blank

Storytelling Marketing kot prodaja s pripovedovanjem zgodb? 4 STORYSELLING nasveti!

Vas zanima, kaj je storytelling marketing?

Se vam zdi, da bi lahko bil storytelling učinkovito orodje za prodajo? Ste že slišali za besedo “storySelling”?  

Človeški možgani so narejeni za pripovedovanje zgodb. Že od prazgodovine se ljudje srečujemo ob ognju, hrani ali dobri pijači zato, da si pripovedujemo zgodbe, se zabavamo, učimo in si učinkovito zapomnimo nove informacije.

“Storytelling” je danes spretnost vredna zlata! Tudi v marketingu. Resnično- storytelling je ena najstarejših tradicionalnih taktik marketinga!

Skozi vsebinski marketing s strankami izpostavljamo odnose in dovolimo strankam, da se poglobijo v zgodbo našega podjetja. Ker jim toliko zaupamo, potem oni zaupajo nam.

Table of Contents

“Informacije sprejete v formi zgodbe si je 22x lažje zapomniti, kot če so naštete v obliki golih podatkov.”

kate Harisson, Forbes
storytelling

Kaj je Storytelling Marketing?

  • Emocije: Storytelling Marketing so emocije. Skozi zgodbe – resnične (intervjuji, dokumentarci, podcasti…) ali izmišljene (reklame, kratki filmi…) pokažemo vrednote našega podjetja. Zgodbe krojijo čustva in na nas je, da izberemo, kakšna si želimo vzbuditi v naši publiki.
  • Naloga cele ekipe: Podjetje so ljudje.  Če rečemo, da zgodbo podjetja najbolj predstavljajo njegovi zaposleni, se ne bomo motili. Vrednote podjetja in skupna “kultura podjetja”, občutek, da “vsi vlečemo za eno vrv” je pomemben del Storytelling Marketinga ter brandinga vsakega podjetja.
  • Ustvarjanje idealne stranke (buying persona): Idealna stranka je na podlagi raziskave ustvarjena fiktivna oseba, ki reprezentira povprečno stranko našega podjetja. Tukaj je veliko prostora za storytelling. Izvedeti poskušamo, kakšne težave ima naša idealna stranka, kaj jo veseli, kako zgleda njen dan in kaj si želi. Potem si poskušamo predstavljati, kako bi ji lahko kot podjetje pomagali – želimo si, da je vsaka stranka glavni junak naše zgodbe.

“Naj so vaše stranke glavni junaki v zgodbi vašega podjetja.”

  • Prodaja: Storytelling – storyselling! Naj bo vaša prodaja oborožena z zgodbami, ki jih lahko pripoveduje v prodajnem procesu. Sodelovanje prodaje in marketinga je v tem primeru zelo pomembno – povežite se in pripravljajte prodajni proces vsaj do neke mere skupaj.

Kako izvajati Storytelling Marketing? 4 Storyselling nasveti!

  1. Kultura podjetja – Ali ima vaše podjetje dobro zgodbo? Gotovo, samo je morda še niste povedali do konca. Ni nujno, da ste velikansko podjetje z dolgo tradicijo, da bo vaša zgodba zanimiva. Lahko ste majhen start-up z jasno vizijo in vrednotami, ki jih hoče pokazati svetu! Pomembno je, da vsi zaposleni poznajo to zgodbo in jo s svojim delom pripovedujejo naprej. Zgodba podjetja jih bo povezovala in motivirala v momentih, ko bodo nastopile težave. Počutili se bodo, da so del nečesa večjega, kot so sami in da je podjetje, v katerem delajo, vredno njihovega truda.
  2. Oglaševanje – Najbolj pogosta oblika Storytelling Marketinga je oglaševanje. Storyselling uporabljamo v kampanjah in oglasih – omenili smo že emocije, čustva – to so glavne sestavine oglaševanja.
  3. Izhajajte iz vašega podjetja – Pokažite strankam ter potencialnim strankam, kakšna je zgodovina vašega podjetja, kako ste prišli do točke, v kateri se nahajate danes, s kakšnimi težavami ste se soočali in kaj ste se naučili.
    Neskončen vir inspiracije so tudi same stranke – delite njihove izkušnje z vami. Ta način komunikacije mogoče že poznate pod besedo “Case study” – študija primera.
    Pozabiti ne smemo na zgodbe zaposlenih – kako so prišli v vaše podjetje? Kaj so se naučili? Kaj je njihova naloga in zakaj jih cenite?
  4. Avtentičnost – Čeprav je “avtentičnost” danes pogosto omenjana beseda, tudi pri temi Storytelling Marketing na njo ne smemo pozabiti. Verjemite, da stranke zelo hitro prepoznajo, če se delate, da ste nekdo, ki v resnici niste. Avtentičnost je odločitev. Bodite konsistentni – če naredite napako, bodite pripravljeni na to, da se opravičite in se iz nje učite. Vaša avtentičnost bo zahtevala pogum, za nagrado pa boste dobili zaupanje vaših strank.

Sklep? Storytelling Marketing – Storyselling je eden izmed najmočnejših pripomočkov, s katerim lahko okrepite svojo blagovno znamko, ji “vdihnete življenje” ter jo približate vašim strankam. Je pomemben del vsebinskega marketinga in lahko vašemu podjetju zgradi identiteto.

blank
storyselling
Silvie Bizjak
Silvie Bizjak

V Pro Marketingu za marketing svetovanje skrbi Silvie Bizjak. Marketing svetovanje bo Vašemu podjetju pomagalo pri sistematični rasti in pozitivni prepoznavnosti Vaše blagovne znamke. Vsebinski marketing je močno orodje, ki v sebi skriva veliko različnih možnosti uporabe, vsem pa je skupna vsebina. Dobra vsebina je namreč osnova dobrega marketinga.