˄

Amazon že več kot dvajset let postavlja standarde na področju e-trgovine s skoraj neprimerljivo zalogo izdelkov in konkurenčnimi cenami, in čeprav je to dovolj za uspešno poslovanje, je Amazon postal legendarna blagovna znamka zaradi kombinacije uporabniške izkušnje in izdelkov, zaradi katerih se ljudje vedno znova vračajo.

 

Večina spletnih nakupov se začne na Amazonu in v iskalnikih, vendar ne vsi.

Amazonova stalna prevlada v celotnem spletnem nakupnem potovanju je neizpodbitna. 

 

Amazon logo.

 

Kje Amazon resnično blesti in kje ne

 

Raziskave kažejo, da bi večina potrošnikov namesto za Amazon izbrala drugega trgovca na drobno, če bi bila konkurenčna cena ugodnejša. Vendar pa velikan e-trgovine izkorišča dejstvo, da kupci Amazonovo platformo povezujejo z nizkimi cenami.

 

Potrošniki izbirajo Amazon, ker ima boljši izbor izdelkov

Ljudje izbirajo Amazon, ker je "vse na enem mestu". Potrošniki vedo, da si lahko na enem mestu ogledajo skoraj vse možne možnosti nakupa, seznam izbire pa lahko zožijo s prebiranjem mnenj o izdelkih, kar je še en razlog več, zakaj ljudje izbirajo Amazon pred drugimi trgovci na drobno.

Spletni kupci se gibljejo po poteh digitalnega trgovanja, pri čemer se njihove poti začnejo na vse več začetnih stičnih točkah. V teh trenutkih iskanja navdiha je vpliv strateško pomemben. Amazon je deloma zaradi svoje ponudbe izdelkov in uporabniškega vmesnika razvil preprosto transakcijsko izkušnjo v spletno mesto, na katerem, po trditvah velikega dela potrošnikov, najde navdih.

 

Več možnosti dostave in enostavno vračilo izdelkov

Da bi potrošnikom olajšal dostavo, je Amazon uvedel več možnosti dostave. Do brezplačne dostave so upravičene vse stranke, ki pri Amazonu porabijo 25 dolarjev ali več, za 119 dolarjev na leto pa imajo stranke Amazon Prime brezplačno dostavo pri vseh nakupih, ne glede na to, koliko porabijo. Amazon je pred kratkim predstavil tudi Amazon Lockers, ki jih podjetje imenuje "samopostrežni kioski". Uporabniki torej lahko izberejo le-te kot mesto dostave, kar jim potem omogoča lažji prevzem paketa. 

 

 

Amazon je z ustanovitvijo Amazonovih knjigarn, Amazon Go in prevzemom podjetja Whole Foods zagotovil takojšen dostop za stranke, ki so navdušene nad Amazonovo izkušnjo brezstičnega nakupovanja, vendar potrebujejo hitrejši dostop do blaga. Za tiste, ki niso tako nagnjeni k nakupovanju v fizični trgovini, vendar še vedno potrebujejo hitro blago, Amazon ponuja tudi "Amazon Fresh", ki za doplačilo omogoča dostavo živil na dom isti dan ali po urniku, in "Amazon Restaurants", ki omogoča dostavo hrane po naročilu isti dan.

 

Da bi kupcem olajšal nakup blaga, je Amazon uvedel sisteme, kot so naročanje z enim klikom in gumbi "Dash". Pri naročanju z enim klikom Amazon strankam omogoča, da izdelek kupijo z vnaprej določenimi možnostmi (npr. kreditna kartica in naslov za pošiljanje), namesto da bi za nakup izdelka morali spet vpisovati vse svoje podatke. 

 

Ker se Amazon zaveda, da nekatere stranke določene izdelke kupijo večkrat, je vpeljal gumbe ‘dash’, s katerimi lahko le-te ponovno naročijo z le enim klikom, ko želijo obnoviti zaloge. Da bi se strankam prilagodili na vseh stičnih točkah, so ti gumbi na voljo na spletu, v aplikaciji, z glasovno aktivacijo prek Alexe in tudi pri nakupovanju.

