blank

USP - Unique Selling Proposition: Kako bo vaša Edinstvena Prodajna Prednost postala vidna v 3 korakih?

Unique selling proposition? Ali veste, kaj je “edinstvena prodajna prednost” vašega podjetja? 

“Unikatno, edinstveno, originalno – to so najbolj pomembne besede današnje objave.”

Brez zamere – danes vsi mislimo, da smo edinstveni in posebni, da zaslužimo več in še več, da zaslužimo najboljše… Ali je to res? V tem članku se sicer ne bomo poglabljali v to filozofsko vprašanje, drznem pa si kar hitro odgovoriti – DA (na nek način…). 

Že to, da smo vsi drugačni, da en človek ni enak drugemu, kaže kako prav pride edinstvenost in personalizacija. Trg, ki je raznolik in ponuja strankam več možnosti odločitve, zadostuje temeljnim predpostavkam za rast. Ali hočemo biti del tega trga? Potem pa ga obogatimo z lastnim doprinosom edinstvenosti! Z lastnim “Unique Selling Proposition” – USP-jem.

unique selling proposition

Kaj je “edinstvena prodajna prednost” – USP? In kako jo pokazati?

Unique selling proposition (USP) je vaš “ZAKAJ” – to, v čemer je vaše podjetje unikatno, v čemer se razlikuje od konkurence. Ni nujno, da je USP to, v čemer ste boljši. Dovolj je “diferenca”, čeprav seveda v pozitivnem smislu – vaša drugačnost mora kljub temu biti vaša “privlačnost”.

Edinstvena prodajna prednost ni to, da ponujate popust za vaše storitve ali pa, da je vaša trgovina odprta štiriindvajset ur na dan… To ni “naslov” niti “copy” vaših tekstov – gre bolj za nek celoten format, pozicijo, ki jo vaše podjetje zajema v kontekstu celotne komunikacije s strankami.

Pri definiranju USP se osredotočite na to, kakšno vrednost prinašate vaši stranki. Ni dovolj biti samo “drugačen”. Fokusirajte se na nekaj, kaj je koristno za vaše potencialne stranke. 

“Preden prodate vašo storitev, morate prodati sebe – svoje podjetje.”

Vaša edinstvena prodajna prednost bo najbolj zasijala preko javnih dejanj vašega podjetja. Prikazuje se skozi vsa sporočila firme – začne se s CGPjem podjetja, s tem, kako osebno komunicirate z vašimi strankami in kako jih nagovarjate na spletu. Vaša prisotnost na socialnih omrežjih, izvajanje vsebinskega marketinga, plačljivega oglaševanja… Vse to šteje!

https://youtu.be/LYuk9aMWRQ8

Kako se ustvari Unique Selling Proposition v 3 korakih?

  1. Analizirajte – Definirajte, kdo ste, kaj prodajate in komu prodajate. Priporočamo, da si v podjetju vzamete čas za skupen brainstorming in drug drugemu poveste, kako vsak od zaposlenih dojema vaše podjetje. Skupaj definirajte sporočilo, ki ga želite deliti naprej.
  2. Vstopite v kožo vaših strank – Zavedati se morate, da so vaše obstoječe stranke, vaš Unique Selling Proposition že odkrile. Vi pa ga morate zdaj preko njihovih odzivov razbrati, pravilno definirati ter jasno predstaviti. Vprašajte vaše stranke, zakaj so izbrali vas, zakaj so z vami zadovoljni in kaj je razlog, da se vračajo k vam.
  3. Poznate motivacijo vaših klientov? – Kaj spreminja nakupne odločitve vaših strank? Kaj jih privlači in kaj odvrne? Stvar ni v tem, da se mora vaše podjetje nekomu prilagajati – lahko pa vas znanje o motivaciji strank privede na pravo pot, če ste bili zdaj slučajno malo izgubljeni in iščete identiteto vašega podjetja.
blank

Kako nam koristi dobro definirana edinstvena prodajna prednost podjetja?

Edinstvena prodajna prednost podjetja vam bo gotovo pomagala, če se lotite graditi pozitivno prepoznavnost vašega podjetja in trdne odnose s strankami. Pomagala jim bo ločiti vaše podjetje od konkurence in hitreje izbrati, če ste pravi partner za njihove potrebe.

Če ste aktivni v izvajanju vsebinskega marketinga, boste lažje zasnovali vsebine ter določali, na katerih socialnih omrežjih jih boste delili ali za kakšne druge forme vsebinskega marketinga se boste odločili. 

Že zavedanje, da ni treba ponujati “najboljšega” izdelka ali storitve, vam bo kot podjetniku olajšalo spanje. Saj nikoli ni tako, da je ena stvar najboljša za vse. Pomembno je sicer vedeti, kako bo vaš produkt izstopal iz množice. In to je naloga USP-ja.


Smo vam pomagali? Upajmo, da zdaj ni več dvomov o tem, da je USP – Unique Selling Proposition oz. edinstvena prodajna prednost – eden izmed marketinških temeljev vsakega uspešnega podjetja.

Silvie Bizjak
Silvie Bizjak

V Pro Marketingu za marketing svetovanje skrbi Silvie Bizjak. Marketing svetovanje bo Vašemu podjetju pomagalo pri sistematični rasti in pozitivni prepoznavnosti Vaše blagovne znamke. Vsebinski marketing je močno orodje, ki v sebi skriva veliko različnih možnosti uporabe, vsem pa je skupna vsebina. Dobra vsebina je namreč osnova dobrega marketinga.