˄

Zagotovo je vsak od nas že slišal termin digitalni marketing. Ampak ali resnično veste, kaj za tem terminom stoji?

 

Kaj je digitalni marketing?

 

Digitalni marketing je vsakršna marketinška aktivnost, ki se odvija na spletu preko različnih elektronskih naprav (mobilnih telefonov, računalnikov, …). V današnji družbi je trenutno to najpopularnejša oblika marketinga, saj se veliko aktivnosti odvija prav prek spleta.

Ste vedeli, da se kar 30% strank raje poslužuje spletnega nakupovanja v primerjavi z obiskom klasične trgovine.

Cilj digitalnega marketinga je doseganje stranke s pogovorno usmerjenimi sporočili, preko različnih kanalov, ki se premikajo po prodajnem kanalu in ugotavljanje vrednosti teh sporočil (da marketinške ekipe ugotovijo, s katerimi vrstami sporočil in kanalov lahko dosežejo željene rezultate).

 

Platforme digitalnega marketinga

 

Gartner v svojih raziskavah navaja, da bi platforme digitalnega marketinga lahko definirali kot orodja, ki zagotavljajo več poslovnih in tehnoloških zmogljivosti. Tretiramo jih kot rešitve, ki podpirajo različne funkcije na področju spletnega marketinga. Same platforme imajo veliko in med seboj različnih funkcij, kot so nakup medijev, merjenje in sledenje blagovni znamki in optimizacija.

Danes poznamo več vrst digitalnega marketinga, ene izmed najbolj pogostih so marketing preko družbenih omrežij, marketing vplivnežev, email marketing, vsebinski marketing, SEO, PPC marketing in pridružen marketing.

Za boljše razumevanje, vam bomo vsako platformo digitalnega marketinga opisali še podrobneje.

 

Digitalni marketing načrtovanje strategije za mizo.

 

Marketing preko družbenih omrežij

 

Digitalni marketing se vse pogosteje odvija ravno v tej obliki. Družbena omrežja (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok, …) so namreč odlična oblika doseganja in povezovanja z vašimi ciljnimi skupinami

 

Marketing vplivnežev

 

Marketing vplivnežev gre dandanes z roko v roki z marketingom preko družbenih omrežij. V tej obliki digitalnega marketinga gre namreč za to, da neka pomembna oseba, z veliko sledilci, objavi fotografijo ali video vašega izdelka in ga ‘prodaja’ svojim sledilcem v obliki predstavitve, zakaj je ta izdelek dober in zakaj ga priporoča.

PRIMER: Kontaktirajte osebo, ki ima 15.000+ sledilcev in ji v zameno za sodelovanje ponudite brezplačen izdelek in plačilo. Ta oseba bo nato vaš izdelek predstavila svojim sledilcem in jih preko unikatne kode za popust (pridružen marketing) pozvala k nakupu.

 

E-mail marketing

 

Email marketing predstavlja enega izmed bolj personaliziranih načinov targetiranja ciljnih kupcev. Z njim nareč ostajamo v stiku s svojo publiko (ker jih nagovarjamo direktno) in jim dajemo občutek ekskluzivnosti (ker prejemajo ponudbe, ki jih tisti, ki niso prijavljeni na email listo ne).

Podjetja se te oblike poslužujejo predvsem zato, ker je zelo poceni in je rezultate email marketinga zelo enaostavno meriti.

 

digitalni marketing strategija. Pisalna miza, telefon in tipkovnica od računalnika.

 

Vsebinski marketing

 

Digitalni marketing je pogosto tudi izvajan v obliki vsebinskega marketinga. Je izraz, ki stoji za nabor različnih trženjskih strategij, taktik in tehnik, ki targetirajo določeno ciljno publiko. Cilj vsebinskega marketinga je vzpostaviti s potencialno stranko interakcijo – dialog.

 

SEO

 

SEO je angleški termin, ki stoji za Search Engine Optimisation. V slovenščini ga prevajamo v optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike (Google, YouTube, Yahoo, …). Glavni cilj uporabe SEO je izboljšanje uvrstitve spletne strani v prej omenjenih iskalnikih. Na ta način ste namreč bolj dostopni potencialnim strankam, ki vas bodo tretirale kot ‘boljše’, če boste rangirali višje po lestvici.  

PRIMER: SEO uporabite takrat, ko želite pritegniti obiskovalce, ki jih zanimajo izdelki v vaši niši. Uporablja se ga tudi takrat, ko želite izboljšati kakovost prometa in vašo uvrstitev v spletnem iskalniku – kar 75% ljudi namreč nikoli ne klikne na drugo stran iskalnika.

 

PPC

 

PPC je angleški termin, ki stoji za Pay-per-click, oziroma plačilo na klik. Uporabljamo ga, ko so cilji oglaševalske kampanje povečanje prodaje, pridobivanje novih strank ali/in prepoznavanje blagovne znamke. Običajno se PPC-ja poslužujemo s pomočjo Google Ads in pa Bing Ads, vendar obstajajo tudi druge možnosti kot je npr. LinkedIn Ads. Pri PPC-ju je velik poudarek na relevantnosti. Uporabniki namreč iščejo specifične izdelke, storitve in informacije ves čas. Oglaševalci pa imajo možnost targetiranja takih kupcev in jim ponuditi točno to, kar iščejo.

 

Pridruženi marketing

 

Pridružen marketing je slovenski termin za bolj poznano angleško frazo ‘affiliate marketing’. Predstavlja postopek pridobivanja provizije preko promocije izdelkov (podjetij ali posameznikov) v dogovoru, da v zameno promocije izdelka z vsako prodajo, dobi promotor določen % zaslužka.

Podjetja se te oblike digitalnega marketinga poslužujejo predvsem takrat, ko se želijo izogniti/zmanjšati stroške, kot je izvajanje promocij zunanjih izvajalcev (ki jim morda tudi ni v interesu, da bi vašemu podjetju pomagali pri rasti).

PRIMER: Prodajate izdelke na Amazonu, da pa bi povečali prodajo, se odločite za pridružen marketing. Vsak uporabnik, ki torej deli link do vašega izdelka (običajno z nekaj % popusta), dobi dogovorjen del provizije. Na ta način ste zadovoljni vi, ker se vam je povečala prodaja, uporabnik, ker je ‘na lahek način’ zaslužil nekaj denarja in kupec, ker je vaš izdelek dobil po znižani ceni.

 

Računalnik z anpisaom: digitalni marketing.

 

Sedaj pa še glavno vprašanje.

Katere oblike digitalnega marketinga naj se poslužuje vaše podjetje?

V Pro Marketingu verjamemo, da univerzalna opcija, ki bi veljala za vsa podjetja, ne obstaja. Priporočamo, da si napišete kakšni so vaši cilji in želje glede vašega podjetja ter določite vašo ciljno publiko.

V kolikor želite personalizirano rešitev priporočamo, da se udeležite individualnega tečaja digitalnega marketinga, kjer bomo skupaj postavili najustreznejšo strategijo za vaše podjetje in vam pomagali pri rasti.

Kontaktirajte nas

Pro Marketing
Tea Aljaž
Content Creator
Pro marketing logo