blank

Zakaj uporabljati emoji? In zakaj mogoče ne...

zakaj uporabljati emoji

Kaj zvemo?

Zakaj uporabljati emoji? 

Emoji so v zadnjih letih hitro postali del vsakodnevne komunikacije velikega števila ljudi. Predvsem pa mlajših letnikov – to pa ne pomeni, da ne bi jih starejši ljudje uporabljali. Čeprav jih vidimo večinoma v medosebni pisani komunikaciji, več in več jih uporabljajo tudi podjetja v sporočilih za svoje stranke. 

Zakaj jih je za podjetja dobro uporabljati? In zakaj mogoče NE?

Emoji v svetu družabnih omrežji, zakaj jih uporabljamo?

Skor da vsako podjetje ima danes za komunikacijo s svojimi strankami tudi socialne medije. Facebook, Instagram, LinkedIn – to so odlične platforme za srečavanje z različno publiko in izpostavljanje trdnih odnosov. Med pisanjem postov in odgovori na različna vprašanja ali odzivi na mnenja v komentarjih pa ustvarjalci vsebinskega marketinga pogosto uporabljajo emoji. 

Zakaj, če bi morali biti profesionalni?

Emoji nadomeščajo emocije – želimo si s njihovo uporabo emocije in čustva vzbuditi ali pokazati, kako se glede tega, o čem pišemo, počutimo mi. 

Socialni mediji so ta prava spletna mesta, kje s uporabo emojiev ne boste naredili napako. 

blank

Zakaj uporabljatio emoji in česa bomo s uporabov emotikonov dosegli?

  • Odnos 
    Emoji so odlično orodje za izpostavljanje odnosov, kar je en izmed glavnih ciljev vsebinskega marketinga. Ko smo že omenili, pokazujeme s njimi čustva in na ta način se bolj razumemo s bralci naših vsebin. Emoji enostavno nadomeščajo našo prisotnost in pri branju teksta s emojii si poleg vsebine bralec predstavlja tudi na primer naš izraz in naše dojemanje situacije. Kot da bi bili v neposrednem soočanju “face to face” in se pogovarjali. Se pogovarjali v prijateljskem tonu, kot dva, ki se že več časa poznata.

  • Berljivost
    V svetu Interneta smo ljudje izgubili  sposobnost branja bolj dolgih tekstov. Za to se priporoča, naj pišemo krajše odstavke in celo krajše stavke – da bo tekst bolj pregleden in ga bo lažje prebrati. S tem bo takoj bolj privlačen za potencialno stranko / bralca, ker ne bozgledal zahteven in dolgočasen. 

Za to v tekste “razredčimo” s slikami, infografikami in vedei – vsebino, ki je tudi informativnega haraktera, sicer pa razprši fokus. Po eni strani žalostno a ne? Ni škoda, da ljudje ni smo več sposobni brati? 

Ena pot je torej uporaba emoji – tekst bodo lepo razporedili in ga takoj naredili bolj privlačen za brat.

blank

Kdaj emojie NE uporabljamo?

Emoji ni so za vsakega. Kot ponavadim tudi v tem članku bomo ponovili eno izmed najboljših priporočenj, ki jih v marketingu boste dobili – “poznejte svojega kupca” – svojo buying persono. Mogoče je sorta vaših strank taka, da ni prav na mestu uporabljati emojie. Emoji so igrivi, v časih lahko izpadejo otroško ali “cheap – poceni”. Za lukzusno blago ni najboljš uporabljati “crazy” emojie. Lahko pa kakšne, ki so bolj abstraktni – kot na primer kakšni enobarvni srčki, kroge… 

Ena slabost emojiev pa je, da jih v časih vsak razume na različne načine – za enega je smejoči se smajli “ironičen” in ga lahko razume, kot da se mu posmehujete – za drugega pa čist obratno – smejoči se smajli pomeni simpatično in prijetno dejanje.

Ali zdaj veste, zakaj uporabljati emoji pa kdaj?

Silvie Bizjak
Silvie Bizjak

V Pro Marketingu za marketing svetovanje skrbi Silvie Bizjak. Marketing svetovanje bo Vašemu podjetju pomagalo pri sistematični rasti in pozitivni prepoznavnosti Vaše blagovne znamke. Vsebinski marketing je močno orodje, ki v sebi skriva veliko različnih možnosti uporabe, vsem pa je skupna vsebina. Dobra vsebina je namreč osnova dobrega marketinga.