blank

LinkedIn profil (za začetnike) – vse kar MORATE vedeti in še več

Ali se prvič srečate z LinkedInom? Ali niste prepričani, čemu platforma služi? Morda ne veste, kako urediti LinkedIn profil, kaj je cilj dejavnosti na tem družbenem omrežju, kakšne profile ljudi lahko na njem pričakujete?

V zapisu LinkedIn profil za začetnike vam bomo razkrili, kaj bi moral vedeti vsak, ki je na začetku odkrivanja svoje poti na LinkedInu. Razkrili vam bomo nekaj trikov, ki vam lahko pomagajo.

Za še več koristnih informacij pa na koncu bloga pritisnite »vse objave« in razširite svoje znanje o omrežju LinkedIn in digitalnem marketingu.

Zdaj pa začnimo ….

LinkedIn-profil

Kaj je LinkedIn?

Aktivni ste na Facebooku, Instagramu, morda Twitterju, je LinkedIn le še eno družbeno omrežje? LinkedIn je priljubljeno družbeno omrežje, ki se je na spletni platformi prvič pojavilo leta 2002. In medtem ko se družbena omrežja, kot so Facebook, Instagram ali Twitter, pretežno osredotočajo na vaše privatno življenje, je LinkedIn v središče postavil profesionalni del posameznikovega življenja. Na LinkedInu so aktivni ljudje, ki si želijo pospešiti in razvijati kariero, deliti svoja mnenja in nasvete ter seznaniti svet s svojimi talenti in potenciali. Nekateri iščejo možnosti zaposlitve, spet drugi ga uporabljajo za povezovanje z dosedanjimi in potencialnimi poslovnimi partnerji. LinkedIn je profesionalno omrežje, ki temelji na ustvarjanju povezav, mreženju in vam lahko z dejavnostjo pomaga doseči poslovne cilje. Delite svoje delo in željo po uspehu s podobno mislečimi ljudmi, ki bodo to znali spoštovati in podpreti. LinkedIn pa ni prostor le za posameznike, temveč tudi podjetja, ki želijo svoje storitve približati sledilcem.

Zakaj uporabljati LinkedIn?

linkedin-profil-kako-deluje

LinkedIn ni le še eno družbeno omrežje, čeprav morda na prvi pogled lahko izgleda tako. Ob koncu tega članka boste nanj lahko pogledali še drugače. Na njem lahko gradite svojo prepoznavnost in kredibilnost kot strokovnjak na določenem področju. Je orodje, ki vam, z aktivno uporabo in proaktivnim doprinosom vašim povezavam, pomaga napredovati v vaši karieri, se dodatno izobraziti ter optimizirati in realizirati ne le vaših kariernih, temveč tudi marketinških in prodajnih ciljev.

Zelo pogosto vprašanje, sploh na začetku, »Ampak kašne koristi mi prinaša LinkedIn profil?«, je popolnoma v redu. V popravi družbenih omrežij in informacij je vprašanje »Ali res potrebujem še en profil?«, popolnoma razumsko. Poglejva skupaj možnosti, ki vam jih aktiven LinkedIn profil ponuja.

LinkedIn je odlična platforma za pridobivanje prve zaposlitve ali prakse 💻

Tradicionalne metode iskanja zaposlitve v 21. stoletju so napredovale in se razvile do tega, da danes na internetu lahko najdemo različne vrste dela: od študentskega s krajšim delovnim časom, preko sezonskih in dodatnih zaposlitev pa vse do zaposlitev s polnim delovnim časom. LinkedIn je kot profesionalna platforma tudi prostor, kjer so aktivni ne le iskalci zaposlitev ampak tudi iskalci zaposlenih. To so lahko podjetja, ki znotraj platforme objavijo oglas za delo, ali razni rekruterji in kadrovski delavci. Iskanje dela na LinkedInu ima lahko prednost, saj je možno, da ste nekemu podjetju zanimivi ravno zaradi svoje delavnosti na platformi in delovne izkušnje ne igrajo tako velike vloge, kot jo igra vaša energija in znanje, ki ga delite na svojem LinkedIn profilu. 

