Ključne besede in njihova izbira je za doseganje dobrih rezultatov zelo pomembna. Kot uporabnik spleta in spletnega oglaševanja si zagotovo ne želite, da bodo vaše objave v senci drugih objav in jih nihče ne opazi. Normalno je, da si želite biti na vrhu spletnega iskalnika z izdelki in storitvami, ki jih ponujate. Osnova vaše rešitve pa je lahko le ena beseda, tako imenovana ključna beseda.
Raziskovanje ključnih besed je postopek iskanja in analiziranja iskalnih izrazov, ki jih ljudje vnašajo v iskalnike, z namenom uporabe teh podatkov za določen namen, pogosto za optimizacijo za iskalnike (SEO) ali splošni marketing. Z raziskovanjem ključnih besed lahko odkrijete poizvedbe, na katere se želite osredotočiti, priljubljenost teh poizvedb, težavnost njihovega uvrščanja in drugo.
Ključne besede so besede ali izrazi, ki jih ljudje vnesejo v iskalnik, da bi našli informacije, ki jih potrebujejo. Kakovost, uspešnost in ustreznost vaših ključnih besed bodo odločile, ali boste na vrhu iskalnika, kar je zelo pomembno, glede na to, da ljudje skoraj vedno najdejo rešitev na prvi, drugi ali tretji povezavi v iskalniku. Uvrstitev med ustreznimi in kakovostnimi ključnimi besedami je temelj vsake uspešne kampanje, kar lahko pripelje do novih potencialnih strank, pa tudi do boljše prepoznavnosti blagovne znamke in večje prodaje. Ključne besede se največkrat omenjajo, ko govorimo o optimizaciji spletnih strani ali o izboru ključnih besed za plačljivo oglaševanje v Google iskalnem omrežju.
Zavedati se moramo, da so besede igra brez meje in da nikoli ne bomo vedeli, ali bodo uporabniki iskali natančne ali splošne rezultate. Kratkorepe, angleško »short – tail keywords« so sestavljene iz ene ali dveh besed in se uporabljajo v zgodnji fazi iskanja izdelka ali storitve. Na drugi strani so pa so dolgorepe, angleško »long-tail keywords«, besede, ki vsebujejo več kot tri besede in pomagajo uporabnikom pri bolj natančnem iskanju določenih izdelkov oz. storitev. Kratke ključne besede pogosto zadržijo največ prometa in so zelo konkurenčne, a je zanje težje rangirati čisto na vrhu Googlove strani.
Ena stvar je ostala precej konsistentna v svetu marketinga pri optimizaciji spletnih strani in sicer: raziskava ključnih besed.
Cilj raziskave ključnih besed je ugotoviti, kaj vaše ciljno občinstvo išče na spletu, in določiti, kaj je potrebno, da se te ključne besede dejansko uvrstijo v iskalnikih.
Če ne veste, katere ključne besede morate iskati, kako boste učinkovito optimizirali spletno mesto, ciljali fraze za gradnjo povezav ali vedeli, kakšno vsebino morate razviti za svoje občinstvo?
Moč raziskovanja ključnih besed je v boljšem razumevanju vašega ciljnega trga in tega, kako iščejo vašo vsebino, storitve ali izdelke.
Raziskava ključnih besed vam zagotavlja specifične podatke o iskanju, ki vam lahko pomagajo odgovoriti na vprašanja, kot so:
- Kaj ljudje iščejo?
- Koliko ljudi to išče?
- V kakšni obliki želijo te informacije?
Raziskava ključnih besed vam pomaga ugotoviti, katere ključne besede je najbolje izbrati, in zagotavlja dragocen vpogled v poizvedbe, ki jih vaše ciljno občinstvo dejansko išče v Googlu.
Ciljno občinstvo tega bloga so na primer predvsem tržniki in mala podjetja, ki iščejo informacije o digitalnem trženju. To pomeni, da želimo, da se strani s tega spletnega mesta prikažejo na strani z rezultati iskalnikov (SERP), ko moje občinstvo išče izraze, povezane z digitalnim trženjem.
Recimo, da nekdo iz ciljnega občinstva išče "kaj je digitalni marketing?". Zagotoviti želimo, da bo vsebina na našem spletnem mestu na začetku rezultatov za ta iskalni izraz.
Ljudje pri iskanju rešitev na spletu uporabljajo ključne besede. Če bo vaša vsebina uspešno prišla pred naše občinstvo med iskanjem, boste pridobili več prometa. Zato se morate osredotočiti na ta iskanja.
Na podlagi podatkov o svojem podjetju sestavite seznam pomembnih in relevantnih tem.
