blank

DIGITALNI MARKETING OD A DO Ž + 3 PRIMERI

Zagotovo je vsak od nas že slišal termin digitalni marketing. Ampak ali resnično veste, kaj za tem terminom stoji?

KAJ JE DIGITALNI MARKETING

Digitalni marketing je vsakršna marketinška aktivnost, ki se odvija na spletu preko različnih elektronskih naprav (mobilnih telefonov, računalnikov, …). V današnji družbi je trenutno to najpopularnejša oblika marketinga, saj se veliko aktivnosti odvija prav prek spleta.

Ste vedeli, da se kar 30% strank raje poslužuje spletnega nakupovanja v primerjavi z obiskom klasične trgovine.

Cilj digitalnega marketinga je doseganje stranke preko pogovorno usmerjenih sporočil preko različnih kanalov, ki se premikajo po prodajnem kanalu ter ugotavljanje vrednosti teh sporočil (da marketinške ekipe ugotovijo, s katerimi vrstami sporočil in kanalov lahko dosežejo željene rezultate).

upravljanje socialnih medijev

PLATFORME DIGITALNEGA MARKETINGA

Gartner v svojih raziskavah navaja, da bi platforme digitalnega marketinga lahko definirali kot orodja, ki zagotavljajo več poslovnih in tehnoloških zmogljivosti. Tretiramo jih kot rešitve, ki podpirajo različne funkcije na področju spletnega marketinga. Same platforme imajo veliko, in med sabo različnih, funkcij, kot so nakup medijev, merjenje in sledenje blagovni znamki ter optimizacija.

Danes poznamo več vrst digitalnega marketinga, ene izmed najbolj pogostih so marketing preko družbenih omrežij, marketing vplivnežev, email marketing, vsebinski marketing, SEO in PPC marketing ter pridružen marketing.

Kot omenjeno predhodno, je samih vrst še več, omenjene pa so najpogostejše.

Za boljše razumevanje, vam bomo vsako platformo digitalnega marketinga opisali še podrobneje.

MARKETING PREKO DRUŽBENIH OMREŽIJ

Digitalni marketing se vse pogosteje odvija ravno v tej obliki. Družbena omrežja (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok, …) so namreč odlična oblika doseganja in povezovanja z vašimi ciljnimi skupinami

MARKETING VPLIVNEŽEV

Marketing vplivnežev gre dandanes z roko v roki z marketingom preko družbenih omrežij. V tej obliki digitalnega marketinga se gre namreč za to, da neka pomembna oseba, z veliko sledilci, objavi fotografijo ali video vašega izdelka ter ga ‘prodaja’ svojim sledilcem v obliki predstavitve, zakaj je ta izdelek dober in vam ga priporoča.

PRIMER: Kontaktirate osebo, ki ima 15.000 sledilcev in ji v zameno za sodelovanje ponudite brezplačen izdelek in plačilo. Ta oseba bo nato vaš izdelek predstavila svojim sledilcem in jih preko unikatne kode za popust (pridružen marketing) pozvala k nakupu.

blank

EMAIL MARKETING

Email marketing predstavlja enega izmed bolj personaliziranih načinov targetiranja ciljnih kupcev. Z njim nareč ostajamo v stiku s svojo publiko (ker jih nagovarjamo direktno) in jim dajemo občutek ekskluzivnosti (ker prejemajo ponudbe, ki jih tisti, ki niso prijavljeni na email listo, ne).

Podjetja se te oblike poslužujejo predvsem zato, ker je zelo poceni in ker je rezultate email marketinga zelo enaostavno meriti.

VSEBINSKI MARKETING

Digitalni marketing je pogosto tudi izvajan v obliki vsebinskega marketinga. Je izraz, ki stoji za nabor različnih trženjskih strategij, taktik in tehnik, ki targetirajo določeno ciljno publiko. Cilj vsebinskega marketinga je, s potencialno stranko, vzpostaviti interakcijo – dialog.

SEO

SEO je angleški termin, ki stoji za Search Engine Optimisation. V slovenščini ga prevajamo v optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike (Google, YouTube, Yahoo, …). Glavni cilj uporabe SEO-ta je izboljšanje uvrstitve spletne strani v prej omenjenih iskalnikih. Na ta način ste namreč bolj dostopni potencialnih strankam ter vas bodo le-te hkrati tretirale kot ‘boljše’, če boste rangirali višje po lestvici.  

 

PRIMER: SEO uporabite takrat, ko želite pritegniti obiskovalce, ki jih zanimajo izdelki v vaši niši, na vaše spletno mesto. Uporablja se ga tudi takrat, ko želite izboljšati kakovost prometa in vašo uvrstitev v spletnem iskalniku – kar 75% ljudi namreč nikoli ne klikne na drugo stran iskalnika.

PPC

PPC je angleški termin, ki stoji za Pay-per-click, oziroma plačilo na klik. Uporabljamo ga, ko so cilji oglaševalske kampanje povečanje prodaje, pridobivanje novih strank ali/in prepoznavanje blagovne znamke. Običajno se PPC-ja poslužujemo s pomočjo Google Ads in pa Bing Ads, vendar obstajajo tudi druge možnosti kot so LinkedIn Ads. Pri PPC-ju je velik poudarek na relevantnosti. Uporabniki namreč iščejo specifične izdelke, storitve in informacije ves čas. Oglaševalci pa imajo možnost targetiranja takih kupcev in jim ponuditi točno to, kar iščejo.

PRIDRUŽEN MARKETING

Pridružen marketing je slovenski termin za, bolj poznano, angleško frazo ‘affiliate marketing’. Predstavlja postopek pridobivanja provizije preko promocije izdelkov (podjetij ali posameznikov) v dogovoru, da v zameno promocije izdelka, z vsako prodajo, dobi promotor določen % zaslužka.

Podjetja se te oblike digitalnega marketinga poslužujejo predvsem takrat, ko se želijo izogniti/zmanjšati stroške, kot je izvajanje promocij zunanjih izvajalcev (ki jim morda tudi ni v interesu, da bi vašemu podjetju pomagali pri rasti).

 

PRIMER: Prodajate izdelke na Amazonu, da pa bi povečali prodajo, se odločite za pridružen marketing. Vsak uporabnik, ki torej deli link do vašega izdelka (običajno z nekaj % popusta), dobi dogovorjen del provizije. Na ta način ste zadovoljni vi, ker se vam je povečala prodaja, uporabnik, ker je ‘na lahek način’ zaslužil nekaj denarja ter kupec, ker je vaš izdelek dobil znižan.

upravlanje socialnih omrežji

Sedaj pa še glavno vprašanje.

Katere oblike digitalnega marketinga naj se poslužuje vaše podjetje?

V Pro Marketingu verjamemo, da univerzalna opcija, ki bi veljala za vsa podjetja, ne obstaja. Priporočamo, da si napišete kakšni so vaši cilji in želje glede vašega podjetja ter določite vašo ciljno publiko.

V kolikor želite personalizirano rešitev priporočamo, da se udeležite individualnega tečaja digitalnega marketinga, kjer bomo skupaj postavili najustreznejšo strategijo za vaše podjetje in vam pomagali pri rasti.

Tea Aljaž
Tea Aljaž

Pozdravljen dragi bralec! Sem Tea, Copywriter-ka v podjetju Promarketing. Pišem tako uporabno kot tudi SEO optimizirano vsebino na področju (digitalnega) marketinga. V kolikor imate zame kakšno vprašanje, me lahko kontaktirate na LinkedIn-u!