blank

MARK ZUCKERBERG IN ROJSTVO NOVEGA PODJETJA – META

10. 2021 je Mark Zuckerberg na virtualni konferenci Connect 2021 predstavil novo podjetje Meta, ki je nadomestilo staro – Facebook. Sam ga vidi kot prihodnost interneta, saj naj bi spodbujalo razvoj metaversa – prostor virtualne resničnosti, v katerem bodo uporabniki lahko komunicirali z drugimi uporabniki ter z računalniško generiranim okoljem.

Ker termin metaverse teoretično še ne obstaja, ga je težko pojasniti. Ampak na kratko.

Metaverse bo kot nekakšen hibrid današnjih družbenih dogajanj in izkušenj, ampak razširjenih v 3D/projiciranih v fizični svet. S tem naj bi omogočil, da bi lahko z drugimi uporabniki določeno izkušnjo doživeli skupaj, čeprav je v resničnem življenju ne bi mogli. Od običajnih aktivnosti, kot je obisk trgovine in druženja, do zabave, iger, dela, izobraževanja, športanja in drugega.

blank

Sam je dejal: “Meta gradi tehnologije, ki ljudem pomagajo pri povezovanju, iskanju skupnosti in rasti podjetij. Ko se je Facebook predstavil leta 2004, je spremenil način povezovanja ljudi. Aplikacije, kot so Messenger, Instagram in WhatsApp, so dodatno okrepile milijarde po vsem svetu. Zdaj Meta presega 2D-zaslone k impresivnim izkušnjam, kot sta razširjena in navidezna resničnost, da bi pomagala zgraditi naslednjo evolucijo družbene tehnologije.”

Da je v novo virtualno okolje res prepričan in investiran, pričajo tudi določeni statistični podatki. Za sam projekt razvoja metaversa je namreč zaposlenih 10.000 ljudi, namerava pa jih zaposliti še enkrat toliko, ampak v Evropi. Zavidljiv pa je tudi znesek investicije (za zadeve povezane z metaversom), ki znaša kar 10 milijard dolarjev.

Ampak zakaj sploh je prišlo do preimenovanja podjetja Facebook v Meto?

blank

Teorij je več, mnogi pa se sprašujejo, če ni do spremembe prišlo ravno zato, da bi odvrnili pozornost proč od enega večjih škandalov glede Facebook-a v zadnjem času – intervju za 60 Minutes s Facebook-ovo žvižgačico Frances Haugen. Le-ta je namreč javno izpostavila problematike Facebook-ovega algoritma, ki skuša uporabnike čim dlje obdržati na aplikaciji in preko njih profitirati. Na dan, ko je bil intervju objavljen smo bili priča tudi najdaljši nedostopnosti Facebook-ovih platform družbenih medijev: Facebook-u, Instagram-u, WhatsApp-u in Messenger-ju.

Druga možna teorija/špekulacija je, da s svojim re-brandigom želi (ponovno) targetirati mlajšo publiko – tako kot jo TikTok. Znano je namreč, da je Facebook platforma namenjen predvsem starejšim generacijam, zato bi si z Meto prizadeval ‘na svojo stran’ pridobiti še mlajšo. To namerava narediti s kreacijo Facebook V.R. prostora. Nekateri jo primerjajo z računalniško igro Fortnite.

Tretja opcija za preimenovanje pa je lahko regulacija in pomanjkanje le-te. Znano je, da na novih področjih, zlasti teh, ki se tičejo interneta, pogosto regulacija ni urejena 100% in se zato običajno lahko pojavijo določene ‘luknje’ in pomanjkljivosti v njej. Kot predhodno nismo imeli strožje regulacije, ki bi se zadevala družbenih omrežij (tudi zdaj le-ta še zdaleč ni dokončno urejena), je v prihodnosti verjetno ne bomo (vsaj sprva) imeli za metaverse prostor. To pomeni, da obstaja možnost, da bomo lahko ponovno priča novim kršitvam ter izkoriščanju pravnega sistema.

blank

Torej, lahko rečemo, da se digitalni prostor defenitivno spreminja. Kljub temu, da spremembe ne bodo nenadne, ampak se bodo razvijale počasi, jih ne moremo zanikati in zanemariti. ‘Edini’ problem je, da ker je izraz/pojav metaverse tako nov, malo kdo ve zagotovo, kaj točno nas resnično čaka v prihodnosti.

Zato pa je toliko bolj pomembno, da spremljamo trenutne trende digitalnega prostora in marketinga. Da boste na tekočem, priporočamo obisk (vsaj) enega izmed tečajev digitalnega marketinga, ki jih ponujamo. S tem vam zagotavljamo pridobitev najbolj aktualnega znanja s področja digitalnega marketinga.

Seveda pa smo vam na voljo tudi za individualno svetovanje.

Kaj pa o novem imenu in konceptu Mark Zuckerbergove Mete mislite vi? Je virtualni prostor res prihodnost naše družbe, ki nas bo zbližal ali menite, da nas bo oddaljil?

Tea Aljaž
Tea Aljaž

Pozdravljen dragi bralec! Sem Tea, Copywriter-ka v podjetju Promarketing. Pišem tako uporabno kot tudi SEO optimizirano vsebino na področju (digitalnega) marketinga. V kolikor imate zame kakšno vprašanje, me lahko kontaktirate na LinkedIn-u!