Vas zanima kako dobiti službo s pomočjo LinkedIna?

Predstavite svetu svoje znanje, talente in veščine 📢

Samo zato, ker ste novi na neki družbeni platformi, še ne pomeni, da na določenih področjih nimate talentov in veščin. LinkedIn je odlična platforma, na kateri lahko izstopate ali dopolnite svoje znanje. Sledilcem lahko predstavite svoje talente, veščine in jim pokažete, v čem ste dobri.

LinkedIn se ne zmeni za vaša leta in izkušnje, ki jih imate. Vsi profesionalci so morali začeti na začetku, in LinkedIn profil je lahko prvi korak na vaši (novi) poslovni poti.

Postanite del skupine 📌

Verjetno ste že spoznali, kako funkcionirajo skupine na družbenih omrežjih, kot je Facebook. Skupine so idealen način, da spoznate ljudje s podobnimi interesi in poklici. Poleg tega vam omogočajo, da sodelujete v diskusijah, da predstavite svoje znanje in podelite svoja zanimanja z ljudmi, ki že delajo v industriji, katere del si želite biti. Lahko delite vprašanja, začenjate pogovore in spoznate nove ljudi, s katerimi se lahko povežete. 

Sledite podjetja in ljudi 💬

LinkedIn je vaše orodje za mreženje s ciljno skupino ljudi, organizacij in podjetij, v katerih želite začeti ali nadaljevati svojo kariero.

Kako oblikovati LinkedIn profil

Ker je vaš LinkedIn profil na nek način vaš življenjepis, sta ime in priimek zelo pomembna, ker gre za vašo identiteto. Ne uporabljajte psevdonimov! Ne pozabite, da je LinkedIn družbeno omrežje, ki poudarja profesionalnost in se na njem nima smisla skrivati! Ali vi lahko zaupate skrivnostnim ljudem, ki vam ne izdajo niti svojega imena, kaj šele, da vam ne pokažejo obraza?

Vaša profilna slika je poleg vašega imena tudi vaša identiteta – to je način, kako vas ljudje spoznajo na družbenem omrežju in na podlagi tega dobijo prvi vtis o vas. Nekaj nasvetov, ki vam lahko pomagajo pri izbiri prve fotografije na LinkedInu: Slika mora biti iz razmeroma nedavnega obdobja, na kateri ste si podobni in ne tista iz 8. razreda osnovne šole. Razen, če še vedno izgledate razmeroma enako. 😉 Na sliki bodite sami, idealno naj bo fotografija slikana na ozadju, ki ne odvrača pozornosti od vas (nevtralna barva, enobarvno ozadje – ni pa to pravilo). Ko se pripravljate na slikanje imejte v mislih podobo, ki ji želite slediti, industrijo in ljudi, ki jih želite pritegniti in kaj želite s sliko sporočiti.

Vaša fotografija v ozadju je vaš drugi vizualni element, ki je na vrhu vašega profila. Ozadje je lahko citat, ki bi pritegnil pozornost in predstavljal tisto, kar je za vas pomembno. Lahko so to slike vaših dosedanjih del zbrane v kolaž, ipd. Tako kot vaša profilna slika in vsak drugi vizualni element, ki ga uporabite tudi naslovna slika nekaj sporoča. Kaj? To nadzorujete vi.

Ni pisnega pravila, da mora naslov vašega profila (“Headline”) vsebovati samo vaš naziv in podjetje, v katerem delate. »Headline« je pravzaprav zelo koristen prostor, v katerem lahko ljudem na kratko predstavite, kdo ste ter kaj je vaše poslanstvo na LinkedInu, predstavite svoje talente in svoje delo. Če je vaš cilj na LinkedInu prodajati, obravnavajte “Headline” kot kratek »sales pitch«.

 »Summary« oziroma vaš »About Section« je odličen prostor, da svoje sposobnosti in talente predstavite nekoliko podrobneje. To je tudi popolno mesto, kjer lahko zasije vaša osebnost in značaj.

