Ključne besede in njihova izbira je za doseganje dobrih rezultatov zelo pomembna. Kot uporabnik spleta in spletnega oglaševanja si zagotovo ne želite, da bodo vaše objave v senci drugih objav in jih nihče ne opazi. Normalno je, da si želite biti na vrhu spletnega iskalnika z izdelki in storitvami, ki jih ponujate. Osnova vaše rešitve pa je lahko le ena beseda, tako imenovana ključna beseda.
Raziskovanje ključnih besed je postopek iskanja in analiziranja iskalnih izrazov, ki jih ljudje vnašajo v iskalnike, z namenom uporabe teh podatkov za določen namen, pogosto za optimizacijo za iskalnike (SEO) ali splošni marketing. Z raziskovanjem ključnih besed lahko odkrijete poizvedbe, na katere se želite osredotočiti, priljubljenost teh poizvedb, težavnost njihovega uvrščanja in drugo.
Ključne besede so besede ali izrazi, ki jih ljudje vnesejo v iskalnik, da bi našli informacije, ki jih potrebujejo. Kakovost, uspešnost in ustreznost vaših ključnih besed bodo odločile, ali boste na vrhu iskalnika, kar je zelo pomembno, glede na to, da ljudje skoraj vedno najdejo rešitev na prvi, drugi ali tretji povezavi v iskalniku. Uvrstitev med ustreznimi in kakovostnimi ključnimi besedami je temelj vsake uspešne kampanje, kar lahko pripelje do novih potencialnih strank, pa tudi do boljše prepoznavnosti blagovne znamke in večje prodaje. Ključne besede se največkrat omenjajo, ko govorimo o optimizaciji spletnih strani ali o izboru ključnih besed za plačljivo oglaševanje v Google iskalnem omrežju.
Zavedati se moramo, da so besede igra brez meje in da nikoli ne bomo vedeli, ali bodo uporabniki iskali natančne ali splošne rezultate. Kratkorepe, angleško »short – tail keywords« so sestavljene iz ene ali dveh besed in se uporabljajo v zgodnji fazi iskanja izdelka ali storitve. Na drugi strani so pa so dolgorepe, angleško »long-tail keywords«, besede, ki vsebujejo več kot tri besede in pomagajo uporabnikom pri bolj natančnem iskanju določenih izdelkov oz. storitev. Kratke ključne besede pogosto zadržijo največ prometa in so zelo konkurenčne, a je zanje težje rangirati čisto na vrhu Googlove strani.
Ker raziskovanje ključnih besed ni enostavno, so pri Googlu ustvarili - Google Keyword Planner, ki omogoča ustrezno načrtovanje ključnih besed.
Google Keyword Planner je brezplačno orodje, ki vključuje:
Odkrivanje novih ključnih besed
Oglede mesečne statistike
Določanje stroškov
Ustvarjanje novih oglaševalskih kampanj
Vaše stranke so zagotovo ključni element vaše prodaje! Zato se na samem začetku vprašajte: “Če bi jaz iskal/a ta izdelek na spletu, katero besedo, bi prvo vnesel/a v iskalnik?”. Pri iskanju odgovora na to vprašanje vam lahko pomagajo tudi družinski člani, prijatelji, kolegi ali trenutne stranke, ki uporabljajo vaše izdelke.
Že poznate svojo konkurenco? Obiščite njihovo spletno stran in preberite vsebino, da boste lažje prepoznali ključne besede, na katere ciljajo. To vam bo pomagalo pri izbiri vaših ključnih besed.
Če uporabljate Google Ads, lahko z orodjem za ključne besede raziščete potencialno ciljane ključne besede. Z Google Adsi in drugimi orodji, kot sta SEMRUSH in Raventools, lahko zbirate podatke o obsegu in trendih ključnih besed, konkurenčnih ključnih besedah …
Ko izberete ključne besede, jih ne pozabite spremljati in analizirati. Pogosto so priljubljene ključne besede ali besedne zveze tiste, ki jih morda uporabljajo vaši konkurenti.
Če vas zanima, kako po korakih raziskati ključne besede in kako jih preslikati na strankino pot, si oglejte spodnji videoposnetek:
Ključne besede so pomemben element na poti do uspešne kampanje, še vedno pa obstaja več pomembnih dejavnikov, ki vplivajo na kakovost vaše kampanje. Če si želite, da vaša kampanja zasije s pravim sijajem ali potrebujete pomoč pri ključnih besedah, se obrnite na nas.