Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

VSEBINSKI MARKETING [kaj, kako in zakaj? + 1 primer!]

vsebinski marketing

Vsebinski marketing je možnost, kako boste pokazali vaše podjetje, vaše veščine, znanja in kredibilnost ter se približali obstoječim strankam in pridobili nove. Temelji na izvedbi kvalitetnih vsebin za uspešno trženje vašega podjetja.

Pri vsebinskem marketingu ustvarjamo vsebine, ki so javnosti vedno na voljo in ki bodo spremenile potenicalne stranke v vaše nove kupce. Pomembno je, da temelji na grajenju odnosov, saj se  v tem razlikuje od tradicionalnega marketinga.

Za razliko od klasičnih reklam na televiziji in oglasov na radiju ali v časopisih, skušamo s potencialno stranko skozi vsebinski marketing začeti dialog, želimo si interakcije, ki bo na koncu koristna tako za nas, kot za kupca.

Vsebinski marketing na družbenih omrežjih

Katera družbena omrežja so najboljša za vsebinski marketing? Vsa! Seveda pa je bolj specifična izbira odvisna od vaše vsebine in ciljne publike. Preučite, na katerem družbenem omrežju se nahajajo vaše potencialne stranke in kakšen tip vsebine jim je zanimiv. Glede na rezultate raziskave pa potem prilagodite in usmerite svoj vsebinski marketing. Na splošno lahko rečemo, da se na Facebook-u in LinkedIn-u nahajajo starejši ljudje, na Instagram-u in TikTok-u mlajši. Na LinkedIn-u se nahajajo predvsem posamezniki, ki si gradijo svoj poslovni profil, Instagram temelji bolj na “lifestyle” vsebinah. TikTok pa s pomočjo zabavnih vsebin pritegne zlasti mlajšo publiko.

Kazalo vsebine: kaj boste izvedli o vsebinskem marketingu?

vsebinski marketing

Kaj omogoča vsebinski marketing preko družbenih omrežij?

Vsebinski marketing ni uporabljen samo za družbena omrežja, temveč tudi za vašo spletno stran, kje  lahko vodite blog objave, ali za kakšne druge platforme, kot so na primer Youtube, Vimeo ali platforme namenjene podcastom (Spotify, Apple Podcasts …).

Svoja znanja lahko predate naprej s pomočjo vsebinskega marketinga na veliko različnih načinov – ni pa nujno, niti zaželjeno, da se takoj lotite vseh. To, kaj deluje, je osebni pristop, tako da izberite formo izražanja, katera je vam najbolj blizu. Radi pišete? Potem bodo objave na LinkedIn-u, Facebook-u in Instagram-u prava izbira za vas! Obožujete izvajati izobraževanja in delavnice? Mogoče bo novi YouTube kanal odlična izbira!

Emojiji v svetu družabnih omrežji

Emojiji so v zadnjih letih hitro postali del vsakodnevne komunikacije velikega števila ljudi. Uporabljajo jih predvsem mlajši, včasih pa tudi starejši uporabniki. Čeprav jih večinoma vidimo v pisani medosebni komunikaciji, se jih v sporočilih za svoje stranke vedno bolj pogosto poslužujejo tudi podjetja. 

Zakaj so emojiji lahko koristni za podjetja? In zakaj morda NE?

Skoraj vsako podjetje danes za komunikacijo s svojimi strankami uporablja tudi socialne medije. Facebook, Instagram, LinkedIn – to so odlične platforme za srečevanje z različno publiko in grajenje trdnih odnosov. Med pisanjem objav, odgovorov na različna vprašanja in odzivov na mnenja v komentarjih pa ustvarjalci vsebine pogosto uporabljajo emojije. 

Zakaj le, če bi se podjetja vendar morala obnašati profesionalno?

Emoji nadomeščajo emocije – z njihovo uporabo želimo vzbuditi čustva ali pa pokazati, kako se sami počutimo glede tega, o čemer pišemo. 

Socialni mediji so spletna mesta, kje z uporabo emojijev (večinoma) ne boste naredili napake. 

Kaj bomo z uporabo emotikonov dosegli?

  • Odnos 

Emojiji so odlično orodje za izpostavljanje odnosov, kar je en izmed glavnih ciljev vsebinskega marketinga. Kot smo že omenili, z njimi pokažemo čustva in se na ta način bolje povežemo z bralci naših vsebin. Emoji enostavno nadomeščajo našo prisotnost. Pri branju teksta z emojiji si poleg vsebine bralec predstavlja tudi, na primer, naš izraz na obrazu in naše dojemanje situacije. Kot da bi bili v neposrednem soočanju, “face to face” in se pogovarjali. Komunikacija teče v prijateljskem tonu, med osebama, ki se poznata že več časa.

