Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

Copywriting – kaj je to? + 7 copywriting nasvetov

Copywriting (slovensko “pisanje (prodajnih) besedil”) je pojem, katerega v zvezi z marketingom in oglaševanjem pogosto slišimo. Mnogi izmed nas se nato potihoma sprašujejo: “kaj dejansko je ta copywriting”?

Zveni enostavno, kajne? “Tekst, ki bo prodal storitev.”
Delo copywriterjev vidimo na letakih, kot prodajne tekste na spletnih straneh, v reklamah, na družbenih omrežjih, na televiziji, v tisku… Beremo ali poslušamo ga vsak dan večkrat in včasih niti ne zasledimo, da poslušamo prodajne tekste. 

In to je njegova moč – dober copy (prodajni tekst) se “bere sam” in to z lahkoto. Ne vsebuje nobene odvečne besede – v dobrem copyu ima vsaka beseda svoj pomen in mesto. Napisati pa ga ni tako lahko, kot se mogoče zdi!

Kje lahko vidimo copywriting:

  • Spletne strani
  • Brošure
  • Plačljivo oglaševanje
  • Landing pages – pristajalne strani
  • Na izdelkih
copywriting

Copywriting vs. vsebinski marketing?

Copywriting je del vsebinskega marketinga, ampak ima samo en cilj – konverzijo leada – spremembo potencialne stranke v stranko, ki bo dejansko kupila naše storitve. Vsebinski marketing ima za cilj še druge stvari, kot na primer povečanje brand awearnessa (zavedanja o blagovni znamki), izobraževanje ali zabavo.
Copywriting je direkten, takoj cilja na prodajo, hoče ugrabiti pozornost. Tekst copywriterja nam pove KAJ se prodaja in ZAKAJ bi to morali kupiti, ter nas prepriča, da se nam splača dati denar za to storitev (in nas motivira k nakupu).

3 spretnosti dobrega copywriterja!

Ali si želite delati kot copywriter? V sedanji situaciji na trgu in s povečanjem prodaje na spletu se podjetja vedno bolj zanimajo za delo copywriterjev. Po izobrazbi so ti, večinoma diplomanti slovenskega jezika, marketinga ali novinarstva. Veliko copywriterjev pa pride iz popolnoma drugačnih krogov. Obstajajo tudi tečaji copywritinga, lahko pa se ga naučite sami! Pomembno je imeti talent za pisanje in voljo raziskovati ter se učiti nove stvari.

Kakšne lastnosti pa mora imeti dober copywriter?

Prilagodljivost in fleksibilnost

Kot copywriter en dan pišete o beauty produktih (lepotilnih izdelkih) naslednji dan pa o IT rešitvah. Treba se je navaditi na različne stile pisanja in vedno nove vsebine.

Analiziranje

Potrebno je veliko raziskovati, hitro brati in imeti sposobnost organizirati pridobljene informacije.

Komunikativnost

Ni dovolj samo komunikativnost pri pisanju, zaželjeno je tudi dobro medosebno sporazumevanje – s kolegi se je treba velikokrat dogovoriti, pri tem dobro skomunicirati svoje ideje in prepričati ostale, da “to je to”.

Vrste copywritinga

  • Brand copywriting
  • Social Media copywriting
  • SEO copywriting
  • Email copywriting

Kako pisati odličen copy, ki bo prodal? 7 copywriting nasvetov

  1. Kdo je vaša publika?
    V večini nasvetov, ki jih dajemo glede marketinga, se ponavljamo, da morate poznati svojo publiko. To je res pomembno in brez tega, da veste, kdo so vaše stranke in kakšni so njihovi problemi ter želje ne boste veliko prodali. Svoji publiki pojdite nasproti in na podlagi tega predvidevajte, kaj ji bo všeč in kaj bo zvabilo njeno pozornost.
  2. Izberite pravi ton
    Ste spoznali svojo publiko? Odlično! Potem pa govorite z “njenim glasom”. Saj se tudi v življenju na drugačne načine pogovarjate z različnimi ljudmi – drugače s svojo babico, kot z mladim bratrancem, ki ima družino, drugače z najstnikom na ulici kot s poslovnežem.

  1. UVP – Unique Value Position
    UVP je izjava, ki vašim strankam jasno pove, kakšne koristi bodo imele, če bodo sprejele vašo ponudbo. Kaj so prednosti vašega izdelka, kako bo rešil njihove težave ter po čem se vaša ponudba razlikuje od konkurence.
  2. Rešite strankin problem
  3. “Social proof”
    Pokažite, kdo stoji za vami. Naj vas ne bo sram zadovoljnih strank in priporočil obstoječih partnerjev. Stranke vam bodo potem lažje zaupale.
  4. Pridite do bistva – bodite osredotočeni na en cilj
    Kot smo že omenili – copywriting je osredotočen na prodajo in vsaka odvečna beseda mora stran. Imejte to v mislih, ko boste pisali vaš prodajalni tekst. Manj je več!
  5. Testirajte
    Dajte vaš tekst v branje sodelavcem, prijateljem ali testni publiki. Poslušajte se, ko berete tekst naglas. Kako se sliši? Kakšna čustva vzbuja? Je lep, zabaven, prijeten za poslušanje, agresiven? Nič od tega ni nujno narobe – gre se samo za to, kakšen cilj imate. Vse se vrti okrog cilja!

Primer dobrega copyja?

Silvie Bizjak
Silvie Bizjak

V Pro Marketingu za marketing svetovanje skrbi Silvie Bizjak. Marketing svetovanje bo Vašemu podjetju pomagalo pri sistematični rasti in pozitivni prepoznavnosti Vaše blagovne znamke. Vsebinski marketing je močno orodje, ki v sebi skriva veliko različnih možnosti uporabe, vsem pa je skupna vsebina. Dobra vsebina je namreč osnova dobrega marketinga.

Ali smo vam pomagali? Imate še kakšno vprašanje glede copywritinga? Kar se tiče marketinga,  smo vam v Pro marketingu vedno na voljo za nasvet ali pomoč.

Silvie Cechova
Silvie Cechova

V Pro Marketingu za marketing svetovanje skrbi Silvie Čechová. Marketing svetovanje bo Vašemu podjetju pomagalo pri sistematični rasti in pozitivni prepoznanosti Vaše blagovne znamke. Vsebinski marketing je močno orodje, ki v sebi skriva veliko različnih možnosti uporabe, vsem pa je skupna vsebina. Dobra vsebina je namreč osnova dobrega marketinga.