Za začetek tega postopka razmislite o temah, za katere se želite uvrstiti v splošnih vedrih. Pripravili boste približno nekaj tematskih sklopov, za katere menite, da so pomembni za vaše podjetje, nato pa boste te tematske sklope uporabili za pomoč pri oblikovanju nekaterih specifičnih ključnih besed pozneje v postopku.
Naredite dokument, kamor boste vpisovali ključne besede in vse potrebne informacije. Lahko je to Excel, Word, Google Docs…
Naredite tabelo, ki naj ima 4 stolpce:
Ključna beseda, Serch volume/iskalni volumen, težavnost besede, rangiranje/uvrstitev v konzoli.
Pri tem koraku boste uporabili nekaj orodij:
Najbolj enostavno je, če pričnete z iskanjem v Googlu. To pomeni, da na prvi strani Googla vnesete neko ključno besedo in pritisnete presledek in spodaj se vam bodo pokazala podobna iskanja, ki jih Google sam priporoči na podlagi kaj ljudje iščejo. Ko izvedete iskanje, se vam tudi na dnu strani Googla prikaejo predlogi za podobna iskanja.
Ubersuggest je eno najbolj uporabljenih orodij pri analizi ključnih besed in rangiranja v iskalniku. Je plačljivo orodje, a so 3 iskanja na dan brezplačna. Nastavite državo in nato vpišite vašo ključno besedo. Dobili boste podatke o iskalnem volumnu, torej koliko ljudi to mesečno išče, težavnosti, kako težko boste za to ključno besedo uvrščeni med prvimi. S tem orodjem lahko analizirate tudi konkurenco.
Google keyword planner je del Google Adwordsev in vam prav tako omogoča ustrezno raziskavo ključnih besed. Funkcija: "Ponudba na vrhu strani" - to je podatek, koliko oglaševalci licitirajo za ključno besedo. Če je na primer ponudba na vrhu strani 1€, ljudje v povprečju porabijo 1€ na klik.
V programu Moz lahko pridobite druge pomembne podatke, ki vam bodo pomagali zožiti ciljne ključne besede.
Če imate članstvo Pro pri Mozu (vedno lahko dobite 30-dnevni brezplačni preizkus, če morate opraviti le en projekt raziskovanja ključnih besed), potem imate dostop do zelo lepega majhnega orodja, imenovanega Analiza težavnosti ključnih besed in SERP.
To orodje vam prikaže odstotek težavnosti za vsako ključno besedo in vam da predstavo o tem, kako težko se boste z njo uvrstili visoko.
Videli boste tudi deset najbolje uvrščenih spletnih mest za vsako ključno besedo, pri čemer so na vsakem od njih navedeni avtoriteta domene in število korenskih domen, ki se povezujejo z njo.
Mozov Raziskovalec ključnih besed je odličen pri iskanju idej za "stranske" ključne besede. Tako kot večina drugih orodij dobite seznam tesno povezanih ključnih besed. Moz je edinstven, ker je pameten. To pomeni, da boste dobili predloge, ki so zunaj okvirjev in jih verjetno ne boste našli nikjer drugje.
Med drugimi so uporabni tudi: Whatsmyserp, ki vam določa pozicijo, Ahrefs, KW finder, Semrush.
Semrush - Namesto da bi vnesli začetno ključno besedo in dobili dolg seznam idej za ključne besede, vam Semrush prikaže ključne besede, za katere se vaša konkurenca že uvršča (običajno so to ključne besede, ki niso v skladu s pravili in jih z drugimi orodji ne bi bilo mogoče najti). Poleg tega boste dobili seznam vseh ključnih besed, na katere se uvršča spletno mesto ali URL. Iskanje v Semrushu lahko začnete tudi s ključno besedo namesto s spletnim mestom konkurenta. Semrush vam bo prikazal "poročilo o ujemanju besednih zvez", ki je seznam dolgih ključnih besed, ki vključujejo ključno besedo, ki ste jo vnesli.
Google Search Console - Poiščite na stotine "ključnih besed". Google Search Console ni tradicionalno orodje za raziskovanje ključnih besed. Ima pa funkcijo, s katero je iskanje odličnih ključnih besed zelo enostavno in sicer poročilo o uspešnosti. To poročilo vsebuje seznam strani na vašem spletnem mestu, na katere Google največkrat klikne (in natančne ključne besede, ki so jih pripeljale tja). Priložnostne ključne besede so tiste, pri katerih se v Googlu za določeno ključno besedo uvrščate med #8-#20. Z malo dodatne optimizacije SEO na strani si lahko zagotovite lepo povečanje uvrstitve.
Raziskovalec ključnih besed Ahrefs vam omogoča SUPER poglobljene informacije o vsaki ključni besedi. Seveda dobite podatke, ki jih pričakujete (kot je obseg iskanja). Vendar dobite tudi podatke o konkurenci na prvi strani in o tem, koliko iskalcev dejansko klikne na rezultat.
