LINKEDIN: 5 SPOZNANJ IZ "PRVE ROKE"

Ne dajem generičnih nasvetov, ki jih sam ne bi preizkusil v praksi. Ko nekaj svetujem, je to ponavadi podprto z izkušnjami iz prve roke.

Tako je tudi ta zapis plod mojih lastnih izkušenj, vsakdo pa mora poiskati svoj lastni način, oziroma recept za uspeh.

Vseeno, mnenja sem, da so spodnja spoznanja takšna, ki lahko vsakomur pridejo prav.

Ne bodite pretirano “izbirčni”

Določeni uporabniki so zelo selektivni pri sprejemanju in dodajanju novih povezav.

Mnenja so, da naj bi se povezovali zgolj s tistimi, pri katerih takoj zaznajo poslovne sinergije.

Kako pa vemo s kom bomo mogoče enkrat v prihodnosti sodelovali?

Na podlagi katerega kriterija lahko nekoga izločimo, oziroma ga označimo, da “ni vreden”, da bi bil v naši poslovni mreži?

Ok, vedno so ekstremni primeri, ampak večinoma sam ne “predalčkam” ljudi med “Da” in “Ne”.

Kdor je že dovolj dolgo v poslu, zelo dobro ve, da mnogokrat ravno z ljudmi, od katerih to najmanj pričakujemo, lahko naredimo posel, in se lahko razvijejo odlična dolgoročna sodelovanja.

Meni se je to že ničkolikokrat pripetilo.

Saj veste kako je z otroci (sploh tisti, ki jih imate) 😊

Otroka le s težka pripravimo do tega, da poskusi nekaj novega (če ne gre za sladkarije seveda), sploh pa, ko gre za kaj zdravega in koristnega 😁

Ko pa enkrat nekaj novega poskusi, mu je lahko tudi všeč. Če ne bi poskusil, ne bi nikoli vedel.

Ljudem je potrebno dati priložnost, ne glede na prvo oceno, da nam ne morejo “koristiti”.

Pozicionirajte se kot strokovanjaki

Pogosto slišim, da je LinkedIn omrežje za grajenje poslovnih odnosov.

Drži. Ampak…

Kako se pravzaprav gradi odnose na LinkedIn-u?

Ne vem če bo najboljša praksa kar vsakomur pisati InMail. Kaj pa potem? Komentar in besede hvale pod vsako objavo oseb, s katerimi želimo graditi odnos?

Zakaj ne bi raje gradili imidža strokovnjaka na svojem področju, skozi koristne, strokovne in zanimive vsebine.

Tako dosežete, da bodo drugi uporabniki sami prišli do vas, in boste “top of mind” v njihovih mislih, ko bodo potrebovali bodisi nasvet, bodisi storitve, ki jih ponujate.

Ne objavljajte samo zato, da nekaj objavite – ne bodite “generični”

Vedno morate imeti v mislih kdo bo, oziroma za koga si želite, da bo vašo vsebino konzumiral.

Dajte drugim uporabnikom neko korist. Ampak resnično pravo, uporabno korist.

Povejte mi, je kaj je razlika med sledečim?

“Na LinkedIn-u bodite čim bolj aktivni in pristni ;)”

in

“Vaše aktivnosti na LinkedIn-u naj bodo premišljene, v mislih imejte vašo ciljno publiko, zapisi pa naj izražajo tako strokovnost, kot tudi vašo osebno noto, kanček osebnega stila.”

Spodnji stavek ni prav zares nič posebnega. A kljub vsemu sem z njim zagotovo povedal več, kot z zgornjim, predvsem pa ni generičen in “oguljen”.

Ljudje povečini ne maramo generičnih in stereotipnih zapisov ter “napotkov”.

Podobno velja za komentarje pod objavami drugih.

V čem je smisel 100 x komentirati pod objavo “odličen zapis”, “bravo” ali “super”, brez da bi vašo pohvalo (ali kritiko) vsaj na kratko argumentirali?

Skozi argumentacijo in subjektivna mnenja, se razvijejo debate, skozi debate pa odnosi in pozitivna izpostavljenost.

LinkedIn ni enosmerna cesta

Vsaj občasno, ob koncu objave postavite vprašanje, ali prosite za mnenje.

Toda na takšen način, da bo razvidno, da si iskreno želite mnenj drugih, in ne samo zato, ker želite odziv zaradi boljšega dosega objave.

Iskreno si morate želeti odgovorov in potencialno nasprotnih mišljenj.

Ljudje na koncu dneva zelo dobro ločijo med iskrenostjo in zlaganim nastopom, bolj kot si mogoče mislite.

Vse v športnem duhu

Ko nekdo poda kritično mnenje na vaš zapis, ne odreagirajte na negativen način. Pretirana defenzivnost in aroganca nista najboljši recept.

Sam sem mnenja, da je potrebno odgovoriti v “športnem duhu”. Priznajmo si, da nismo najpametnejši, in da je vsakdo upravičen do svojega mnenja.

Poskusimo kritiko spremeniti v konstruktiven dialog, ki je lahko koristen tudi za ostale uporabnike. V vsakem primeru pa vedno ostanimo v mejah okusnega.

V primerih, ko gre za očitne provokacije in načrtne diskreditacije, pa se odzovite čim bolj diplomatsko. Lahko se zgolj zahvalite za cenjeno mnenje in dialoga ne odpirate. V kolikor se provokacije nadaljujejo, pa ne imeti slabo vest, tudi če takšen komentar izbrišete.

Zakaj bi nekdo smetil vaše vsebine, ki imajo za večino ostalih uporabnikov uporabno vrednost?

Kaj pa vi menite. Se strinjate s čim izmed napisanega, ali vas je mogoče kaj še posebej zmotilo? Imate tudi sami kakšen nasvet iz “prve roke”, ki bi ga delili z ostalimi?

One Response

Leave a Reply