Kako napisati dober življenjepis - več kot 5 dobrih nasvetov

Vsi smo se zagotovo vsaj enkrat v življenju srečali z oblikovanjem življenjepisa. Zakaj? Običajno zaradi prijave na delovno mesto, v nekaterih primerih pa tudi za delo na kakšnem projektu.

 

Kaj je življenjepis

 

Življenjepis je krajši dokument, dolg največ dve strani, na katerem predstavljate svoje dosežke, izkušnje in znanja. Ker je konkurenca na trgu dandanes velika, je pomembno, da se svojemu potencialnemu delodajalcu predstavite v kar se da najboljši luči.

oseba

 

2 Zlati pravili

 

Preden se spustimo v podrobnejšo razlago, kako napisati dober življenjepis, vam bomo predstavili 2 splošni pravili, ki jih imejte v mislih, ko boste oblikovali svoj življenjepis.

  1. Poskrbite, da na življenjepisu ni nikakršnih (slovničnih) napak! S tem namreč pokažete svojo strokovnost in profesionalnost. Priporočamo, da, preden se prijavite na delovno mesto, pošljete vaš življenjepis v predogled kakšnemu prijatelju, da ga pregleda še on.

  2. Personalizirajte življenjepis delovnemu mestu, na katerega se prijavljate. To pomeni, da ne uporabljajte istega življenjepisa za prijavo na vse razpise, temveč poglejte, kakšne zahteve ima posamezna pozicija in le-te izpostavite na svojem življenjepisu. Poskusite se tudi poistovetiti z vrednotami in cilji, ki jih ima podjetje. Primer – če iščejo vodjo pisarne, izpostavite izkušnje, kjer ste vi vodili kakšno ekipo. S tem namreč pokažete, da imate relevantne izkušnje.

To sta bila 2 splošna napotka, v spodnjem poglavju pa vam bomo sestavo življenjepisa razložili še bolj podrobno.

 

 Sestava življenjepisa

 

Ko sestavljate življenjepis si zapomnite, da bo ključnega pomena za dober prvi vtis prav format življenjepisa.

Ko določate format življenjepisa, vključite naslednje elemente: glavo, osebni profil, delovne izkušnje, izobrazbo, znanja, priloge, dodatne kategorije (prostovoljske izkušnje, hobiji in interesi, projekti in dodatno delo, osebni blog …). V kolikor pa bi želeli pomoč pri sestavi pa se lahko obrnete tudi na nas.

 

Kontaktirajte nas

 

Glava

 

Je prostor na življenjepisu, kjer so napisane vaše kontaktne informacije. To so ime in priimek, uradni naziv (v kolikor še vedno študirate, napišite smer študija), e-mail, telefonska številka, link do LinkedIn profila in (opcijsko) kraj bivanja (npr. Ljubljana, Slovenija).

Konktaktne informacije so pomembne zato, da vas lahko delodajalci preko njih kontaktirajo.

Na tej točki se mi zdi pomembno tudi omeniti, da vas bodo delodajalci po prijavi na delovno mesto ‘preverili’ na spletu. Zato bodite pozorni, da se vaši družbeni mediji skladajo z vašim LinkedIn profilom in življenjepisom.

 

zivljenjepis

 

Osebni profil

 

V tej sekciji življenjepisa napišite kratek opis o sebi. Le-ta naj bo dolg približno 100 besed, vanj pa vključite, zakaj ste ravno vi tisti kandidat, ki ga delodajalec išče. 

 

Delovne izkušnje

 

Delovne izkušnje so najpomembnejši del vašega življenjepisa in del, kateremu bo delodajalec namenil največ pozornosti.

Pomembno je, da omenite pretekle izkušnje, ki so relevantne za pozicijo, kamor se prijavljate ter da napišete konkretno kaj ste delali, kaj ste se naučili itd., ne napišite le kje ste delali. Dodaten plus pa je, da omenite dosežke, ki ste jih dosegli na delovnem mestu.

 

Izobrazba

 

Ta kategorija je sama po sebi samoumevna, pa vendar obstajajo neka pravila. Ne omenjajte srednješolske izobrazbe, razen, če je to najvišja stopnja izobrazbe, ki ste jo dosegli do časa, ko ste se prijavili na delovno mesto.

V kolikor pa da še študirate, napišite letnico, kdaj boste diplomirali/magistrirali, ime univerze in fakultete ter smer študija. Če imate kakšne posebne akademske dosežke ali obšolske akademske dejavnosti, jih tudi omenite v tej sekciji.

 

Znanja

 

Preden se lotite te kategorije, poglejte zahteve, ki jih delodajalec išče v razpisu in se opirajte na njih. Naj bodo torej znanja, ki jih omenjate, relevantna za pozicijo, na katero se prijavljate. Bodite pa pozorni tudi na to, da omenjate približno isto količino mehkih in trdih veščin.

zivljenjepis

 

Priloge

 

Življenjepis naj vsebuje tudi priloge, kamor spadajo nagrade, profesionalni certifikati, publikacije, razna potrdila, npr. o udeležbi na kakšni konferenci itd. Seveda – relevantni elementi za vašega potencialnega delodajalca in delovno mesto.

 

Finiširan življenjepis

 

Prvi korak je za vami – napisali ste življenjepis. Za piko na i pa je potrebno biti pozoren še na par stvari. Ena izmed njih je pisava. Izberite klasičen font (Arial, Tahoma, Helvetica, Times New Roman), velikost pisave pa naj bo za naslove 14-16, za ostalo vsebino pa 11-12.

Drugo na kar bodite pozorni je prazen prostor. Naj vaš življenjepis ‘diha’!

Tretje – življenjepis naj NE vsebuje slik. Edina ‘dovoljena’ je vaša profilna fotografija.

Nenazadnje pa naj bo vaš življenjepis kratek in jedernat! Ne spuščajte se pretirano v detajle – raje jih prihranite za razgovor v živo.

V kolikor želite perosnalizirano pomoč pri sestavi življenjepisa, priporočamo obisk tečaja digitalnega marketinga ali pa ogled spodnjega posnetka.

 

Vso srečo!

 

Kategorija: Kreativno pisanje