  • Berljivost

V svetu Interneta smo ljudje izgubili  sposobnost branja daljših tekstov. Zato se priporoča, da pišemo krajše odstavke in celo krajše stavke – tako bo tekst bolj pregleden in ga bo lažje prebrati. S tem bo takoj bolj privlačen za potencialno stranko / bralca, ker ne bo deloval zahteven in dolgočasen. 

Za to tekste “razredčimo” s slikami, infografikami in videi – vsebino, ki je tudi informativnega karakterja, sicer pa razprši fokus. Po eni strani je to žalostno, kajne? Mar ni škoda, da ljudje nismo več sposobni brati? 

Eden od načinov redčenja je torej uporaba emojijev – tekst bodo lepo razporedili in ga takoj naredili bolj privlačnega za branje.

Kdaj NE uporabljamo emojijev?

Emojiji niso za vsakogar. Kot ponavadi bomo tudi v tem članku ponovili eno izmed najboljših priporočil, kar jih boste dobili v marketingu – “poznajte svojega kupca” – svojo buying persono. Mogoče pa so vaše stranke take, da uporaba emojije ne bi bila na mestu. Emojiji so igrivi in lahko včasih izpadejo otroško ali ceneno. Za lukzusno blago ni najboljše uporabljati “crazy” emojie norih emojijev. Lahko pa uporabite kakšne bolj abstraktne – na primer kakšne enobarvne srčke, kroge… 

Ena slabost emojijev pa je, da jih včasih vsak razume na različne načine. Za enega smejoči se smajli deluje ironično in ga lahko razume, kot da se mu posmehujete – za koga drugega pa lahko čisto obratno – smejoči se smajli pomeni simpatično in prijetno dejanje.

Kaj lahko vsebinski marketing doprinese k vašemu podjetju?

Zaupanje, odnos, nove stranke.

Torej, kaj je vsebinski marketing? Vsebina! In vsebina je dober način, s katerim vas bodo vaše stranke bolje spoznale, se bodo s vami povezale in se o vas prostovoljno zanimale. S pametno uporabo vsebinskega marketinga se jim boste na neinvaziven način približali in jih tudi bolje spoznali. Stranke pa vam bojo zaupale, ker jih boste prepričali o svojih sposobnostih in učinkovitostih rešitev, ki jih ponujate na trgu.

Vsebinski marketing je 10 krat cenejši od klasičnega / tradicionalnega oglaševanja. Morate pa se zavedati, da je vlaganje do vsebinskega marketinga dolgoročno – nekaj časa bo trajalo, ko se bojo pojavili prvi učinki in sploh na začetku boste rabili biti vztrajni in potrpežljivi.

vsebinski marketing

Kako narediti strategijo za vsebinski marketing, ki bo pripeljala nove stranke?

Omenili smo, da je pomembno izvajati vsebino, ki bo čim več kvalitetna. Zakaj?
Ali ste vedeli, da se vsak dan na internetu pojavi 2 milijona novih blog člankov? Vsebina na družbenih omrežjih pa je zlasti v porastu. Manjka pa kvalitetne vsebine! To, kar je druga podjetja pripeljalo do vrha, so kvalitetne vsebine in njena doslednost.

In kaj je uspešen vsebinski marketing? Optimiziran vsebinski marketing. Naj bo vaša vsebina optimizirana in aktualna.
Ne pozabite tudi na to, da naj bo vaša vsebina vedno povezana s ostalo vsebino in bo vedno peljala potencialne stranke do drugih zanimivih objav.

Strategija vsebinskega marketinga mora imeti jasen akcijski načrt za trženje vaše vsebine. V treh korakih načrtujte strategijo za vaše podjetje, tako, da bo vaš vsebinski marketing učinkovit:

Kako narediti strategijo za vsebinski marketing, ki bo pripeljala nove stranke?

1. Določite zgodbo vaše blagovne znamke

Kaj je vaš “zakaj”? Katere probleme bodo rešile storitve, ki jih ponujate? Definirajte podobo in zgodbo vašega podjetja, tako da bo jasna in berljiva za vaše stranke. Pomembno je, da se z vašo vizijo lahko potencialne stranke poistovetijo.

