˄

Oglaševanje se konstantno razvija in sčasoma je nastalo spletno oglaševanje, ki nam je dostopno v vsakem trenutku. Možnosti imamo veliko, pomembno pa je, katere vrste oglaševanja izberemo za doseganje dobrih rezultatov za določen produkt.

 

ProMarketing - vrste oglaševanja, tradicionalni vs digitalni marketing.

 

Tradicionalne ali digitalne vrste oglaševanja?

 

Priča smo tehnologiji, ki se razvija z neizmerno hitrostjo in ponuja veliko možnosti, KAKO SE PREDSTAVITI SVETU. Kako pa se je vse skupaj začelo?

Pred digitalno dobo so oglaševalci svoje ponudbe svetu predstavljali z uporabo tradicionalnih vrst oglaševanja, to so TV in radio oglasi, tiskani mediji, panoji, plakati in predstavitve. Nobena vrsta od potrošnikov ne zahteva dostopa do interneta. To so vrste oglaševanja, ki nam delajo družbo med pitjem prve jutranje kave, ko vozimo avto ali nas v obliki panoja spremljajo, ko hodimo po ulici.

Po drugi strani pa imamo virtualni svet, ki se je razvil do te mere, da je postal del skoraj vsakega posameznika. Ta svet je s seboj prinesel nove digitalne vrste oglaševanja. Sem spadajo: spletne strani, e-mail marketing, socialna omrežja (Facebook, Instagram, LinkedIn), PPC (pay per click) … 

Tradicionalne ali digitalne vrste? Zanimivo vprašanje, na katerega odgovor lahko dobimo s pomočjo različnih elementov. Spoznati morate svoje ciljano občinstvo, določiti proračun, spoznati politiko podjetja in ugotoviti, kaj najbolj ustreza predstavitvi vašega izdelka oz. storitve.

 

Vrste tradicionalnega oglaševanja

 

Prvi oglasi so se pojavili z uporabo tradicionalnih metod. Čeprav tradicionalne metode zahtevajo veliko organizacije, so še vedno zelo priljubljen način oglaševanja v marketinških agencijah.

Tiskani mediji

Tiskani mediji so prva vrsta oglaševanja. Čeprav so nekateri prepričani, da kultura tiskanih medijev izumira in da jih je zamenjalo digitalno oglaševanje, drugi menijo, da imajo še danes velik pomen. Tiskani mediji so odlični za lokalno poslovanje, ki s časom lahko pomaga pri izgradnji prepoznavne blagovne znamke. Pomanjkljivosti sta, da so stroški tiskanih medijev visoki in da je rezultatom oglaševanja težko slediti.

TV in Radio oglasi

TV in radio oglasi zahtevajo avtentičnost in kreativnost, zato so stroški teh oglasov visoki. Na stroške pa vplivajo tudi številni drugi dejavniki, vključno z dolžino oglasa in pogostostjo predvajanja. Tudi pri teh oglasih je rezultatom težko slediti.

Moč ustne prodaje

Dati ljudem razlog za širjenje lepe besede o vašem podjetju je eden izmed cenejših načinov in eden najmočnejših, ki bo vedno v trendu. Ljudje se pogovarjajo in si posredujejo novice in informacije. Morda smo zdaj v položaju, ko si izmenjujemo več sporočil, vsekakor pa obstaja izmenjava informacij, ki lahko malim podjetjem pripomore k večjemu prometu. Včasih ta metoda zahteva tudi, da določeni stranki plačate, da drugim širi lepo besedo o vas.

"Outdoor" oglaševanje

Kot že ime pove, gre za oglase, ki so v neposrednem stiku s potrošniki. Sem spadajo razni panoji. Ta vrsta oglaševanja lahko dvigne ozaveščenost o blagovni znamki, vendar le za nekaj sekund, zato je izredno pomembno, da je sporočilo na panoju jasno in prepričljivo.  

Še vedno obstajajo ljudje, ki radi ob jutranji kavi preberejo časopis, poslušajo radio ali gledajo televizijo. Če vaše ciljno občinstvo vključuje starejšo populacijo ali ljudi, ki niso v koraku z digitalnim svetom, je tradicionalna vrsta oglaševanja prava pot za vaš izdelek.

 

Vrste oglaševanja - panoji. Na sliki so panoji v mestu na stavbah.

 

Spletno oglaševanje 

 

V skladu s časom, v katerem živimo, je bilo pričakovati, da se bo poleg tradicionalne metode razvila tudi nova digitalna metoda, ki bo ljudem ves čas na dosegu roke.

