˄

Vsi smo se zagotovo vsaj enkrat v življenju srečali z oblikovanjem življenjepisa. Zakaj? Običajno zaradi prijave na delovno mesto, v nekaterih primerih pa tudi za delo na kakšnem projektu.

 

Kaj je življenjepis

 

Življenjepis je krajši dokument, dolg največ dve strani, na katerem predstavljate svoje dosežke, izkušnje in znanja. Ker je konkurenca na trgu dandanes velika, je pomembno, da se svojemu potencialnemu delodajalcu predstavite v kar se da najboljši luči.

 

Na sliki je življenjepis na mizi in kava.

 

2 Zlati pravili

 

Preden se spustimo v podrobnejšo razlago, kako napisati dober življenjepis, vam bomo predstavili 2 splošni pravili, ki jih imejte v mislih, ko boste oblikovali svoj življenjepis.

  1. Poskrbite, da na življenjepisu ni nikakršnih (slovničnih) napak! S tem namreč pokažete svojo strokovnost in profesionalnost. Priporočamo, da, preden se prijavite na delovno mesto, pošljete vaš življenjepis v predogled kakšnemu prijatelju, da ga pregleda še on.

  2. Personalizirajte življenjepis delovnemu mestu, na katerega se prijavljate. To pomeni, da ne uporabljajte istega življenjepisa za prijavo na vse razpise, temveč poglejte, kakšne zahteve ima posamezna pozicija in le-te izpostavite na svojem življenjepisu. Poskusite se tudi poistovetiti z vrednotami in cilji, ki jih ima podjetje. Primer – če iščejo vodjo pisarne, izpostavite izkušnje, kjer ste vi vodili kakšno ekipo. S tem namreč pokažete, da imate relevantne izkušnje.

To sta bila 2 splošna napotka, v spodnjem poglavju pa vam bomo sestavo življenjepisa razložili še bolj podrobno.

Na koncu vam bomo dodali še link do urejevalnika, kjer si lahko uredite življenjepis. 

 

 Sestava življenjepisa

 

Ko sestavljate življenjepis si zapomnite, da bo ključnega pomena za dober prvi vtis prav format življenjepisa.

Ko določate format življenjepisa, vključite naslednje elemente: glavo, osebni profil, delovne izkušnje, izobrazbo, znanja, priloge, dodatne kategorije (prostovoljske izkušnje, hobiji in interesi, projekti in dodatno delo, osebni blog …). V kolikor pa bi želeli pomoč pri sestavi pa se lahko obrnete tudi na nas.

 

Glava - osebni podatki

 

Je prostor na življenjepisu, kjer so napisane vaše kontaktne informacije. To so ime in priimek, uradni naziv (v kolikor še vedno študirate, lahko napišete smer študija), e-mail, telefonska številka, link do LinkedIn profila in (opcijsko) kraj bivanja (npr. Ljubljana, Slovenija).

Konktaktne informacije so pomembne zato, da vas lahko delodajalci preko njih kontaktirajo.

Na tej točki se mi zdi pomembno tudi omeniti, da vas bodo delodajalci po prijavi na delovno mesto ‘preverili’ na spletu. Zato bodite pozorni, da se vaši družbeni mediji skladajo z vašim LinkedIn profilom in življenjepisom.

 

zivljenjepis

 

Osebni profil

 

V tej sekciji življenjepisa napišite kratek opis o sebi, katere so vaše lastnosti, vrline, kakšni so vaši cilji ipd. Le-ta naj bo dolg približno 100 besed, vanj pa vključite, zakaj ste ravno vi tisti kandidat, ki ga delodajalec išče. 

 

Delovne izkušnje

 

Delovne izkušnje so najpomembnejši del vašega življenjepisa in del, kateremu bo delodajalec namenil največ pozornosti.

Pomembno je, da omenite pretekle izkušnje, ki so relevantne za pozicijo, kamor se prijavljate in da napišete konkretno kaj ste delali, kaj ste se naučili itd., ne napišite le kje ste delali. Dodaten plus pa je, da omenite dosežke, ki ste jih dosegli na delovnem mestu ali kje drugje v življenju. 

 

Če se na delo prijavljate prvič, ta del izpustite in se oredotočite na naslednje točke. Poudarite, kakšna so vaša znanja, kakšna je vaša izobrazba in kaj ste pripravljeni narediti, da dobite željeno delovno mesto. 

