Je INBOUND MARKETING št. 1 pot do uspeha? [kako pomaga Hubspot?]

Inbound marketing je metoda poslovanja, ki pritegne kupce z ustvarjanjem visoko kakovostnih vsebin prav po njihovi meri. Ustvarja s stranko povezave, ki jih stranka išče, in rešuje njihove težave.

inbound marketing

V Pro Marketingu za marketing svetovanje skrbi Silvie Čechová. Marketing svetovanje bo Vašemu podjetju pomagalo pri sistematični rasti in pozitivni prepoznanosti Vaše blagovne znamke. Vsebinski marketing je močno orodje, ki v sebi skriva veliko različnih možnosti uporabe, vsem pa je skupna vsebina. Dobra vsebina je namreč osnova dobrega marketinga.

Inbound? Outbound? Vsebinski marketing? Kakšna je sploh razlika?

Ali ste že kdaj slišali to »čudno« besedo “inbound marketing”. In kaj pa outbound? Ali ste razmišljali, kako se razlikujeta “inbound marketing” in “vsebinski marketing”? In se sploh razlikujeta? V tem članku bomo probali razjasnit ta vprašanja in vam pokazati, da je inbound marketing pot do uspeha in dobrih odnosov s strankami vašega podjetja.

Osnova inbound marketinga je kakovostna vsebina. Taka, ki bo naravno zanimala tiste, ki rabijo pomoč s problemom, ki ga vaše podjetje lahko rešuje. Brez tega, da bi jih vi silili s klasičnimi marketinškimi metodami, jih preprosto pritegne dober ugled vašega podjetja in vsebina, zaredi katere se o vas začne stranka zanimat.
Inbound marketing je na nek način odgovor na nove navade strank, ki jih ne pritegnejo več vsiljive prodajno-marketinške metode in pristopi. To ima inbound marketing skupno s vsebinskim marketingom. 

Za razliko od vsebinskega marketinga pa je inbound marketing osredotočen tudi na konverzijo sprejemnika vsebine v kupca storitve. Torej inbound marketing na nek način predstavlja most med vsebinskim marketingom in digitalizacijo.

4 stopnje inbound marketinga po Hubspot metodologiji

  1. ustvarjanje vsebine in njena distribucija
  2. personalizacija vsebine
  3. pretvorba uporabnikov v kupce
  4. omnichannel  
inbound marketing hubspot

Kako ustvarjati kvaliteten inbound marketing?

Pri inbound marketingu je ena izmed ključnih sestavin dobro in učinkovito sestavljena spletna stran. Brez tega se ne bo dalo. Natančno strukturirana spletna stran bo zagotovila ne samo zainteresirane “bralce vaših vsebin”, ampak celo “zadovoljne kupce vaših storitev”. In to, si seveda, želimo. Ni pa vse samo v strukturi in lepem »dizajnu« – saj to je le del kvalitetne UX – user experience (uporabniške izkušnje). Prijazno okolje spletne strani odgovarja na aktualne potrebe kupca, ponuja rešitve in ga sprejema do konca nakupne poti. Ima vaša stranka vprašanja? Ponudite mu odgovore, ter pomoč z vašo rešitvijo. 

Naj je vaša spletna stran kvalitetno izdelana, tehnično brezhibna, strukturirana in optimizirana. Del tega je tudi SEO optimizacija, ali pa uporaba Google Ads. Ali še bolje, oboje.

Prazna spletna stran pa seveda ne bi imela nobenega učinka. To, kar nujno rabimo, je vsebina. Ta pa mora bit kvalitetna in narejena po želji strank. Torej predno začnemo pisat se moramo vprašat: “Ali to naša publika rabi? Si to naše stranke želijo? A jim bo to pomagalo?”. Moramo jim »prebrati misli«.

Na tem mestu se že začne personalizacija vaše vsebine. Personalizacijo bi lahko označili kot temeljni pristop inbound marketinga. Ciljamo na določene stranke s določenimi potrebami in željami, ki jih mi lahko uresničimo. Ampak pazite! Personalizacije ne moremo izvajati, če kot podjetje ne vemo, kdo smo. Najprej se torej osredotočite nase in definirajte svoj posel, kaj lahko ponudite svojim strankam in kakšne so vaše moči. Samo z dobrim poznavanjem sebe, se lahko ponudimo drugim.