2. Razvijte kakovostno vsebino

Pokažite svoje strokovno znanje z vašo vsebino. Kakovostna vsebina bo navdušila vaše stranke, jim pomagala in jih naslednjič pripeljala nazaj. S kakovostno vsebino boste zasijali med konkurenco in jo postavili na drugo mesto.

3. Vsak del vaše vsebine bi moral ljudi približati vašemu poslu.

Vključite ponudbe v vsaki fazi vaše vsebine. Kako? Na primer: V vašem članku o družbenih omrežjih ponudite svojim strankam pdf e-book, v katerem si lahko preberejo nasvete in trike pri uporabi posameznih omrežij. S tem dodate vrednost svojemu podjetju in pridobite nove povezave, ki jih boste lahko kasneje kontaktirali!

Vsebinski marketing in Lead Generation?

Lead Generation je en izmed ključnih dejavnikov, ne samo marketinga, ampak tudi celotnega delovanja podjetja. Enostavno brez dobivanja novih kontaktov – leadov, ne moremo dolgočasno poslovati. Isto pomembno je tudi to, kako s tistimi kontakti nato vzdržujemo stike – gradimo odnose (Lead Nurturing). S tem ko generiramo v podjetju nove leade, si želimo, da nam zaupajo svoj kontakt – večinoma e-maile. Te kontakte lahko potem kontaktiramo in s tem vzpostavimo odnos na še bolj osebni ravni. Do tega pa vodi pot, ki ni enostavna. Saj je isto tudi v “off-line odnosih”. Včasih nam je nekdo tako simpatičen, da mu brez skrbi damo svojo številko, ker si želimo, da ostanemo v stiku. So pa tudi odnosi, v katere moramo vsaj na začetku investirati več truda in, ki zahtevajo več časa za sporazum. Srečali boste stranke, s katerimi se boste takoj razumeli in skupno poslovanje ne bo težko, pridejo pa tudi tisti, ki se ne bodo hoteli takoj odpreti in bo odnos otežen.
Prava nurturing kampanja je del Inbound Marketinga, potrpežljivo čakanej, da bo stranka “pripravljena” za nakup. Gre za odnos med vsebino (vsebinskim marketingom) in kontekstom.
“Right info at the right time.”
Nurturing pomeni v angleščini hranjenje – svojega prijatelja hočemo hraniti samo z najboljšo hrano in to točno takrat, ko si jo želi jest, a ne?
Zato si je potrebno zastaviti cilj, ki bo “SMART” (specific – konkreten, mesurable – merljiv, attainable – dosegljiv, relevant – ustrezen in timeli – pravočasen), nato definirajte “idealno stranko”, pripravite vsebino, določite časovni potek (timeline) in določite, kako boste merili vaše rezultate. S pomočjo vsebinskega marketinga pa izboljšujte svojo strategijo dobivanja leadov.

Primer vsebinskega marketinga - kako konkretno deluje?

Kot primer delujočega vsebinskega marketinga bomo omenili vsebinski marketing slovenskega podjetja Mali Zakladi. Redno pišejo blog članke, objavljajo katalog in poleg prilagajo odlične foto vsebine s pomočjo katerih pokazujejo svoje nove storitve in blago. Redno tudi objavljajo vsebino na Instagram-u, LinkedIn-u in Facebook-u. Optimizirajo tudi svojo spletno stran.

Mali zakladi imajo čist in jasen brand, ki je za njihove stranke privlačen in berljiv. Vidi se, da imajo jasni načrt in strategijo, tako da podjetje počasi raste, se širi in skuša vedno izboljšati svoje storitve, ponudbe in komunikacijo s strankami.

Vsebinski marketing je dolga pot, po kateri se morate sprehajat s potrpežlivostjo in z zaupanjem vase. Zdaj veste, kaj vsebinski marketing je, kako deluje na družbenih omrežjih ter poznate  nasvete glede postavljanja strategije vsebinskega marketinga in na koncu predstavili in primer vsebinskega marketinga.

Zdaj pa ste na vrsti vi! Se že veselimo vaše vsebine!

Silvie Bizjak
Silvie Bizjak

V Pro Marketingu za marketing svetovanje skrbi Silvie Bizjak. Marketing svetovanje bo Vašemu podjetju pomagalo pri sistematični rasti in pozitivni prepoznanosti Vaše blagovne znamke. Vsebinski marketing je močno orodje, ki v sebi skriva veliko različnih možnosti uporabe, vsem pa je skupna vsebina. Dobra vsebina je namreč osnova dobrega marketinga.