Optimizacija iskalnika (SEO)

Optimizacija je postala ključ uspeha, brez SEO (search engine optimization) je nemogoče postati konkurenčen na trgu. Cilj SEO je, da z optimizacijo vsebine uvrsti vašo ponudbo med najboljše rezultate v iskalnikih. Svoje vsebine lahko uvrstite z izgradnjo vhodne in izhodne povezave ali z optimizacijo ključnih besed.

 

Potrebujete pomoč s SEO? 

Želim SEO 

 

Oglaševanje v iskalnikih (SEM)

Plačani oglasi v iskalnikih so lahko idealen način za doseganje ciljnega občinstva v zelo kratkem času. Cilj oglaševanja v iskalnikih je uporaba ključnih besed za postavitev vaših storitev in izdelkov na vrh iskalnikov, ko potrošniki raziskujejo izdelke, ki jih ponujate. Plačane storitve iskanja, ki se večinoma uporabljajo, so Google Ads in Bing Ads. Omogočajo vam nakup spletnih prostorov na podlagi ciljnih besed, lokacije in drugih podatkov. Prednost tega oglaševanja je, da prikazuje vaše oglase samo ciljnemu občinstvu.

Socialna omrežja (SMM)

Nobenega dvoma ni, da so socialna omrežja zmagovalci 21. stoletja. Ljudje z vsega sveta v povprečju preživijo več kot tri ure dnevno na socialnih omrežjih: klepetajo s prijatelji in družino, pridobivajo razne informacije in gledajo na socialna omrežja kot na obliko zabave. Prav zato vam bo deljenje kakovostnih vsebin na socialnih omrežjih pomagalo stopiti v stik s svojim ciljnim občinstvom. Socialna omrežja svojim uporabnikom ponujajo veliko več. Vaše oglaševanje lahko dvignejo v zvezde. Pred oglaševanjem pa se seveda morate odločiti, katera platforma je najboljša za vaš izdelek in vaše občinstvo.

Vsebinski marketing

Vsebinski marketing je posreden način oglaševanja, saj med brskanjem po spletu naravno doseže ciljno skupino. Vsebinski marketing je zelo dober način, da vaši potrošniki pridobijo vaše zaupanje. Vsebina, ki jo delite, je lahko napisana v obliki bloga, poročila ali webinarja. Za optimalne rezultate lahko vsebinsko trženje uporabite skupaj z drugimi vrstami digitalnega trženja, kot sta SEO ali SEM.

E-mail oglaševanje

E-mail marketing je vrsta oglaševanja, pri katerem se s strankami povežete prek njihovih virtualnih nabiralnikov. Čeprav je eden najstarejših načinov digitalnega oglaševanja, se je e-mail marketing izkazal kot uspešen način za ohranjanje stika s strankami. Po e-mailu lahko svojim strankam pokažete, da za vas niso le vir dobička. Poleg promoviranja svojega izdelka lahko po e-mailu pošliljate tudi voščilnice za rojstni dan, vabila na dogodke, obvestila o novicah itd.

Prikazno oglaševanje

Uspešnost prikaznih oglasov je lahko zelo različna. Razlog je v tem, da so vaši videoposnetki ali fotografije objavljeni na spletnih straneh nekaterih drugih strani in uporabnika vrnejo na vašo spletno stran. Ključ do uspeha s tovrstnim oglaševanjem je, da vaša vsebina ostane zanimiva, privlačna in ustvarjalna. V nasprotnem primeru bo ostala le kapljica v morju oglasov, s katerimi je internet trenutno preplavljen, in jo bodo uporabniki prezrli.

"Smarthphone" marketing

Pametni telefoni so postali del rutine “MUST HAVE” in ljudje uporabljajo svoje pametne naprave za različne namene. Poleg pošiljanja besedilnih sporočil lahko svojim uporabnikom pošiljate tudi brezplačne aplikacije za naprave Android ali iOS.

 

Pri odločanju, kakšne vrste oglaševanja je potrebno izbrati za vaš produkt oz. storitev, vam je lahko v pomoč tudi video, ki prikazuje odlične primere uporabe določenega oglaševanja za določeno blagovno znamko. 

 

 

Na žalost vsaka od teh metod ne bo ustrezno predstavila in seznanila množice z vašimi izdelki in ponudbami. Raziskati morate in preučiti, katera vrsta ustreza vašemu podjetju, politiki vašega podjetja in seveda vašim potrošnikom.

Danes še vedno ne uporabljajo vsi interneta, tako kot tudi vsi ne berejo časopisov. Raziščite, odkrijte, preizkusite.

Trženje je osnova vsakega podjetja in v morju priložnosti, ki vam jih ponuja, poskusite izraziti svojo ustvarjalnost in se na sebi svojstven način povežite občinstvom.

Če pri tem potrebujete pomoč, nas kontaktirajte!

Pro Marketing
Maša Kofol
Content Creator

Kategorija: Spletno oglaševanje

Pro marketing logo