Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

LEAD GENERATION – pridobivanje strank na prijeten način + 3 nasveti “kako”

“Vsako blago ima svojega kupca” – to je stari pregovor, ki seveda velja tudi danes, čeprav so se razmere na trgu precej spremenile. Vprašanje pa je, kje je ta kupec, in kako ga prepričati, da je “moje blago” boljše od tega sosedovega. Ste že slišali za “lead generation”? Mogoče je le-ta odgovor na vašo željo pridobivanja novih strank in povečanju števila naročil!

lead generation

KAJ JE LEAD GENERATION?

Lead generation je proces pridobivanja novih strank. Začne se z zanimanjem stranke, njeno vključitvijo in na koncu spremembo interesa v prodajo izdelka ali storitve – torej v konverzijo. Čeprav se mogoče sliši zakomplicirano, se ne ustrašite – obstaja veliko pripomočkov, ki vam bodo pomagali v tem procesu in vašo potencialno stranko peljali skozi tako imenovani “sales funnel”.

LEAD GENERATION IN SALES FUNNEL?

Sales funnel, v zvezi s Lead Generation, pogosto slišimo med pogovori o B2B podjetništvu, predvsem zaredi visoke cene produktov in storitev ter zato daljšem odločanju o nakupu. Enostavno je težje kupiti storitev, če je dražja in ker se stranka rabi odločiti na podlagi več faktorjev – predvsem racionalno. Lead Generation s strankami najprej naveže odnos, predstavi produkt in njegove prednosti, izobrazi stranko in jo na ta način prepriča, da kupiti tisto storitev ni slaba odločitev. 

Stranke so zdaj pametnejše, bolj povezane, bolj informirane (…) in manj verjetno se bodo odzvale na klasično kampanjo. Marketing mora ustvarjati vsebino, ki si jo ljudje resnično želijo.“

– Tim Barker, Chief Product Officer, DataSift

KAKO DELUJE LEAD GENERATION

Če bi proces Lead Generation najbolj poenostavili, dobimo enostavno pot: potencialno stranko pripeljemo k produktu (na spletno stran) in jo spremenimo v stranko.

Torej, kako pripeljemo potencialno stranko k produktu? Obstaja več možnosti:

  • SEM (Search Engine Marketing): Ta vključuje plačljivo oglaševanje (Google, Facebook, Bing…) – s tem se stranki pokaže vaše podjetje na prvi strani njenega iskalnika.
  • SEO (Search Engine Optimization): SEO ima podoben cilj kot SEM – torej pokazati vaše podjetje na prvi strani iskalnika. Ni pa plačljivo. Morate pa dobro poznat zakonitosti iskalnika in trike, kako, naj porine vašo spletno stran čim višje po lestvici!
  • Družbena omrežja: Facebook, LinkedIn, Instagram ali TikTok? Odvisno od vašega podjetja – kdo so vaše stranke, katera družbena omrežja uporabljajo in kje se združujejo? Bodite tam in pokažite prednosti vašega podjetja.
  • Display Ads – PPC: “Pay Per Click” reklame na zaslonih drugih spletnih strani ali aplikaciji – če vaša potencialna stranka nima Ad-block, ste zmagali!
  • Dogodki: Vaše podjetje se lahko pokaže ljudem tudi v živo v formi različnih dogodkov. To je spet odvisno od narave vašega podjetja. Lahko ste tudi le prisotni na kakšnih drugih dogodkih, konferencah ali pa da imate predavanje v različnih institucijah. Možnosti je veliko!

Ali vam je uspelo pripeljati potencialno stranko na vašo spletno stran? Odlično! Zdaj je na vrsti konverzija v “lead” – temu se reče “lead generation conversion”. Spodaj si preberite tri nasvete, kako to narediti:

LEAD GENERATION STRATEGIJA

  1. Definirajte svojo stranko – svojega leada.
  2. Podebatirajte o tem s Sales managerjem – s prodajo. Nad tem, “kdo je vaša stranka” se morate strinjati. Definirajte dva tipa leadov – MQLs (marketing qualified leads) in SQLs (sales qualified leads).
  3. Postavite načrt, kako bo potekala pot leada od začetka (začetka zanimanja) do konca (do prodaje). V načrt vključite ne samo inbound ampak tudi outbound marketing.
  4. “Hranite vašega leada” – ponujajte vašim potencialnim strankam kakovostno vsebino, jih informirajte in zabavajte.
  5. Merite in optimizirajte. Ko se lotite dobivanja strank, se splača testirati in preizkušati nove poti. Ne bojte se eksperimentirati, saj se na ta način lahko izboljšate. 

Izboljšajte svoj Lead Generation z uporabo kvalitetne vsebine, pritegljivih CTA (call-to-action) gumbov in kontaktnega obrazca, ki potencialne stranke ne bo prestrašil. To mogoče zveni avtomatsko, ampak dobro je se zavedati, da je manj včasih več – govorimo o informacijah, ki jih od svoje potencialne stranke želite dobiti. Če je dovolj, da imate ime, priimek in e-mail, ni treba v obrazcu spraševati še po starosti, poslu in številu čevljev. Ljudje smo zelo občutljivi na zasebnost in če nam v njo nekdo preveč posega, gremo raje takoj stran, namesto da bi se z osebo (ali obrazcem) nadalje ukvarjali. Zahtevajte torej samo te najbolj nujne informacije.

S pametno uporabo Lead Generation boste tudi prihranili dragocen čas – vašim sales managerom ne bo treba klicati kontaktov, ki še niso pripravljeni na nakup produkta. To seveda posledično zmanjšuje stroške celega procesa prodaje. 

LEAD GENERATION AGENCY - Pro Marketing

V Pro Marketingu se vam in vašemu podjetju posvetimo in pripravimo personalizirano marketinško strategijo za pridobivanje novih leadov – novih strank. V Pro Marketingu verjamemo, da Lead Generation temelji na trdnih odnosih. Bi radi izvedeli več?

Udeležite se kakšnega izmed naših tečajev idgitalnega marketinga ali pa nas kontaktirajte. 

Silvie Bizjak
Silvie Bizjak

V Pro Marketingu za marketing svetovanje skrbi Silvie Bizjak. Marketing svetovanje bo Vašemu podjetju pomagalo pri sistematični rasti in pozitivni prepoznavnosti Vaše blagovne znamke. Vsebinski marketing je močno orodje, ki v sebi skriva veliko različnih možnosti uporabe, vsem pa je skupna vsebina. Dobra vsebina je namreč osnova dobrega marketinga.