Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

Podcast / podkast – kaj je to in zakaj bi vsaj 1 morali poskusiti narediti?

Kaj je podkast? “Podcast / podcast”, v Slovenščini “poddaja”, je tip digitalne vsebine, ki je izključno v avdio obliki in ga je možno prenašati na računalniku ali vaši prenosni napravi, najpogosteje telefonu. Podcast je na nekI način “tip oddaje”, ki se nalaga periodično in ima informativno-zabavni namen. 

Kaj je podkast? In je res samo avdio?

Ja in ne! Podcast (/podkast) je bil v časih samo v obliki avdio in čeprav ga veliko “podcasterjev” ponuja tudi v video obliki, ga še danes v 90 % le poslušamo. Enostavno moč podcastov je prav v zvoku in v tem, da jih lahko poslušamo med vožnjo na delo ali v šolo, med kuhanjem, pospravljanjem, sprehajanjem ali športom. Se še vedno sprašujete, kaj je podkast in kako, da se je ta oblika v zadnjih časih tako razširila?

Beseda podcast se je prvič pojavila leta 2004 in izhaja iz dveh angleških besed “broadcast” in “iPod”. Povezava z Applom pa traja do danes, ker sta platforma Apple Podcasts (to aplikacijo ima vsak lastnik Iphona avtomatsko v svojem mobitelu brezplačno) in Spotify, največji platformi za poslušanje podcastov. 

Podcast je širok izraz in ni definirano kaj in kakšen tip avdio vsebine mora vključevati. Najpogosteje slišimo podkast v obliki intervjuja, pogosto pa se ponavlja tudi monolog na kakšno zanimivo temo, ali celo tako imenovani “avdio dokumentarec”. Avdio dokumentarec je oblika dokumentarca v zvoku. Gre se za iznajdljivo in sofisticirano avdio enoto, ki od avtorja zahteva veliko truda in posledično dobro koncentracijo poslušalca. 

Torej, kot smo že omenili na začetku – podcast je na neki način odgovor na željo uporabnikov interneta prenašati zvočne datoteke, danes pa velja bolj za platformo za govorjene avdio formate.

Se še vedno sprašujete kaj je podkast, ali že razmišljate o njegovi izdelavi?

Podcast kot del vašega vsebinskega marketinga? Kaj potrebujete za izdelavo podkast oddaje?

Danes morajo tisti, ki so nekaj let nazaj govorili o koncu radija in avdio vsebin priznati, da so se zmotili. Če gledamo števila poslušanih podcastov po celem svetu, nam hitro postane jasno, da ljudje avdio vsebin niso odvrgli v globoko skrinjo, med stvari, ki jih nočejo ali ne potrebujejo več. To je odlična novica sploh za tista podjetja, ki se znotraj svojega marketinga lotevajo tudi vsebinskega marketinga.

Podcast je sicer za razliko od videa še kar enostaven za pripravo. Vsaj kar se tiče tehnike. Glede vsebine pa se moramo seveda še vedno previdno pripraviti. Mogoče celo bolj kot za video vsebine. Ljudje smo občutljivi na zvok in če nas moti, ali ne zanima, ga hitro izklopimo, da imamo mir. Podcast pa je pa vseeno odlična priložnost, kako pokazati vašim potencialnim strankam vaše znanje, jim pomagati s problemi, ki jih rešujete in se predstaviti na osebni ravni. S pomočjo podcasta boste svojim strankam dobesedno vstopili v glavo!

Veliko podjetji danes izvaja podcast oddaje, v katerih odgovarjajo na vprašanja svojih strank, delijo zanimive nasvete, trike in informacije, sprejemajo zanimive goste in s tem tudi neposredno gradijo svojo kontaktno mrežo.

Torej če se boste odločili za izdelavo podcastov, kaj potrebujete?

  • Kakovosten mikrofon.
  • Program za obdelavo zvoka. (Obstajajo tudi programi, ki so brezplačni in precej preprosti za uporabo – na primer program Audacity.)
  • Zvočno steno. (To je izolacija, zaredi katere bo zvok vašega podcasta čistejši, brez šumov in nadležnih zvokov. Lahko kupite samo majhno obliko zvočne stene, ki se postavi neposredno za mikrofon in s tem ščiti pred zvoki iz okolja.)
  • Pogumnega voditelja
  • Čas za pripravo in obdelavo.

Seveda pa potrebujete še nekaj, in sicer pogum, da začnete. Pogosta vprašanja tistih, ki si želijo ustvariti podkast, so: “Ali imam sploh kaj za povedati? Ali koga zanima, kaj bomo govorili? Ali se splača?”

Odgovor pa je: “Ja, ja in ja!” Če vas neka tema zanima in se želite o njej pogovarjati s kakšnim specialistom, se bo zagotovo našel še kdo drug, ki ga bo to tudi zanimalo. Če se boste previdno pripravili in poskusili o temi tudi sami kaj izvedeti, bo to še toliko bolj zanimivo! In če se splača? Vsak poizkus navezati še boljše odnose z vašimi strankami šteje in informacije in izkušnje, ki jih boste dobili tudi!

Upamo, da smo vam odgovorili na vprašanje “Kaj je podkast?”!

V Pro Marketingu vam želimo vso srečo in veliko uspeha pri vašem prvem podcastu Za kakršnekoli informacije in pomoč glede vsebinskega marketinga in podcastov smo vam vedno na voljo!

Silvie Bizjak
Silvie Bizjak

V Pro Marketingu za marketing svetovanje skrbi Silvie Bizjak. Marketing svetovanje bo Vašemu podjetju pomagalo pri sistematični rasti in pozitivni prepoznanosti Vaše blagovne znamke. Vsebinski marketing je močno orodje, ki v sebi skriva veliko različnih možnosti uporabe, vsem pa je skupna vsebina. Dobra vsebina je namreč osnova dobrega marketinga.