drugi strani hiperpovezave, kajne?

Predvidevamo, da to počne tudi Google. Večina tržnikov za sidro ne izbere celotnega stavka. Vendar bi bilo morda vredno upoštevati, da bodo Googlovi roboti pregledali besede v celotnem stavku, ko bodo pregledali naše sidrno besedilo. 

V zvezi s tem se boste morda želeli izogniti uporabi istih besed sidra v celotnem besedilu - tudi če vsakič povezujete različna spletna mesta. Google lahko to še vedno šteje za pretirano optimizacijo in vas kaznuje.

 

Če povzamemo

 

Besedilo sidra je pomemben dejavnik za SEO vašega spletnega mesta. Vaša naloga kot tržnika je, da ste pozorni na vrste sidrnega besedila, na to, katere besede izberete, in celo na okoliške besede. Tako kot pri večini stvari SEO sta ključnega pomena raznolikost in zmernost. Ne uporabljajte ključnih besed, vedno raznovrstno uporabljajte različne vrste sidrnih besedil in se povezujte le z zelo pomembnimi in uglednimi stranmi.

Pro Marketing
Ema Serianz
Content Creator
Pro marketing logo