 

Izobrazba

 

Ta kategorija je sama po sebi samoumevna, pa vendar obstajajo neka pravila. Ne omenjajte srednješolske izobrazbe, razen, če je to najvišja stopnja izobrazbe, ki ste jo dosegli do časa, ko ste se prijavili na delovno mesto.

V kolikor še študirate, napišite letnico, kdaj boste diplomirali/magistrirali, ime univerze in fakultete ter smer študija. Če imate kakšne posebne akademske dosežke ali obšolske akademske dejavnosti, jih tudi omenite v tej sekciji.

Ponavadi se izobrazbo označi z začetkom študija in koncem, ali v primeru, da še vedno študirate, le z začetkom. Tukaj lahko vključite tudi nekaj o tem, kakšno znanje ste tekom študija pridobili, ki bi lahko bilo relevantno za delodajalca. 

 

Znanja

 

Preden se lotite te kategorije, poglejte zahteve, ki jih delodajalec išče v razpisu in se opirajte na njih. Naj bodo torej znanja, ki jih omenjate, relevantna za pozicijo, na katero se prijavljate. Bodite pa pozorni tudi na to, da omenjate približno isto količino mehkih in trdih veščin.

 

Pisanje življenjepisa na mizi.

 

Priloge

 

Življenjepis naj vsebuje tudi priloge, kamor spadajo nagrade, profesionalni certifikati, publikacije, razna potrdila, npr. o udeležbi na kakšni konferenci itd. Seveda – relevantni elementi za vašega potencialnega delodajalca in delovno mesto.

 

Finiširan življenjepis

 

Prvi korak je za vami – napisali ste življenjepis. Za piko na i pa je potrebno biti pozoren še na par stvari. Ena izmed njih je pisava.

--> Izberite klasičen font (Arial, Tahoma, Helvetica, Times New Roman), velikost pisave pa naj bo za naslove 14-16, za ostalo vsebino pa 11-12.

--> Drugo na kar bodite pozorni je prazen prostor. Naj vaš življenjepis ‘diha’!

--> Tretje – življenjepis naj NE vsebuje slik. Edina ‘dovoljena’ je vaša profilna fotografija.

--> Nenazadnje pa naj bo vaš življenjepis kratek in jedernat! Ne spuščajte se pretirano v detajle – raje jih prihranite za razgovor v živo.

 

UREDITE SI SVOJ ŽIVLJENJEPIS Z UREJEVALNIKOM EUROPASS

 

Uredite si svoj življenjepis tukaj: EUROPASS ŽIVLJENJEPIS  ---> (več)

 

V kolikor želite perosnalizirano pomoč pri sestavi življenjepisa, priporočamo obisk tečaja digitalnega marketinga ali pa ogled spodnjega posnetka.

 

 

Še nekaj nasvetov, kako se pripraviti na razgovor za službo

 

1. Uredite profile na vaših socialnih omrežjih

Zelo pomembno je kako izgledajo profili na vaših socialnih omrežjih, saj danes velika večina delodajalcev preveri potencialne zaposlene na spletu. Imate urejen Linkedin, Instagram in Facebook profil?

 

2. Točnost je vse

Ne zamujajte na razgovor. Preverite stanje na cestah in vozne rede, če potujete z javnim prevozom. Raje bodite na lokaciji predčasno in se v miru pripravite na razgovor, kot da zamudite.

 

3. Oblecite se primerno

Vsi vemo, da prvi vtis daje izgled. Imate urejeno frizuro, zlikane in čiste obleke?

Kot dodaten nasvet, s temi barvami lahko na razgovoru za službo pridobite točke:

  • Modra barva izžareva zaupanje in avtoriteto, vendar malo ustvarjalnosti.

  • Črna izraža eleganco in resnost. Vendar z njo ne pretiravajte. 

  • Zelena je barva rasti in mirnosti. Nakazuje, da ste odprti za usposabljanje in učenje

  • Rumena in oranžna sta najsrečnejši barvi. Zaradi majhnega rumenega ali oranžnega detajla v obleki ste videti kot srečna oseba.

 

4. Govorite sebi v prid

Katere so vaše prednosti, kje izstopate, kaj ste do sedaj že dosegli. Izpostavite, da ste se pripravljeni izobraževati in nadgrajevati svoje znanje, da si želite tega dela in da boste svoje delo opravljali vestno in dobro.

 

Vso srečo!

 

Pro Marketing
Tea Aljaž
Content Creator

Kategorija: Kreativno pisanje

Pro marketing logo