Če iščete zaposlitev ali pripravništvo, je tako vaš »Headline« odlična izbira mesta, kjer lahko s sledilci in drugimi delite željo, kaj bi radi počeli in zakaj ste odličen kandidat_ka za to delo.

Predstavite svetu svoje izkušnje, tudi če so vaše izkušnje le študentska dela. Nikoli ne veste, kaj bo pritegnilo pozornost ljudi iz panog, v kateri(h) si želite delati.

Izobrazba »Education« je sekcija, v kateri lahko poleg imena končane šole in fakultete priložite tudi dokumente, kot je diplomska naloga ali spričevala, ki ste jih prejeli ob obisku strokovnih tečajev, in podobno.

Več o urejanju LinkedIn profila lahko preberete na našem blogu Kako urediti LinkedIn profil, za zagotovljen uspeh.

LinkedIn in ostala družbena omrežja:

In še nekaj dejstev, ki vas lahko “prepričajo”:

  • 80% ponudb za B2B prodajo prihaja iz Linkedina.
  • # 1 Platforma za najem socialnih medijev.
  • Dva nova člana (iz celega sveta) se pridružita vsako sekundo.
  • Uporablja ga 706+ milijonov strokovnjakov
  • 46% vseh potencialnih strank B2B prihaja iz Linkedina.
  • Vsak teden je na Linkedinu 9 milijard prikazov vsebine.
Linkedin-profil-in-druga-omrežja

Vir: HubSpot

LinkedIn triki, ki bi jih moral poznati vsak začetnik:

  • Ena od možnosti, ki jih LinkedIn za razliko od drugih družbenih omrežij ponuja svojim uporabnikom, je možnost »Who’s Viewed Your Profile«. LinkedIn vas bo obvestil, koliko obiskov je imel vaš profil, kolikokrat ste se pojavili v rezultatih iskanja in kdo je obiskal vaš LinkedIn profil. Prav tako boste lahko videli: kaj ti ljudje počnejo, kje delajo in kako so prišli do vas. Priporočamo vam, da tistim, ki so vam zanimivi, pošljete prošnjo za povezavo.
  • Še ena možnost LinkedIna, ki vam je lahko pri iskanju zaposlitve v pomoč, je funkcija »Jobs«. S pomočjo interesov vam bo aplikacija priporočala tista delovna mesta, ki lahko ustrezajo vašemu LinkedIn profilu. Bolj kot boste imeli urejen profil, bolj ustrezni bodo predlogi. Pri iskanju vam lahko pomagajo tudi ključne besede, imena podjetij ali ime države in lokacije, na kateri bi radi delali.
  • Če želite, da ljudje vedo, da iščete zaposlitev in da ste odprti za delo, lahko svoji sliki profila dodate okvir, na katerem bo pisalo #OpenToWork. Če iščete sodelavce, obstaja tudi možnost, da dodate polje, v katerem bo pisalo #Hiring.

Zgornji koraki in triki bodo dopolnili vaš profil in vam bodo pomagali, da na svojih sledilcih in (potencialnih) sodelavcih, ne glede na izkušnje, pustite čim boljši (prvi) vtis. Za dodaten koristen nasvet vam priporočam ogled videa.

LinkedIn vam lahko prinese veliko koristi, če ga uporabljate strateško. Popolnoma vas razumem, če še niste odkrili svojega zakaja in poslanstva na LinkedInu in se še vedno počutite izgubljene ali ne veste točno, kje začeti – kljub branju bloga LinkedIn za začetnike. Verjamem, da tudi spodbudni stavek »samo začni«, redko pomaga, zato ga bom izpustila in zato smo tu mi. Če si želite obvladati to poslovno omrežje, nas kontaktirajte in skupaj vam bomo pomagali ustvariti personalizirano strategijo in načrt za vaš LinkedIn profil.

Ekipa Pro Marketinga

Inja Dovšak
Inja Dovšak

Živijo, upam, da se vam zdi vsebina koristna in poučna. Imate vprašanje? Napišite mi in z veseljem vam odgovorim. Poveživa se na LinkedInu