Kaj je pristajalna stran in kako jo optimizirati v 3 korakih?

Ali veste, kaj je pristajalna stran? In zakaj sploh obstajajo pristajalne strani in kako jih optimizirati, da bodo čim bolj učinkovite in bodo podjetju pripeljale čim več novih in zadovoljnih strank?

Pristajalne strani so tesno povezane s celotno prodajno strategijo vsakega podjetja, ki je prisotno na spletu. Na pristajalnih straneh “pristajajo” potencialne stranke, ki so se med potekom “prodajne poti” (buyer’s journey) znašle tako daleč, da so si zaželele dobiti več informaciji o vaši ponudbi ali celo kupiti vaš izdelek oz. storitev.

To je tudi glavni cilj pristajalne strani – na njej stranka dobi željene informacije in se odloči za konverzijo. Kako pa se to zgodi?

Poglejte si ta primer:

Julija je začela svojo novo blagovno znamko promovirati na socialnih omrežjih in ugotovila, da veliko njenih potencialnih strank sprejema vsebine na omrežju LinkedIn. Ona pa se ne spozna na to, kako ustvarjati kakovostno vsebino in bi se rada naučila kaj novega na to temo. Zato v Google vpiše ključno besedo “kako ustvarjati vsebino na LinkedInu”. Google ji pokaže par člankov in ona jih prebere. Eden od njih pa vsebuje povezavo do tečaja za LinkedIn in ta jo pripelje do pristajalne strani s ponudbo tečaja. Julija je zainteresirana in se neobvezno prijavi, da dobi več informaciji. Voilá! Pristajalna stran je izpolnila svoj namen in zdaj se mora izkazati oddelek prodaje.

V tem primeru lepo vidimo dejanski namen pristajalne strani. Ne gre se za spletno mesto, ki mora povedati dolgo zgodbo, razlagati zgodovino izdelka ali obširno informirati o prednostih našega podjetja in naših pogledih na vprašanja… Pristajalna stran mora čim hitreje odgovoriti na vprašanji KAJ in ZAKAJ ter nato enostavno ponuditi nadaljevanje poti s pomočjo kontaktnega obrazca.

KAJ MORA VSEBOVATI KAKOVOSTNA PRISTAJALNA STRAN?

Kakšna bi morala biti anatomija pristajalne strani? “Building blocks”, torej elementi spletne strani, ki jih mora funkcionalna pristajalna stran imeti, niso nekaj kompliciranega. Mogoče se vam bo zdelo, da ni dobro upoštevati teh “pravil” – zakaj bi bili vsi isti? Saj je dobro, da izstopamo iz množice, tako ali tako je konkurenca ogromna, mar ne? Se popolnoma strinjamo, vendar tudi pri sestavljanju pristajalnih strani velja, da “najprej spoznajte pravila in šele potem jih boste lahko kršili”.

Torej kakšna so pravila?

1) USP – “unique selling proposition” – v nekaj stavkih opišite vaš ZAKAJ. Zakaj prav vi? Kaj stranka dobi s tem, da izbere vašo ponudbo in ne konkurence? Vašo edinstvenost lahko pokažete s headlinom ali izjavo, originalnim sporočilom… Tukaj morate vključiti svojo domišljijo.

2) Slika in video – imate všečne fotografije vašega produkta? Na dan z njimi! Slika je prva stvar, ki jo kot obiskovalci zasledimo. Vizualna podoba vaše pristajalne strani je torej zelo pomembna, ker da stranki prvi vtis. In ta pogosto podzavestno že vnaprej odloča o tem, če bo stranka izdelek kupila ali ne.

3) Benefits / prednosti (“benefite” ne obstaja) – popišite lastnosti in prednosti vaše ponudbe – kaj ponujate in kaj s tem stranke dobijo. Na primer: Julija, ki smo jo prej omenili, si želi prodajati odlične, hladne limonade. Z njenimi pijačami boste tudi v vročih poletnih dneh sveži in polni energije. To je lastnost in tudi prednost njene ponudbe.

4) “Social proof” – na pristajalni strani rabite dokazi, da je to kar pišete resnično. Se pravi, stranka mora verjeti, da bo zadovoljna, če kupi to, kar ponujate. Imate kakšna mnenja zadovoljnih strank? Ste napisali ali dobili “case studies”? Obstaja kakšen video, intervju?

5) CTA (“call to action”) gumb ali kontaktni obrazec.

KAKO OPTIMIZIRATI PRISTAJALNE STRANI V 3 KORAKIH?

  1. Naj pristajalna stran ponuja targetirano. Ni vsaka ponudba za vsako stranko – v različnih fazah nakupnega procesa rabijo stranke različno ponudbo. Dober in učinkovit targeting bo torej pametno pripeljal samo tiste, ki se za pristajalno stran dejansko zanimajo.
  2. Slike. Zveni enostavno? Relevantne slike in infografike hitro povečajo možnosti za konverzije, saj ljudje razmišljamo vizualno in nas privlači vsebina, ki je zanimiva na naše oči.
  3. Odstranite vse, kar ni povezano z izdelkom. Pristajalna stran ne sme bit prenasičena z vsebino, ki ni relevantna za vaš produkt ali storitev. Stranko, ki obiskuje pristajalne strani ne zanima nič drugega kot sama ponudba, torej se pazite odvečne vsebine, katera v tem trenutku ne bi nikogar zanimala. 

PRIMER KAKOVOSTNE PRISTAJALNE STRANI

Silvie Bizjak
Silvie Bizjak

V Pro Marketingu za marketing svetovanje skrbi Silvie Bizjak. Marketing svetovanje bo Vašemu podjetju pomagalo pri sistematični rasti in pozitivni prepoznavnosti Vaše blagovne znamke. Vsebinski marketing je močno orodje, ki v sebi skriva veliko različnih možnosti uporabe, vsem pa je skupna vsebina. Dobra vsebina je namreč osnova dobrega marketinga.