Kaj je infografika +3 brezplačna spletna orodja

Infografika je grafična podoba informacije. Omogoča nam, da na zanimiv način razložimo ali pokažemo podatke, ki bi bile drugače dolgočasne in neprivlačne. Pojavljajo se na spletnih straneh, aplikacijah, blogih in postih na socialnih omrežjih. Jasne, enostavne in privlačne! To so prave, kakovostne infografike. 

Infografika je zato pomemben del vsebinskega marketinga.

 

Slika predstavlja infografiko o trajnostnem načinu življenja.

 

Kaj je infografika?

 

Edward Tufte v knjigi “The Visual Display of Quantitative Information” definira infografike v devetih točkah:

 

  • prikazuje podatke

  • spodbuja bralca k razmišljanju o vsebini, grafičnem oblikovanju, tehnologiji grafične produkcije ali čemerkoli drugem

  • izogiba se motečim podatkom

  • predstavljajo veliko informacij na majhnem prostoru

  • uskladi veliko količino neurejenih podatkov

  • spodbuja oko, da sprejema in primerja različne podatke

  • razkriva podatke na več ravneh, od širokega pregleda do podrobne strukture

  • služijo jasnemu namenu: opis, raziskovanje, tabeliranje in dekoracija

  • so tesno povezane s statističnimi in besednimi opisi podatkov

 

V kolikor pa bi želeli imeti izvrstne infografike, ki bodo pritegnile bralce k branju, pa se lahko vedno obrnete na promarketing.

Infografike skratka, razkrivajo in razsvetljujejo različne podatke in informacije. Infografika je dejansko včasih celo bolj natančna kot neki izračuni ali dolga besedila.

 

Preprosta infografika.

 

Zakaj bi morali uporabljati infografike?

 

Infografika je odlično orodje za vizualno komunikacijo. Vizualno edinstvene in kreativne infografike so pogosto najučinkovitejše, saj pritegnejo našo pozornost.

Ljudje sprejemamo podatke iz vseh svojih čutov (vid, dotik, sluh, vonj, okus). Zanimivo pa je predvsem to, da si največ podatkov zapomnimo prav z vidom.

Petdeset odstotkov človeških možganov je namenjenih vizualnim funkcijam. To pomeni, da možgani berejo slike hitreje kot besedilo. Zaradi tega pridobivanje informacij iz besedila traja bistveno dlje.

Infografika motivira bralca k branju, saj tematiko, ki jo bralec bere, naredi bolj zanimivo in privlačno. Trendi so zdaj na žalost taki, da je pozornost uporabnikov interneta manjša in manjša –  to je prispevalo k večji priljubljenosti in učinkovitosti infografik.

Ali ste vedeli, da so se ljudje zaradi socialnih mediji navadili na branje krajših tekstov in če vidijo daljše besedilo, postanejo demotivirani za branje?

S pomočjo infografik dolge tekste “razbijemo” in jih naredimo bolj privlačne za obiskovalce naših spletnih mest ter jih s tem tudi spodbudimo k branju.  Z tem v mislih infografike ne služijo samo kot “lepe slikice”- Vendar pa, kot smo že omenili služijo kot INFO – informacija in GRAFIKA – oblikovanje. Torej “oblikovana informacija” – ne samo eno ali drugo. Naj oko in možgani našega bralca uživata!

 

Kako se naredi infografika, brezplačna spletna orodja za kreativne infografika

 

Obstaja veliko vrst infografik – na primer “time-series” – te prikazujejo določene podatke skozi časovno oso, “statistike”, “zemljevide”, “networks – omrežja”… Lahko pa grafiko ustvarite tudi sami (v računalniku ali pa na papirju). Efektivno pa je uporabiti kakšno od obstoječih orodji, ki jih poiščete na spletu (obstajajo plačljivi in zastonj).

Mi v Pro Marketingu uporabljamo poleg Adobe programov tudi plačljivo verzijo programa Canva. Canva pa ponuja tudi obliko, ki je “online free tool” in vam bo sigurno pomagala z osnovami vaših infografik. Drugi brezplačni servisi pa so na primer še easel.ly, piktochart, ali pa infogram. V kolikor pa vam kreativa in zasnovanje idej ne gre od rok, pa vam bomo pomagali mi pri Promarketingu, kjer bomo vašim idejam vlili življenje.

 

 

Pri ustvarjanju infografike najprej točno določite sporočilo, ki ga hočete povedati svojim bralcem. Potem pa si v glavi ali na papirju naredite načrt infografike. Razmislite katere elemente potrebujete in kako najlažje svojo idejo lahko predstavite publiki. Svojo idejo nato prenesite v digitalno obliko. Seveda pa ne pozabite upoštevati CGP podjetja, ter z kakšno infografiko imate opravka. Predvsem pa bodite kreativni.

Potrebujete svetovanje ali pomoč z infografikami za vaše podjetje?

 

Kategorija: Grafično oblikovanje