Težavnost ključne besede - Večina orodij za raziskovanje ključnih besed vam ponudi nejasne informacije o težavnosti (na primer "enostavno" ali "težko"). Ali pa oceno (npr. "89/100"). Ahrefs pa vam Točno pove, koliko povratnih povezav boste potrebovali za uvrstitev na prvo stran Googla.
Kot vtičnik v Google Chromu si dodajte KW surfer. Ta vam bo pri vsakem iskanju prikazal iskalni volumen in kolikšna bi bila cena na klik, če bi za to besedo želeli imeti oglas preko Google Adsov.
Primer: Ključna beseda marketing ima v Sloveniji iskalni volumen 720.
Ključne besede lahko iščete tudi pri konkurenci, na forumih, socialnih omrežjih…
Za preverjanje pozicije so uporabna orodja, kot sta Ahrefs in Startpage, vendar ta nima možnosti lokacije, kar pa je dejansko zelo pomembno. Sigurno je iskalni volumen v Ameriki precej večji, kot v Sloveniji.
▶ Postavite se v vlogo stranke
Vaše stranke so zagotovo ključni element vaše prodaje! Zato se na samem začetku vprašajte: “Če bi jaz iskal/a ta izdelek na spletu, katero besedo, bi prvo vnesel/a v iskalnik?”. Pri iskanju odgovora na to vprašanje vam lahko pomagajo tudi družinski člani, prijatelji, kolegi ali trenutne stranke, ki uporabljajo vaše izdelke.
▶ Učite se od konkurence
Že poznate svojo konkurenco? Obiščite njihovo spletno stran in preberite vsebino, da boste lažje prepoznali ključne besede, na katere ciljajo. To vam bo pomagalo pri izbiri vaših ključnih besed.
▶ Uporabite raziskovalna orodja
Če uporabljate Google Ads, lahko z orodjem za ključne besede raziščete potencialno ciljane ključne besede. Z Google Adsi in drugimi orodji, kot sta SEMRUSH in Raventools, lahko zbirate podatke o obsegu in trendih ključnih besed, konkurenčnih ključnih besedah …
▶ Analizirajte rezultate
Ko izberete ključne besede, jih ne pozabite spremljati in analizirati. Pogosto so priljubljene ključne besede ali besedne zveze tiste, ki jih morda uporabljajo vaši konkurenti.
Zadnji del postopka je uporaba preglednice in interpretacija podatkov.
Če je vaše spletno mesto komercialno (ponuja izdelke ali storitve), izberite ključne besede, za katere se zdi, da imajo na podlagi trenutno uvrščenih spletnih mest najbolj komercialen namen. Če je vaše spletno mesto informativno, izberite ključne besede, ki imajo najbolj informativen namen.
Poiščite "sladko točko" velikega obsega iskanja v povezavi z nizko zahtevnostjo/konkurenco.
Oglejte si ključne besede z velikim obsegom iskanja z vrhunskimi konkurenti, ki imajo nižjo avtoriteto domene in povratne povezave.
Če se vaše spletno mesto že uvršča na prvo stran, vendar ne na prvih pet mest (ali pod drugimi področji rezultatov iskanja, kot so slike, lokalni rezultati itd.), in ima ključna beseda dober obseg iskanja, se osredotočite na to, da se te ključne besede in besedne zveze premaknejo višje.
1x mesečno preverite kje ste uvrščeni in posledično optimizirajte vašo spletno stran na podlagi rezultatov. Če še niste uvrščeni na prvi strani za vašo ključno besedo, boste sigurno potrebovali pomoč. Kontaktirajte nas.
Zdaj imate seznam ključnih besed, ki vam bodo pomagale osredotočiti se na prave teme za vaše podjetje ter vam prinesle kratkoročne in dolgoročne koristi.
Te ključne besede obvezno ponovno ocenite vsakih nekaj mesecev - enkrat na četrtletje je dobro merilo, nekatera podjetja pa to rada počnejo še pogosteje. Ko boste pridobili še večjo avtoriteto v iskalnikih SERP, boste ugotovili, da lahko na svoje sezname dodajate vedno več ključnih besed, s katerimi se boste ukvarjali pri ohranjanju trenutne prisotnosti in nato pri rasti na novih področjih.
Če vas zanima, kako po korakih raziskati ključne besede in kako jih preslikati na strankino pot, si oglejte spodnji videoposnetek:
Ključne besede so pomemben element na poti do uspešne kampanje, še vedno pa obstaja več pomembnih dejavnikov, ki vplivajo na kakovost vaše kampanje. Če si želite, da vaša kampanja zasije s pravim sijajem ali potrebujete pomoč pri ključnih besedah, se obrnite na nas.