Naredite inbound marketing strategijo. Določite cilj in točke, po katerih boste do cilja prišli. Poskrbite tudi za to, da bodo vsi zadolženi za inbound marketing to strategijo dobro poznali in imeli dostop do njene zapisane forme. In spet – tudi pri snovanju strategije je najbolj pomembna vsebina. Poskusite najprej definirat idealno stranko podjetja in tip vsebine, ki ga le-ta želi prejemati. Osredotočite se na dodano vrednost – nove informacije, ki bodo vašim strankam pomagale.

Kakšna mora biti inbound marketing strategija? In kaj pravi Hubspot?

https://youtu.be/H1UTA5ckoJ0

Atraktivna – blog članki, vsebinske ponudbe – priročniki, pričevanja strank, podrobnosti o akcijah ali popustih, socialni mediji. Gre se za vsebino, ki zagotavlja vrednost.

Vklučujoča – ko komunicirate s vašimi strankami, se osredotočite na to, da bo komunikacija ustvarjala dolgoročne odnose med vami. Poleg tega se prepričajte, da vedno prodajate rešitve in ne izdelke.

Navdušujoča – zagotavlja srečne in zadovoljne stranke. To zahteva eksperte in svetovalce na posameznih področjih. Lahko tudi v podobi chatbotov.

inbound marketing hubspot

Točke vsake delujoče inbound marketing strategije!

Imejte cilj – cilje rabimo, da lažje merimo uspešnost vaših aktivnosti. S cilji v ospredju lažje merimo aktualne rezultate. Samo pazite – naj so vaši cilji realni. Seveda ambiciozni, ampak taki, ki jih je možno doseči. Lahko si pomagate s SMART modelom. Cilj mora biti SMART – S – specific (točno določen), M – measurable (merljiv), A – attainable (dosegljiv), R – realistic (realističen) in T – time bound (časovno opredeljen).

Kdo je buyer persona? – enostavno vaša idealna stranka. To je tisti, ki rabi vaše storitve in je pripravljen za njih plačat. To je pomembno, saj zagotovo obstajajo stranke, ki potrebujejo rešitve podobne vašim, ampak morda v čisto drugem cenovnem razredu. Naučite se, kako komunicirati s vašo “buyer persono” in jo na ta način nagovorite s pomočjo inboud marketing.

Značilnosti vaše blagovne znamke – komunicirajte vaše značilnosti skozi vsebine, ki jih delite. Poleg CGP-ja podjetja (celostne grafične podobe) upoštevajte tudi vaš USP (unique selling proposition) – edinstveno prodajno prednost.

Implementirajte inbound marketing orodja – orodje bi vam v glavnem moralo poenostavit delo. Osnovna orodja, ki jih je dobro imeti so: orodje za marketinško avtomatizacijo, CRM (customer relation management), optimizacijo vsebin (SEO), upravljanje družbenih omrežji in orodje za analitiko.
V Pro Marketingu že več časa uporabljamo in našim strankam priporočamo orodje HubSpot – to na enem mestu združuje vse potrebno za podjetja in deluje zelo enostavno. Ko smo pa že omenili, najpomembnejše je, da se s tem poenostavi delo in prihrani čas.

Določite ekipo inbound marketing strokovnjakov – če je to le možno, določite ljudi, ki se bodo na redni bazi ukvarjali s inbound marketingom. Tisti se pol bodo posvetili pisanju tekstov, blogov, SEO optimizaciji, spletni analitiki, oblikovanju spletnih strani, grafičnemu oblikovanju, PPC marketingu, email marketingu in upravljanju družbenih medijev.

Če pa se inbound marketingu v vaši ekipi ne uspete interno posvetit, si pa ga želite vključit v aktivnosti vašega podjetja, nas kontaktirajte z veseljem vam bomo pomagali.