 

Kot trgovec na drobno, zlasti na spletu, morate upoštevati tudi, kako vaše stranke najraje vračajo izdelke. Amazon strankam omogoča enostavno vračanje izdelkov. Številni izdelki so opremljeni s predplačano, natisnjeno etiketo za vračilo, čeprav so te etikete na voljo tudi prek spletnega portala za vračilo. Lani je Amazon začel sodelovati s podjetjem Kohls in na izbranih lokacijah postavil kioske za vračanje izdelkov za stranke, ki bi izdelke raje vrnile fizično.

 

Amazon web services.

 

Zadrževanje strank vključuje nagrajevanje zvestobe

Spletni trgovci na drobno si želijo obdržati stranke v enaki meri kot jih pridobiti, saj imajo v mislih celotno pot stranke. Amazon Prime je odličen primer članskih programov, namenjenih ohranjanju obstoječih strank. Programi zvestobe v supermarketih so odličen primer prizadevanj trgovcev na drobno, da bi obdržali obstoječe stranke.

 

Amazon je vodilni na področju digitalnega trgovanja, vendar imajo potrošniki radi možnosti
Čeprav približno polovica spletnih kupcev svojo nakupno pot začne na iskalnikih, se prav tako velik del odloči, da jo začne na Amazonu. Ni mogoče zanikati, da na področju digitalne trgovine zdaj poteka zelo konkurenčna tekma med Amazonom in Googlom. Glede na to, da velik del potrošnikov začne iskanje izdelkov na spletnih mestih trgovcev, drugih tržnicah in spletnih mestih blagovnih znamk, se morata ta dva juggernauta trgovine pametno prilagajati bazi strank, ki je tako dinamično spremenljiva kot svet okoli njiju.

 

Amazon Prime

 

Amazon Prime je plačljiva naročniška storitev družbe Amazon, ki je na voljo v različnih državah in uporabnikom omogoča dostop do dodatnih storitev, ki sicer niso na voljo ali pa so drugim strankam družbe Amazon na voljo za višjo ceno. Storitve vključujejo enodnevno ali dvodnevno dostavo blaga ter pretočno predvajanje glasbe, video posnetkov, e-knjig, iger in storitev nakupovanja živil.

 

Amazon prime.

 

Odlična uporabniška izkušnja

 

Glavni razlog za Amazonov uspeh je, da so popolnoma osredotočeni na izkušnje strank. Za odlično uporabniško izkušnjo je potrebna optimizacija e-trgovine. Vsaka poteza, ki jo Amazon naredi, je povezana z njihovo filozofijo - usmerjenost k strankam. Njihov cilj je postati najbolj k strankam osredotočena organizacija na svetu. Glavni cilj vsega, kar Amazon počne, je namreč boljše sodelovanje s stranakmi. 

 

Amazon je vodilno podjetje na področju inovacij za izboljšanje uporabniške izkušnje.  V zadnjih približno dveh desetletjih je močno spremenil podobo spletnega nakupovanja. Zaradi vseh teh inovacij je Amazon postal spletna trgovina, ki lahko zadovolji vse vaše nakupovalne potrebe. Več o izdelavi uspešne spletne trgovine pa si lahko preberete v našem blogu - Izdelava spletne trgovine - pot do uspešne trgovine (2022). 

 

Amazon nedvomno ostaja. Je maloprodajno nakupovalno podjetje prihodnosti in če prodajate maloprodajne izdelke, morate izkoristiti prednosti, ki vam jih ponuja ta velika in uspešna platforma.

 

Kontaktirajte nas za pomoč pri ustvarjanju spletne trgovine.

 

Kaj pa vi menite o Amazonu in njihovi uporabniški izkušnji?

 

Pro Marketing
Ema Serianz
Content Creator

Kategorija: Kreativno pisanje

Pro marketing logo